وارد شوید ثبت نام

تعویض قرقره شانژمان | چگونه قرقره شانژمان را تعویض کنیم ؟

بازدید: 3,631 بازدید
تعویض قرقره شانژمان

قرقره شانژمان یک قطعه کوچک و شبیه به چرخ دنده است که جنس آن میتواند پلاستیکی و یا فلزی باشد، این قطعه کوچک در دو قسمت بالایی و پایینی شانژمان قرار میگیرد و به دلیل مصرفی بودنش ممکن است هر چند و قت یکبار خراب شود و یا نیاز به روغن کاری داشته باشد، در هر صورت تعویض قرقره شانژمان از جمله مهارت هایست که هر دوچرخه سواری باید بلد باشد.

کاربرد قرقره شانژمان در سیستم دنده دوچرخه این است که به کمک آن زنجیر دوچرخه روی چرخ دنده های خودرو جابه جا میشود و از این طریق دنده دوچرخه تغییر میکند، پس اگر مشاهده کردین که دنده دوچرخه به راحتی تعویض نمیشود ، بررسی و سرویس قرقره شانژمان یکی از اقداماتیست که باید انجام دهید.

برای اینکه بتوانید قرقره شانژمان را به راحتی تعمیر و یا تعویض کنید به ابزار و وسایلی نیاز خواهید داشت که در ادامه تمامی آنها را به شما معرفی خواهیم کرد و برای خرید آن میتوانید از طریق فروشگاه رووبایک و به صورت اینترنتی خرید نمایید، فروشگاه رووبایک عرضه کننده انواع ابزار دوچرخه به صورت تکی و عمده با بهترین قیمت است.

تعمیر قرقره شانژمان | چگونه قرقره شانژمان را تعویض کنیم ؟
تعمیر قرقره شانژمان | چگونه قرقره شانژمان را تعویض کنیم ؟

ابزار های مورد نیاز برای سرویس قرقره شانژمان

ابزار ها و وسیله هایی که برای باز و بسته کردن قرقره شانژمان و تعمیر آن احتیاج خواهید داشت عبارتند از :

آچار های آلن شماره 2.5 و یا 3

البته اگر شانژمان شما قدیمی باشد ممکن است به آچار های مخصوصی برای باز و بسته کردن پیچ و مهره های آن احتیاج داشته باشید.

جهت روغنکاری و تمیزکاری قرقره به دستمال تمیز و همچنین گریس احتیاج خواهید داشت.

ابزار های مورد نیاز برای تعمیر قرقره شانژمان بسیار محدود بوده و همچنین جزو رایج ترین ابزار های تعمیر و نگهداری دوچرخه هستند که در کیف لوازم دوچرخه هر دوچرخه سواری یافت میشود و در صورتی که آنها را ندارید میتوانید به راحتی از تمامی دوچرخه فروشی ها تهیه نمایید، لینک ابزار های تعمیر و تعویض قرقره شانژمان دوچرخه که در رووبایک موجود است، در زیر آورده شده است که جهت مشاهده، ثبت سفارش و اطلاع از قیمت آنها میتوانید بر روی هر کدام کلیک نمایید.

اسپری پاک کننده چربی و گریس دوچرخه مدل 01 

آچار مهره گیو دوچرخه مدل 01

ست آچار دوچرخه مدل GB

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه میتوان به کمک ابزار های فوق میتوانید قرقره شانژمان را تعویض کنید.

تعمیر قرقره شانژمان

برای تعمیر قرقره شانژمان در اولین قدم نیاز است تا قرقره را باز کنید، دقت داشته باشید که برای این کار نیاز به باز کردن شانژمان و جدا کردن سیم دنده نیست اما انجام آنها باعث میشود که راحت تر قرقره را سرویس کنید.

تعمیر قرقره شانژمان

سپس باید زنجیر را از حلقه جلویی جدا کنید تا کمی شل شود، هر شانژمان 2 عدد قرقره دارد که یکی در قسمت بالایی و دیگری در قسمت پایینی قرار دارد، توجه داشته باشید که چرخ‌های قرقره بالایی و پایینی متفاوت هستند، چرخ بالایی اغلب نمای ضخیم تری دارد و نباید آنها را جابه جا کرد، پس بهتر است برای جلوگیری از این کار هر کدام از قرقره ها را به صورت جداگانه باز کرده و تعمیر کنید.

به کمک آچار آلن پیچ قرقره را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا باز شود و به راحتی قرقره را از شانژمان جدا کنید.

تعمیر قرقره شانژمان
تعمیر قرقره شانژمان

قرقره دارای دو عدد واشر و یک بوش داخلی است که برای تمیزکاری باید آنها را جدا کنید و به کمک دستمال تمیز، تمامی آلودگی ها و روغن های آن را پاک کنید.

تمیزکاری قرقره شانژمان
تمیزکاری قرقره شانژمان

همچنین لازم است دندانه های قرقره را بررسی کنید که سالم باشند در غیر این صورت قرقره دوچرخه شما نیاز به تعویض دارد و بهتر است آن را با یک قرقره نو جایگزین کنید.

بعد از تمیزکاری قرقره و قطعات آن باید واشر ها و بوش و همچنین قسمت داخلی قرقره را گریس کاری کنید تا راحت تر بچرخد و در نهایت قرقره را سر جای خود قرار دهید و پیچ آن را محکم کنید، میتوانید همین کار را برای قرقره دیگر هم انجام دهید.

تعمیر قرقره شانژمان
تعمیر قرقره شانژمان

برای مشاهده ی جزییات بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم ویدیو زیر را مشاهده نمایید:

 

تعویض قرقره شانژمان

قرقره شانژمان همانطور که گفته شد یک قطعه کوچک است و قیمت کمی دارد اما اگر تعمیر و یا تعویض آن به موقع نباشد میتواند موجب خراب شدن زنجیر، شانژمان و یا حتی خودرو دوچرخه شود و هزینه ی زیادی روی دستتان خواهد گذاشت، بنابراین بهتر است هرچند وقت یکبار آن را بررسی کنید و اگر مشاهده کردین که دندانه های آن خراب شده  و یا دفرمه شده است، آن را برداشته و با یک قرقره نو جایگزین کنید.

تعویض قرقره شانژمان
تعویض قرقره شانژمان

انواع مختلف قرقره های شانژمان در فروشگاه رووبایک موجود است و اگر قصد داریدکه قرقره شانژمانتان را عوض کنید میتوانید مدل های مختلف قرقره شانژمان را از رووبایک به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

خرید لوازم تعویض قرقره شانژمان

اگر برای خرید تمامی لوازم مورد نیاز جهت سرویس دوچرخه اعم از تعمیر شانژمان دوچرخه به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید تا تمامی ابزار ها و قطعات را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه نمایید، میتوانید فروشگاه رووبایک را به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه و لوازم دوچرخه انتخاب نمایید که تنوع بالایی از لوازم و ابزار های دوچرخه را عرضه کرده است.

برای خرید لوازم مورد نیاز جهت باز و بسته کردن و تعمیر قرقره شانژمان میتوانید به صورت تکی و عمده ثبت سفارش نمایید که قیمت خرید تکی همان قیمت هایست که در وب سایت درج شده و برای اطلاع از قیمت خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت همکاری را به شما بگویند.

خلاصه مطالب

این مقاله به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران برای آشنایی با طریقه تعویض قرقره شانژمان و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نوشته شده که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و اگر سوالی در زمینه تعمیر قرقره شانژمان و یا خرید لوازم مورد نیاز برای تعمیر قرقره شانژمان دارید میتوانید به صورت تلفنی از کارشناسان رووبایک بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “تعویض قرقره شانژمان | چگونه قرقره شانژمان را تعویض کنیم ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت