وارد شوید ثبت نام

تفاوت دوچرخه دخترانه و پسرانه

بازدید: 1,412 بازدید
تفاوت دوچرخه دخترانه و پسرانه

یکی از فاکتور هایی که در هنگام خرید دوچرخه مورد بررسی قرار میگیرد این است که قصد خرید دوچرخه زنانه دارید یا دوچرخه مردانه ؟ به این معنا که جنسیت یکی از مهمترین نکات برای خرید دوچرخه است که باید به آن توجه داشته باشید بر همین اساس در این مقاله به بررسی تفاوت دوچرخه دخترانه و پسرانه خواهیم پرداخت.

در ابتدا لازم است بدانید که فیزیک بدنی خانم ها و آقایون تقاوت های بسیاری با هم دیگر دارد و  برند های مطرح تولید کننده دوچرخه برای ایجاد حس راحتی در خانم های دوچرخه سوار و شخصی سازی بیشتر دوچرخه برای خانم ها و آقایون، از طراحی متفاوت برای هر کدام از دوچرخه ها استفاده کرده اند که نتیجه آن ایجاد حس راحتی بیشتر برای دوچرخه سوار است.

تفاوت دوچرخه دخترانه و پسرانه

اصلی ترین تفاوت های دوچرخه دخترانه و پسرانه

همانطور که گفته شده، علت تفاوت در طراحی دوچرخه های دخترانه و پسرانه آناتومی بدن افراد است که در این زمینه لازم است بدانید که حتی اگر یک خانم و آقا هم قد و هم وزن پیدا کنید متوجه خواهید شده که پاهای مرد کوتاه‌تر از پاهای زن است و درعین‌حال مرد بالاتنه‌ی بلندتری دارد و همچنین آقایون شانه های عریض تری به نسبت خانم ها دارند و در عین حال عرض لگن خانم ها از آقایون بیشتر است.

تفاوت های فوق برند های تولید کننده دوچرخه را وادار به تولید دوچرخه های مخصوص برای خانم ها کرده است و جالب است بدانید که برند جاینت یکی از پیشتازان تولید دوجرخه زنانه در جهان است و با شعار «ساخته‌شده توسط زنان برای زنان» توانسته تسلط خوبی در بازار دوچرخه زنانه پیدا کند.

تفاوت های دوچرخه های زنانه و مردانه بیشتر در تنه، فرمان و زین دوچرخه است که در مورد تمامی موارد در ادامه به صورت مفصل صحبت خواهیم کرد اما لازم است بدانید که تولید دوچرخه های اختصاصی برای بانوان به این معنا نیست که خانم ها نمیتوانند از دوچرخه آقایون استفاده کنند یا برعکس، بلکه این بدان معناست که برای دریافت حس راحتی بیشتر، ترجیحا نوع دوچرخه متناسب با جنسیت افراد انتخاب شود.

تنه یا فریم دوچرخه زنانه و مردانه

بارز ترین تفاوت که در دوچرخه های زنانه و مردانه به چشم میخورد، فریم یا بدنه اصلی دوچرخه است که در مدل های زنانه ، میله جلویی فریم حالت منحنی دارد ولی برای دوچرخه های مردانه به صورت صاف طراحی شده است، این مورد برای خانم هایی که قصد کوتاه تری دارند بسیار مهم است و کمک میکند که با راحتی بیشتری سوار دوچرخه شوند.

تنه یا فریم دوچرخه زنانه و مردانه 

زین دوچرخه دخترانه و پسرانه

گفتیم که عرض لگن بانوان از آقایون بیشتر است و بر همین اساس زین هایی که برای دوچرخه دخترانه توصیه میشود پهن تر هستند و در دوچرخه های پسرانه مشاهده میکنیم که زین ها عموما باریک و کشیده هستند.

انتحاب زین مناسب بر اساس جنسیت افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بعد از دوچرخه سواری احساس درد در ناحیه کمر یا لگن دارید، توصیه میشود زین دوچرخه خود را عوض کنید، برای خرید انواع زین دوچرخه تخصصی برای خانم ها و آقایون میتوانید به فروشگاه رووبایک مراجعه کنید.

زین دوچرخه دخترانه و پسرانه 

تفاوت فرمان و سر دسته های دوچرخه زنانه و مردانه

خانم ها سرشانه های کوچک تر و دست های ظریف تری نسبت به آقایون دارند و بر همین اساس یکی دیگر از تفاوت های دوچرخه های زنانه و مردانه در طراحی یا سایز فرمان دوچرخه و همچنین سر دسته های آن است که این مورد برای خانم ها کوتاه تر است و برای گریپ های آن از مدل هایی استفاده میشود که ضخامت کمتری دارند و برای دست های بانوان مناسب تر می باشند.

همچنین کت ترمز یا همان دسته ترمز ها در دوچرخه های دخترانه سایز کوچک تری دارد.

تفاوت فرمان و سر دسته های دوچرخه زنانه و مردانه 

چرا باید از دوچرخه دخترانه استفاده کرد ؟

دوچرخه سواری یکی از محبوب ترین ورزش های مشترک بین خانم ها و آقایون است و این نکته مهم است که برای داشتن بدنی سالم در تمامی رشته های ورزشی از لوازم ورزشی مناسب و متناسب با سایز خود استفاده کنید.

طراحی دوچرخه های دخترانه حاصل مطالعه و تحقیق های کارشناسان این حوزه است که برای راحتی بیشتر افراد و به حداقل رساندن آسیب های وارده به دوچرخه سوار در حین رکاب زدن میباشد و اگر شما هم به صورت حرفه ای دوچرخه سواری میکنید و یا برای طولانی مدت رکاب میزنید، توصیه میشود  در هنگام خرید به سراغ دوچرخه های مخصوص بانوان بروید.

چرا باید از دوچرخه دخترانه استفاده کرد ؟ 

خرید دوچرخه مناسب برای خانم ها و آقایون

برای خرید دوچرخه میتوایند از فروشگاه رووبایک دوچرخه دلخواه خود را خریداری کنید، مزیت خرید دوچرخه از فروشگاه رووبایک این است که تنوع بالایی از مدل های مختلف دوچرخه مردانه و زنانه در این فروشگاه عرضه شده است و شما میتوانید بهترین مدل را بعد از بررسی و دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان فروش رووبایک خریداری کنید، نکته دیگر در این زمینه قیمت مناسب دوچرخه در رووبایک است که به دلیل خرید مستقیم و حذف واسطه ها میتوانید با پرداخت کمترین هزینه ، صاحب بهترین و جدید ترین مدل دوچرخه شوید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت