ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع توپی دوچرخه | توپی دوچرخه دیسکی

بازدید: 5,913 بازدید
انواع توپی دوچرخه

هر دوچرخه جدا از مدل و برندی که دارد، دارای 2 مدل توپی است، که مدل اول به عنوان توپی چرخ ها بوده و مدل دوم به عنوان توپی تنه است که  در این مقاله ما قصد داریم درمورد انواع توپی دوچرخه که برای چرخ های دوچرخه هستند با شما صحبت کنیم .

وظیفه توپی های دوچرخه این است که به راحت تر چرخیدن چرخ های دوچرخه کمک کنند، در واقع توپی ها در مرکز چرخ ها قرار گرفته و چرخ را به دوشاخ دوچرخه متصل میکند که هر دوچرخه 2 عدد توپی چرخ دارد که برای عقب و جلو مناسب است،لازم است بدانید که توپی چرخ های عقب و جلو با یک دیگر متفاوت بوده و در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید که قصد خرید توپی برای چرخ عقب را دارید و یا جلو

فروشگاه رووبایک به عنوان برترین فروشگاه لوازم و تجهیزات دوچرخه است و انواع توپی های عقب و جلو دوچرخه را به بهترین قیمت و از بهترین برند های دنیا برای شما عزیران عرضه کرده است که میتوانید به صورت اینترنتی و حضوری از آن خرید کنید.

آشنایی با انواع توپی دوچرخه | توپی دوچرخه دیسکی
آشنایی با انواع توپی دوچرخه | توپی دوچرخه دیسکی

انواع توپی دوچرخه

برای بررسی انواع توپی دوچرخه باید آن ها را بر اساس محل نصب، نحوه نصب ، نوع دوچرخه و سیستم ترمز دوچرخه و همچنین سایز دوچرخه مورد بررسی قرار دهیم .

علاوه بر موارد بالا تکنولوژی ساخت انواع توپی ها با هم متفاوت بوده و به دو دست بلبرینگی و ساچمه ای دسته بندی میشوند که مدل های بلبرینگی به نسبت مدل های ساچمه ای جدید تر و روان تر هستند.

انواع توپی دوچرخه بر اساس محل نصب

همانطور که گفته شد توپی ها ممکن است برای چرخ عقب و یا جلو دوچرخه باشند که از نظر سایز و رزوه هایشان با هم دیگر فرق دارند.

توپی های عقب نسبت به توپی های جلو میله بلند تری دارند و همچنین دارای رزوه هستند که این رزوه ها برای قرار دادن خودرو دوچرخه هستند.

معمولا توپی های عقب و جلو به صورت جدا گانه فروخته میشوند تا هرکس بر اساس نیاز خود توپی مورد نظر را خریداری نماید اما ممکن است برخی محصولات به صورت بسته های دو عددی باشند که توپی عقب و جلو را به صورت یکجا دارند، در صورت خرید این مدل توپی ها باید توجه داشته باشید که توپی که سایز بزرگتر و رزوه دار است برای عقب دوچرخه مناسب خواهد بود.

انواع توپی دوچرخه بر اساس محل نصب

نحوه نصب توپی دوچرخه 

توپی ها برای اتصال به دوشاخ دوچرخه ممکن است به صورت پیچی و یا ضامن دار باشند که به مدل های ضامن دار توپی های کشویی هم گفته میشود، توپی های پیچی به نسبت ضامن دار ها قدیمی تر هستند و مدل های ضامن دار به راحتی با بالا و پایین دادن ضامنش باز و بسته میشود، بنابراین دوچرخه هایی که دارای توپی های ضامن دار هستند سرویس و تعویضشان راحت تر است.

توپی دوچرخه برای دوچرخه های دنده ای 

در دوچرخه های دنده ای توپی  عقب دوچرخه با توپی دوچرخه های معمولی و غیر معمولی تفاوت دارد چرا که باید خودرو روی آن نصب شود.

نحوه نصب توپی دوچرخه 
نحوه نصب توپی دوچرخه

توپی دوچرخه دیسکی

در دوچرخه هایی که سیستم ترمز بندی آنها دیسکی است در مرکز دوچرخه باید قطعه ای به نام دیسک ترمز یا روتور قرار گیرد بنابراین توپی این دوچرخه ها باید به گونه ای باشد که توپی به راحتی روی آن سوار شود از این رو توپی های دوچرخه های دیسکی  با دوچرخه هایی که ترمزشان معمولی یا لقمه ای است تفاوت دارد.

برای دوچرخه هایی که ترمزشان دیسکی است 2 مدل توپی وجود دارد، توپی هایی که دارای سوراخ های اختصاصی برای نصب روتور هستند و توپی هایی که دو سر روزه هستند.

در توپی های دو سر رزوه برای اتصال روتور به توپی باید از یک قطعه تبدیل مانند استفاده نمود.

توپی دوچرخه دیسکی
توپی دوچرخه دیسکی

لیست پر فروش ترین توپی چرخ ‌های عقب و جلو ‌دوچرخه

توپی هایی که برای چرخ های عقب و جلو دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرند دارای انواع مختلفی هستند که از نظر برند، نحوه اتصال و سایر موارد که در بالا به آن اشاره کردیم با هم دیگر فرق دارند، با ورود به بخش توپی و پره و طوقه دوچرخه میتوانید انواع مختلف آن را مشاهده نمایید، همچنین لیستی از بهترین و پرفروش ترین توپی های موجود در فروشگاه رووبایک آورده شده است که برای مشاهده ویژگی ها و قیمت توپی دوچرخه میتوانید بر روی آن کلیک کنید:

توپ 36 سوراخ عقب دوچرخه

توپ 28 سوراخ جلو دوچرخ

توپ 16 سوراخ جلو دوچرخه

توپ 16 سوراخ عقب دوچرخه

توپ 36 سوراخ جلو دوچرخه

لیست پر فروش ترین توپی چرخ ‌های عقب و جلو ‌دوچرخه
لیست پر فروش ترین توپی چرخ ‌های عقب و جلو ‌دوچرخه

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی انواع توپی های چرخ دوچرخه و کاربرد آنها پرداختیم و لیستی از بهترین توپی دوچرخه را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید این قطعه ی کاربردی برای دوچرخه تان را دارید راحتر تصمیم بگیرید، همچنین اگر قصد دارید از موجودی مدل های مختلف توپی دوچرخه در فروشگاه رووبایک باخبر شوید، تنها کافیست با ما از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “آشنایی با انواع توپی دوچرخه | توپی دوچرخه دیسکی”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت