ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه | سرویس ترمز دوچرخه در منزل

بازدید: 3,138 بازدید
تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه

“ترمز دوچرخه همیشه باید سالم باشد” شاید بهتر باشد که این مورد را به عنوان یک قانون برای تمامی دوچرخه سوار ها اعلام کرد و تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه را یکی از اساسی ترین کار ها دانست چرا که تحت هر شرایطی که دوچرخه سواری میکنید به این قسمت از دوچرخه یعنی ترمز آن نیاز خواهید داشت.

توقف و کاهش سرعت مهمترین و تنها کار سیستم ترمز بندی در تمامی دوچرخه ها است،در صورتی که ترمز دوچرخه خراب باشد، هیچکدام از این کارها قابل انجام نخواهد بود و امکان برخورد و تصادف در حین دوچرخه سواری افزایش پیدا میکند.

با توجه به اهمیت سلامت سیستم ترمز در تمامی دوچرخه ها،  قصد داریم در ادامه این مقاله تمامی نکاتی را که برای تعمیر و نگهداری از ترمز دوچرخه لازم است بدانید را به شما بگوییم، تفاوتی ندارد از کدام سیستم ترمز استفاده میکنید، طوقه ای و یا دیسکی، در هر صورت لازم است آنرا به صورت دوره ای سرویس کنید و اقدامات لازم برای تعمیر انواع ترمز دوچرخه را انجام دهید.

 

تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه | سرویس ترمز دوچرخه در منزل
تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه | سرویس ترمز دوچرخه در منزل

 

مشکلات سیستم ترمز دوچرخه

سیستم دوچرخه یک سیستم به هم پیوسته است که از اجزا مختلفی تشکیل شده است که خراب بودن یکی از آنها میتواند موجب اختلال در کارکرد سیستم ترمز شود و یا کارایی آن را کاهش دهد ، از جمله مهمترین اجزا ترمز دوچرخه  میتوان به لقمه ترمز، کت ترمز، کالیپر ترمز، سیم ترمز، روتور ترمز، دیسک ترمز و بسیاری دیگر اشاره نمود که در این مقاله و مقالات آتی قصد داریم به بررسی خرابی هر کدام از اجزا سیستم ترمز و مشکلات آنها بپردازیم.

تعمیر ترمز دوچرخه

بهترین ترمز دوچرخه هم که روی دوچرخه شما نصب باشد ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد.

تعمیر ترمز دوچرخه

سرویس ترمز دوچرخه

سرویس سیستم ترمز دوچرخه از خراب شدن ترمز دوچرخه جلوگیری کرده و به افزایش عمر مفید آن کمک میکند، برای این کار باید با قطعات مصرفی دوچرخه که استهلاک بالایی دارند آشنایی داشته باشید و بتوانید به موقع آنها را عوض و یا تعمیر کنید .

یکی از رایج ترین قطعات مصرفی در سیستم ترمز دوچرخه لنت های آن است که ممکن است این قطعه های کوچک را به عنوان لقمه ترمز، پد ترمز و یا همان لنت های ترمز بشناسید که نقش مهمی در ترمز گرفتن ایفا میکنند.

لنت ها در سیستم های ترمز بندی هیدرولیک و طوقه ای وجود دارند اما شکل ظاهری شان با هم دیگر فرق دارد، تمامی مدل های لنت ترمز برای سیستم های ترمز بندی مختلف در فروشگاه رووبایک موجود است که میتوانید به بهترین قیمت آنها را خریداری کرده و با سادگی آن را با لنت های قدیمی جایگزین کنید، برای آشنایی با نحوه تعویض لنت ترمز دوچرخه میتوانید مقاله ای که برای آن نوشته شده است را مطالعه نمایید.

در دوچرخه هایی که سیستم ترمز آنها ویبریک و قدیمی است از سیم یا کابل ترمز استفاده میشود که این سیم همواره در حال کشیدن شدن است تا بتواند فرمان ترمز گرفتن را از کت ترمز به لنت های ترمز انتقال دهد به همین دلیل کابل های ترمز هم از جمله اقلام مصرفی در دوچرخه هستند که باید به صورت دوره ای سرویس و در صورت لزوم عوض شوند، برای آشنایی با طریقه تعویض کابل ترمز دوچرخه میتوانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

مشکلات سیستم ترمز دوچرخه
مشکلات سیستم ترمز دوچرخه

تعویض ترمز دوچرخه

اگر به دنبال رفع مشکل ترمز دوچرخه تمامی موارد بالا را بررسی کردید اما همچنان مشکل وجود داشت، به احتمال قوی سیستم ترمز دوچرخه شما فرسوده شده و دیگر کارایی لازم را ندارد، پس وقت آن شده که یک سیستم ترمز جدید و تازه نفس را جایگزین سیستم قدیمی کنید، همچنین اگر قصد دارید سیستم ترمز خود را ارتقاء دهید و به روز کنید میتوانید انواع ترمز ها را با قیمت مناسب از فروشگاه رووبایک خریداری نمایید و به کمک راهنما نصب ترمز دوچرخه به راحتی ترمز و یا قطعات آن را تعویض کنید.

در زیر لیستی از انواع مختلف ترمزهای حرفه ای، ترمز های قیمت مناسب و ترمزهای معمولی و همچنین قطعات مربوط به سیستم ترمزکه در رووبایک موجود می باشد آورده شده است که میتوانید بر اساس نیاز خود هر کدام را خریداری نمایید:

ترمزبندی ویبریک تایوان مدل PROMAX 

ترمزبندی هیدرولیک مدل Bolids

ترمز ساده دوچرخه مدل 001

ترمز ویبریک دوچرخه مدل VB 

ست ترمز دوچرخه هیدرولیک با دیسک مدل REDDO

سایر مدل های ترمزبندی و متعلقات دوچرخه را میتوانید در صفحه مربوط به آن مشاهده نمایید،لازم به ذکر است که انواع سیستم های ترمز دوچرخه در فروشگاه رووبایک به صورت تک و عمده موجود است پس اگر در زمینه تعمیرات دوچرخه فعالیت میکنید میتوانید انواع ترمر دوچرخه و قطعات آن را به صورت عمده و با قیمت همکاری خریداری نمایید.

تعویض ترمز دوچرخه
تعویض ترمز دوچرخه

خرید لوازم تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه

برای تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه، همانطور که بالا تر به آن اشاره شد ممکن است نیاز داشته باشیم برخی از قطعات دوچرخه به ویژه اقلام مصرفی مانند لنت و یا کابل و سیم ترمز دوچرخه را تعویض کنیم و یا حتی ممکن است سیستم ترمز به طور کلی خراب شده باشد و نیازمند تعویض باشد که در این مورد هم جای هیچ نگرانی نیست و میتوانید بهترین ترمز دوچرخه را از فروشگاه تخصصی لوازم و قطعات دوچرخه یعنی رووبایک خریداری نمایید.

فروشگاه رووبایک ارائه دهنده بهترین و به روز ترین تجهیزات و قطعات دوچرخه در سراسر کشور است و با خرید لوازم مورد نیاز تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه در فروشگاه رووبایک این امتیاز را خواهید داشت که سفارشتان در کوتاه ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید و همچنین اگر ساکن شهرستان هستید و به فروشگاه های تخصصی خرید لوازم سرویس و نگهداری دوچرخه دسترسی ندارید، میتوانید به صورت آنلاین هر آنچه را که نیاز دارید از رووبایک خریداری نمایید برای اطلاع از قیمت ترمز دوچرخه به صورت تک و عمده میتوانید با ما تماس بگیرید و یا به قسمت فروشگاه مراجعه نمایید.

خرید لوازم تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه
خرید لوازم تعمیر و نگهداری ترمز دوچرخه

خلاصه مطالب

سالم بودن سیستم ترمزبندی دوچرخه و تک تک اجزا آن برای دوچرخه سواری ایمن لازم و ضروری است و در صورت خراب شدنش ممکن است ترمز در شرایط حساس عملکرد خوبی نداشته باشد و منجر به حادثه خواهد شد، با تعمیر به موقع و سرویس دوره ای ترمز دوچرخه میتوانید از خراب شدن آن جلوگیری نمایید.

ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه را که درباره ترمز دوچرخه و مشکلاتش لازم بود بدانید را به شما بگوییم و در کنارش نحوه ی تعمیر آن و لوازمی را که برای تعمیر و نکهداری ترمز دوچرخه نیاز است را به شما معرفی کردیم.

این مقاله به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران برای آشنایی با مشکلات ترمز دوچرخه و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نوشته شده که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و اگر سوالی در زمینه تعمیر ترمز دوچرخه و یا خرید لوازم مورد نیاز برای تعمیر ترمز دوچرخه دارید میتوانید به صورت تلفنی از کارشناسان رووبایک بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت