ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

نصب ترمز دیسکی دوچرخه | ارتقاء ترمز دوچرخه از لقمه ای به دیسکی

بازدید: 11,843 بازدید
نصب ترمز دیسکی دوچرخه

همانطور که میدانید امروزه سیستم های ترمز بندی برای دوچرخه ها به دو دسته کلی ویبریک یا همون لقمه ای و دیسکی تقسیم بندی میشوند که مدل های دیسکی جدید تر بوده و امتحان خودش را از نظر دقت و کارایی پس داده است و برتری های بسیاری نسبت به ترمز های قدیمی و لقمه ای دارد به همین دلیل نصب ترمز دیسکی دوچرخه میتواند یک راهکار خوب برای افزایش عملکرد و کارایی سیستم ترمز دوچرخه شما باشد، در این مقاله ما قصد داریم هر آنچه را که برای ارتقاء سیستم ترمز دوچرخه لازم است بدانید را به شما بگوییم و با معرفی بهترین مدل های ترمزبندی دیسکی اعم از هیدرولیک و سیمی به شما کمک میکنیم که به راحتی و در منزل تعویض سیستم ترمزبندی را انجام دهید.

بر خلاف سیستم های ترمز بندی لقمه ای که تنها به صورت سیمی بودند، یعنی ارتباط بین دسته ترمز و سایر اجزا از طریق سیم ترمز برقرار میشد در سیستم های ترمز بندی دیسکی امکان دارد که این ارتباط به وسیله سیم و یا روغن باشد که در این صورت ترمز های دیسکی به دو دسته سیمی و یا هیدرولیک تقسیم بندی میشود.

ترمز های دیسکی هیدرولیک جدید تر و در عین حال تکنولوژی پیشرفته تری دارند و همچنین قیمت آنها بالا تر است و در کنار آن هزینه های تعمیر و نگهداری شان بیشتر خواهد بود اما ترمز های دیسکی سیمی به نسبت هیدرولیک ها ارزان تر هستند در نهایت این شما هستید که باید بر اساس بودجه و علاقه خود تصمیم بگیرید که کدام یک از سیستم های ترمز دیسکی سیمی و یا هیدرولیک را نصب کنید.

نصب ترمز دیسکی دوچرخه | ارتقاء ترمز دوچرخه از لقمه ای به دیسکی
نصب ترمز دیسکی دوچرخه | ارتقاء ترمز دوچرخه از لقمه ای به دیسکی

ابزار های مورد نیاز برای نصب ترمز دیسکی

برای انکه بتوانید به راحتی سیستم ترمز دوچرخه خود را از لقمه ای به دیسکی ارتقاء دهید در قدم اول لازم خواهید داشت یک ست ترمز دیسکی شامل روتور یا همان دیسک ترمز، کالیپر و دسته های ترمز خریدای نمایید و همچنین علاوه بر آن تنها ابزاری که به آن احتیاج خواهید داشت آچار های آلن 6 گوش و ستاره ای با سایز های مختلف است که میتوانید تمامی آنها را به صورت یکجا در ست آچار دوچرخه مدل GB داشته باشید.

برای آنکه بتوانید سیستم ترمز دوچرخه تا را از لقمه ای به دیسکی ارتقاء دهید باید چند مورد را بررسی کنید  و ببینید که آیا تنه و دوشاخه دوچرخه شما برای نصب ترمز بندی دیسکی اوکی است یا خیر، به بیان بهتر برای نصب ترمز های دیسکی باید بر روی تنه دوچرخه محلی جهت قرار گیری کالیپر ترمز وجود داشته باشد و همچنین توپی آن برای نصب دیسک مناسب باشد در غیر این صورت شما مجبور خواهید بود توپی دوچرخه را هم عوض کنید.

اگر دوچرخه شما بسیار قدیمی باشد و تنه آن برای نصب ترمز های دیسکی مناسب نباشد ، شاید بهتر باشد که این کار را انجام ندهید چرا که هزینه ارتقاء سیستم ترمز برایتان زیاد خواهد شد.

چگونگی نصب ترمز دیسکی

برای نصب ترمز دیسکی سیمی 3 مرحله کلی وجود دارد :

  1. نصب دیسک ترمز یا همان روتر
  2. نصب دسته ترمز یا همات کت ترمز
  3. نصب کالیپر ترمز

در قدم اول باید چرخ دوچرخه را از دوشاخه آن جدا کنید تا بتوانید به توپی وسط آن دسترسی پیدا کنید، حال دیسک ترمز را که یک قطعه دایره ای است را بر روی توپی قرار داده و تمامی پیچ های آن که معمولا 6 عدد پیچ هست را ببندید، پیشنهاد میشود برای بستن پیچ ها ابتدا تمامی آنها را به صورت نیمه سفت ببندید و در نهایت به صورت ضربدری همه را سفت کنید.

اگر توپی دوچرخه شما با ترمز بندی دیسکی سازگار نباشد، هیچ جایگاهی برای قرار گیری دیسک ترمز ندارد و نمیتوان دیسک را بر روی آن نصب نمود در این شرایط لازم خواهید داشت که قبل از نصب دیسک دوچرخه توپی آن را عوض کرده و با یک توپی مخصوص ترمز های دیسکی جایگزین نمایید.

در یک مقاله به صورت جداگانه در مورد انواع توپی دوچرخه صحبت کرده ایم که میتوانید برای اطلاعات بیشتر به آن مراجعه نمایید.

بعد از نصب دیسک ترمز میتوانید چرخ را بر روی دوشاخه دوچرخه نصب کنید.

چگونگی نصب ترمز دیسکی قدم اول
چگونگی نصب ترمز دیسکی قدم اول

در قدم دوم نیاز است که کت ترمز را روی فرمان دوچرخه نصب کنید که این کار بسیار ساده ایست چرا که تمامی کت ها به کمک بست های پیچی روی فرمان قرار میگیرند، تنها کافیست جایگاه دسته ترمز را روی فرما مشخص کنید و در نهایت به کمک یک آچار آلن پیج های آن را سفت کنید تا در جای خود فیکس شود، دقت داشته باشید که قبل از نصب کت ترمز، سیم ترمز را به آن متصل کنید.

چگونگی نصب ترمز دیسکی قدم دوم
چگونگی نصب ترمز دیسکی قدم دوم

در قدم سوم نوبت به اتصال کالیپر میرسد، کالیپر ها به کمک پایه ای که دارند بر روی دوشاخ دوچرخه قرار میگیرند ، بنابراین لازم است ابتدا پایه آن را نصب کنید که معمولا این کار با بستن دو عدد پیچ  انجام میشود، اگر دوشاخ دوچرخه شما دارای جایگاهی برای نصب کالیپر نباشد مجبور به تعویض آن خواهید بود.

بعد از نصب پایه کالیپر، بررسی کنید که لنت های ترمز کالیپر به درستی در جای خود قرار دارند و در نهایت کالیپر را بر روی پایه ش قرار داد و پیچ های آن را به کمک آچار آلن محکم کنید.

چگونگی نصب ترمز دیسکی قدم سوم
چگونگی نصب ترمز دیسکی قدم سوم

تا این جا شما موفق به نصب ترمز دیسکی بر روی دوچرخه شده اید، حال باید تست کنید که ترمز به خوبی عمل میکند و اکر مشکلی وجود نداشت، سیم های ترمز را به کمک بست های کمر بندی به بدنه دوچرخه متصل کنید تا دست و پا گیر نباشد.

در ویدیو زیر به طور کامل و همراه با جزییات تمامی مراحل نصب ترمز دیسکی از نوع سیمی توضیح داده شده است.

 

خرید ابزار های مورد نیاز برای ارتقاء سیستم ترمز دوچرخه

اگر برای خرید تمامی لوازم مورد نیاز جهت سرویس دوچرخه و ارتقاء سیستم ترمز دوچرخه به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید تا تمامی ابزار ها و قطعات یدکی را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه نمایید، میتوانید فروشگاه رووبایک را به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه و لوازم دوچرخه انتخاب نمایید که تنوع بالایی از لوازم و ابزار های دوچرخه را عرضه کرده است

که میتوانید قطعات مورد نیاز برای نصب ترمز دیسکی را در زیر مشاهده نمایید :

کالیپر ترمز دیسکی مدل P2

کالیپر ترمز دیسکی مدل P1

روتور دیسک ترمز دوچرخه مدل A160

برای خرید لوازم مورد نیاز عوض کردن سیستم ترمز دوچرخه میتوانید به صورت تکی و عمده ثبت سفارش نمایید که قیمت خرید تکی همان قیمت هایست که در وب سایت درج شده و برای اطلاع از قیمت خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت همکاری را به شما بگویند.

خرید ابزار های مورد نیاز برای ارتقاء سیستم ترمز دوچرخه
خرید ابزار های مورد نیاز برای ارتقاء سیستم ترمز دوچرخه

خلاصه مطالب

این مقاله که به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران نوشته شده است و درباره ی نحوه ارتقاء سیستم ترمز دوچرخه از لقمه ای به دیسکی و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه صحبت کردیم که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد، اگر سوالی در زمینه عوض کردن سیستم ترمز دوپرخه و یا خرید لوازم مورد نیاز برای ارتقاء ترمز دوچرخه به دیسکی دارید، میتوانید به صورت تلفنی از کارشناسان رووبایک بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت