وارد شوید ثبت نام

تنظیم گوشواره شانژمان | چگونه گوشواره شانژمان را صاف کنیم ؟

بازدید: 6,050 بازدید
تنظیم گوشواره شانژمان

تنظیم گوشواره شانژمان از جمله مهارت هایست که هر دوچرخه سواری که دوچرخه اش دنده ای است باید بلد باشد، چرا که گوشواره شانژمان ممکن است به دلایل مختلف کج شود و این ممکن است در عملکرد دنده عقب یا همان شانژمان دوچرخه تاثیر داشته باشد و نتوانید به خوبی دنده دوچرخه را عوض کنید.

لازم است بدانید که منظور از گوشواره دوچرخه یک قطعه فلزی (آلومینیومی) کوچک است که بر روی تنه دوچرخه نصب میشود و شانژمان بر روی آن قرار میگیرد.

اگر به هر دلیل به گوشواره دوچرخه ضربه وارد شود مثلا دوچرخه سقوط کنید و یا از بغل دوچرخه تصادف کنید، این احتمال وجود دارد که گوشواره شانژمان از تنظیم خارج شود، در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه میتوانید شانژمان کج شده را مثل روز اول تعمیر کرده و صاف کنید.

برای تنظیم و صاف کردن گوشواره شانژمان به چند ابزار کاربردی نیاز خواهید داشت که کار شما را برای صاف کردن گوشواره راحت تر میکند که در ادامه تمامی آنها را به شما معرفی خواهیم کرد و برای خرید آن میتوانید از طریق فروشگاه رووبایک و به صورت اینترنتی خرید نمایید، فروشگاه رووبایک عرضه کننده انواع ابزار دوچرخه به صورت تکی و عمده با بهترین قیمت است.

"<yoastmark

ابزار های مورد نیاز برای تنظیم گوشواره شانژمان

ابزار های مورد نیاز برای تنظیم شانژمان جزو رایج ترین ابزار های تعمیر و نگهداری دوچرخه هستند که در کیف لوازم دوچرخه هر دوچرخه سواری یافت میشود و در صورتی که آنها را ندارید میتوانید به راحتی از تمامی دوچرخه فروشی ها تهیه نمایید، لینک ابزار های تنظیم گوشواره شانژمان که در رووبایک موجود است، در زیر آورده شده است که جهت مشاهده، ثبت سفارش و اطلاع از قیمت آنها میتوانید بر روی هر کدام کلیک نمایید.

پایه تعمیر دوچرخه 

ابزار مخصوص تراز کردن گوشواره شانژمان

آچار مهره گیو دوچرخه مدل 01

ست آچار دوچرخه مدل GB

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه میتوان به کمک ابزار های فوق تاب گوشواره شانژمان را گرفت و آن را تراز کرد.

"ابزار

چرا باید گوشواره شانژمان تراز باشد ؟

حتما شنیده اید که تراز کردن گوشواره شانژمان یکی از مهمترین کارهایست که باید هر دوچرخه سواری انجام دهد، اما علت آن چیست، لازم است بدانید که عدم تنظیم گوشواره شانژمان موجب میشود که شانژمان کارایی درستی نداشته باشد و موجب میشود که زنجیر از روی خودرو دوچرخه بیافتد و به دور شانژمان بپیچد که در نهایت خراب شدن و له شدن شانژمان را به دنبال خواهد داشت .

خراب شدن شانژمان به خصوص برای شانژمان های حرفه ای و گران قیمت بسیار مهم است و بهتر است همواره گوشواره های شانژمان را تنظیم کنید تا از آسیب به شانژمان جلوگیری شود.

چرا باید گوشواره شانژمان تراز باشد ؟
چرا باید گوشواره شانژمان تراز باشد ؟

تنظیم کردن گوشواره شانژمان

گوشواره ها بر اساس تنه دوچرخه انواع مختلفی دارند و برخی از آنها به دلیل کم یاب بودن گران قیمت هستند، بنابراین بهتر است همواره آنها را تنظیم کنید تا از شکسته شدنشان جلوگیری شود.

تراز کردن گوشواره شانژمان بسیار ساده است به شرطی که ابزار های مورد نیاز برای این کار را داشته باشید که از مهمترین آنها پایه تعمیر دوچرخه و ابزار مخصوص تنظیم گوشواره شانژمان است که در صورت نداشتن آنها میتوانید آنها را از فروشگاه رووبایک خریداری نمایید و یا برای تراز کردن گوشواره به تعمیرگاه دوچرخه مراجعه نمایید.

"<yoastmark

برای شروع تنظیم گوشواره شانژمان دوچرخه در قدم اول لازم است زنجیر دوچرخه را روی کوچکترین چرخ دنده قرار دهید و شانژمان را از روی گوشواره باز کنید و به صورت موقت روی تنه دوچرخه قرار دهد تا دست و پاگیرتان نشود و به کمک ابزار مخصوص تراز کردن گوشواره، آن را در 4 جهت مختلف تنظیم کنید که نحوه ی کار با ابزار تراز کردن گوشواره شانژمان در ویدیو زیر به صورت مفصل آموزش داده شده است.

 

تعویض گوشواره شانژمان

گوشواره شانژمان یک قطعه کوچک است که از مواد آلومینومی خشک ساخته شده و ما بین تنه و شانژمان دوچرخه قرار میگیرد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید کارایی شانژمان این است که در مواقع حساس، تصادف و یا ضربه خوردن شانژمان دوچرخه، بشکند و از این طریق از آسیب به بدنه دوچرخه جلوگیری کند.

تعویض گوشواره شانژمان
تعویض گوشواره شانژمان

بنابر توضیحات بالا میتوان فهمید که گوشواره شانژمان یکی از قطعات مصرفی دوچرخه محسوب میشود به خصوص برای دوچرخه سوارانی که دوچرخه شان زیاد با جدول و سنگ و …. برخورد دارد، برای تعویض گوشواره شانژمان لازم است یک گوشواره با کیفیت را متناسب با تنه دوچرخه تان خریداری نمایید و به کمک آنچه که در ویدیو آموزشی آورده شده است آن را تراز کنید.

برای خرید گوشواره شانژمان میتوانید مدل های مختلف آن را در فروشگاه رووبایک مشاهده و ثبت سفارش نمایید که لینک مدل های مختلف آن در زیر آورده شده است:

گوشواره شانژمان مدل 01

گوشواره شانژمان مدل 02

گوشواره شانژمان مدل 03

گوشواره شانژمان مدل 04

گوشواره شانژمان مدل 05

تعویض گوشواره شانژمان
تعویض گوشواره شانژمان

خرید لوازم تراز کردن گوشواره شانژمان

اگر برای خرید تمامی لوازم مورد نیاز جهت سرویس دوچرخه اعم از تعمیر شانژمان دوچرخه به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید تا تمامی ابزار ها و قطعات یکی را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه نمایید، میتوانید فروشگاه رووبایک را به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه و لوازم دوچرخه انتخاب نمایید که تنوع بالایی از لوازم و ابزار های دوچرخه را عرضه کرده است.

برای خرید لوازم مورد نیاز جهت تنظیم، تعمیر، تعویض و یا صاف کردن گوشواره شانژمان میتوانید به صورت تکی و عمده ثبت سفارش نمایید که قیمت خرید تکی همان قیمت هایست که در وب سایت درج شده و برای اطلاع از قیمت خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت همکاری را به شما بگویند.

"خرید

خلاصه مطالب

این مقاله که به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران نوشته شده است، درباره ی نحوه تنظیم گوشواره شانژمان و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه صحبت کردیم که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و اگر سوالی در زمینه تنظیم گوشواره شانژمان و یا خرید لوازم مورد نیاز برای تعمیر و تعویض گوشواره شانژمان دوچرخه دارید، میتوانید به صورت تلفنی از کارشناسان رووبایک بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “تنظیم گوشواره شانژمان | چگونه گوشواره شانژمان را صاف کنیم ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت