وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع بوق و زنگ دوچرخه | لیست قیمت بهترین بوق و زنگ های دوچرخه

بازدید: 4,155 بازدید
بوق و زنگ دوچرخه

یکی از لوازم جانبی ضروری برای تمامی وسایل نقلیه از جمله دوچرخه؛ لوازم جانبی هشدار دهنده هستند که از جمله آنها میتوان به بوق ها و زنگ های دوچرخه اشاره نمود.

زنگ دوچرخه که عموما آنها را با نام بوق میشناسیم برای جلوگیری از برخورد و تصادف با دوچرخه لازم و ضروری هستند و با ایجاد صدای هشدار دهنده اطرافیان را از حضور شما با خبر میکنند تا از سر راه شما کنار روند.

در گذشته بوق ها معمولا به صورت مکانیکی بودند و با فشار دست کار میکردند؛ درضمن یک صدای تکراری بیشتر نداشتند.

اما امروز تنوع زنگ ها و بوق های دوچرخه بسیار زیاد شده است به گونه ای که لازم است قبل از خرید با انواع زنگ ها و تکنولوژی به کار رفته در ساخت آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید یک خرید مناسب و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

در این مقاله به بررسی انواع زنگ های دوچرخه میپردازیم و هر آنچه را که برای خرید آنها لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت ، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

انواع بوق و زنگ دوچرخه

علاوه بر تنوع زیادی که در طراحی ظاهری بوق ها وجود دارد، تکنولوژی ساخت آنها نیز با هم فرق دارد که از این نظر میتوان بوق ها را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد، بوق های دستی (مکانیکی) و بوق های الکترونیکی که به بررسی هرکدام به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

زنگ های دستی

این مدل زنگها همانطور که از اسمشان پیداست به کمک دست یا به عبارت بهتر با فشار دست به صدا در می آیند و نیازمند هیج نوع باتری نیستند.

زنگ های دستی از قدیمی ترین نوع زنگ ها هستند که برای دوچرخه ها مورد استفاده قرار میگرفته اما هنوز هم محبوب هستند و طرفداران خاص خود را دارند که از جمله معروفترین آنها میتوان به بوق های شیپوری و بوق های پمپی اشاره نمود.

از مزیت های اصلی این بوق ها میتوان به طول عمر زیاد آنها اشاره کرد به گونه ای که بر جرئت میتوان گفت که این مدل از بوق ها خراب نمیشوند و تا آخر عمر میتوانید از آنها استفاده کنید مگر آنکه دزدیده و یا گم شوند.

صدای زنگ این بوق ها ثابت است و امکان کم یا زیاد کردن صدا یا عوض کردن ریتم زنگ وجود ندارد، جنس این مدل زنگ ها معمولا فلزی و یا پلاستیکی است و به راحتی توسط بست و یا پیج و مهره بر روی فرمان دوچرخه نصب میشوند.

زنگ های دستی معمولا از قیمت مناسبی برخوردار هستند و با کمترین بودجه میتوان آنها را خریداری کرد.

زنگ های دستی
زنگ های دستی

زنگ های الکترونیکی

این مدل از زنگ ها جدیدترین نوع بوق ها هستند که برای دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرند و برای کارکردن نیازمند باتری هستند که این باتری ها ممکن است باتری قلمی، سکه ای یا لیتیومی باشد.

از ویژگی های جالب این مدل از زنگ ها میتوان به تنوع در صدا های آنها اشاره نمود که میتوانید مطابق با سلیقه تان هر کدام را انتخاب نموده و همچنین میتوانید صدای آن را کم یا زیاد کنید.

برخی از این مدل زنگ هابه صورت چراغ دار طراحی شده اند که در هنگام فشردن بوق ، چراغ آنها روشن میشود و با ایجاد رقص نور در هوای تاریک جلوه به خصوصی دارند.

این مدل بوق ها مانند بوق های دستی بر روی فرمان و به کمک بست و پیچ ومهره نصب میشوند و بر روی آنها یک دکمه برای به صدا درآوردن زنگ و یک یا چند دکمه برای انجام تنطیمات صدا و یا نور وجود دارد.

جنس زنگ های الکترونیکی معمولا از پلاستیک نشکن است.

این مدل زنگ ها نسبت به زنگ های دستی قیمت بیشتری دارند اما با توجه به تنوع زیاد آنها رنج قیمتی گسترده ای دارند و با بررسی آنها میتوانید متناسب با بودجه خود انواع بوق های الکترونیکی را خریداری نمایید.

زنگ های الکترونیکی

بوق و زنگ های خاص

زنگ های چراغ دار

زنگ های چراغ دار از جمله زنگ های الکترونیکی هستند که علاوه بر آنکه با صدا هشدار میدهند، نور نیز تولید میکنند.

زنگ های چند صدا

زنگ های چند صدا نیز از جمله زنگ های الکترونیکی هستند که میتوان صدای آنها را بر روی حالت های مختلف تنظیم نمود و از تنوع صدایی آنها لذت برد.

 زنگ های قطب نما دار

این مدل از زنگ ها از جمله زنگ های دستی هستند که بر روی آنها یک عدد قطب نما قرار دارد که علاوه بر زیبایی به دوچرخه سوار کمک میکند تا بهتر مسیریابی کند.

زنگ های رینگی

زنگ های رینگی از جمله زنگ های دستی هستند که طراحی آنها بسیار ظریف است و برای افرادی که نمیخواهند فضای زیادی روی فرمانشان اشغال شود یک گزینه مناسب است و با توجه به تکنولوژی ساختشان بهترین زنگ دوچرخه موجود در بازار هستند.

آشنایی با انواع بوق و زنگ دوچرخه لیست قیمت بهترین بوق و زنگ های دوچرخه
بوق و زنگ های خاص

لیست 10 مدل از پر فروش ترین زنگ های دوچرخه

همانطور که گفته شد زنگ و بوق های دوچرخه با توجه به طراحی و تکنولوژی ساختشان از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و میتوانید با مراجعه به صفحه زنگ دوچرخه تمامی مدل های آن را همراه با قیمت مشاهده کنید، اما اگر به دنبال بهترین و پرفروش ترین مدل های زنگ و بوق برای دوچرخه تان هستید، ما مدل های زیر را به شما معرفی میکنیم:

  1. بوق 7صدا 7چراغ دوچرخه

  2. بوق شیپوری دوچرخه مدل 01

  3. زنگ دوچرخه مدل قطب نما

  4. بوق دوچرخه مدل B1

  5. بوق دوچرخه مدل 2000

  6. زنگ رینگی دوچرخه مدل B2

  7. زنگ دوطرفه دوچرخه 28 مدل BEE

  8. زنگ دوچرخه مدل sky

  9. بوق دوچرخه پمپی مدل 001

  10. بوق دوچرخه مدل Duck

تمامی مدل های معرفی شده در فروشگاه رووبایک موجود هستند و میتوانید برای مشاهده قیمت و جزییات و خرید، نام آن ها را در سایت جستوجو کنید.

لیست 10 مدل از پر فروش ترین زنگ های دوچرخه
لیست 10 مدل از پر فروش ترین زنگ های دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی انواع زنگ و بوق های دوچرخه پرداختیم و لیستی از بهترین آنها را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید زنگ برای دوچرخه تان دارید راحتر تصمیم بگیرید برای اطلاع از قیمت زنگ دوچرخه به صورت تک و عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک تماس بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “آشنایی با انواع بوق و زنگ دوچرخه | لیست قیمت بهترین بوق و زنگ های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت