وارد شوید ثبت نام

تاب گیری روتور دوچرخه | صاف کردن صفحه دیسک ترمز دوچرخه

بازدید: 4,878 بازدید
تاب گیری روتور ترمز دوچرخه

در سیستم های ترمز دیسکی یک قطعه مهم و حیاتی درست در مرکز چرخ های دوچرخه قرار دارد که به عنوان دیسک ترمز و با روتور در دوچرخه شناخته میشود و وظیفه ی مهمی برای کاهش سرعت و متوقف شدن دوچرخه بر عهده دارد که این قطعه ممکن است به دلایل متفاوتی از جمله خراب بودن لنت های ترمز، استهلاک و فرسودگی و یا ضربه خوردن تاب بردارد که در این جا منظور از تاب برداشتن روتور دوچرخه ، کج شدن و یا انحراف آن به طرفیت است که موجب میشود عملکرد ترمز بندی به خوبی نباشد و یا در هنگام ترمز گرفتن صدای جیر جیر بشنوید، تاب گیری روتور دوچرخه یکی از اقداماتیست که برای رفع این مشکل باشد انجام دهید.

فرآیند صاف کردن، تاب گیری و یا لنگ گیری دیسک ترمز دوچرخه کار بسیار ساده ایست که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت اما ممکن است دیسک ترمز دوچرخه شما به قدری آسیب دیده باشد که نتوانید با روشی که در ادامه به شما خواهیم گفت آن را بر طرف نمایید که در حالت لازم خواهید داشت که روتور را به کل عوض کرده و با یک روتور نو و تازه نفس جایگزین کنید.

توصیه میشود که تاب گیری ترمز دوچرخه را جزو سرویس های دوره ای دوچرخ قرار دهید و هر چند وقت یک بار آن را چک کنید و اگر تاب خفیفی دارد آن را برطرف نمایید تا کار به تعویض روتور نکشد.

برای آشنایی با ساده ترین روش لنگ گیری دیسک ترمز دوچرخه به کمک ساده ترین ابزار در منزل با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

تاب گیری روتور دوچرخه | صاف کردن صفحه دیسک ترمز دوچرخه
تاب گیری روتور دوچرخه | صاف کردن صفحه دیسک ترمز دوچرخه

ابزار های مورد نیاز برای تاب گیری دیسک ترمز 

اگر میزان تاب دیسک دوچرخه خفیف باشد تنها با داشتن 3 ابزار ساده میتوانید آن را صاف کنید و اصطلاحا تاب آن را بگیرید، بست کمربندی، سیم چین و آچار فرانسه سه ابزار کاربردی برای تاب گیری دیسک ترمز دوچرخه هستند که بست کمربندی برای تشخیص تاب دیسک و آچار فرانسه هم برای کج کردن روتور به چپ و راست است.

چگونه روتور کج شده را صاف کنیم ؟

اگر میخواهید روتور کج شده را صاف کنید باید اول محل و میزان کج بودن آن را پیدا کنید که این کار با دیدن و نگاه کردن روتور به تنهایی امکان پذیر نیست و بهتر است از یک ابراز کمکی استفاده کنید که ما در این جا از یک بست کمربندی استفاده میکنیم .

برای استفاده از بست کمربندی جهت تشخیص تاب دیسک ترمز دوچرخه لازم خواهید داشت که آن را به دوشاخه دوچرخه و ر نزدیکی روتور ببندید و اضافه آن را با سیم چین قطع کنید، برای قطع کردن اضافه بست کمربندی باید توجه داشته باشید که باقی مانده بست و دیسک دوچرخه باید با هم دریگر در حالت مماس قرار بگیرند که سایز پیشنهادی برای این کار 1 سانتی متر است.

چگونه روتور کج شده را صاف کنیم ؟

حال میتوانید به کمک این بست کمربندی میزان تاب دیسک را تشخیص دهید که برای این کار باید چرخ دوچرخه را بچرخانید و دقت داشته باشید که روتور باید در حالت مماس با دست کمربندی باشد اگر بیش از حد به آن نزدیک بود و یا فاصله شان از هم زیاد بود، در این ناحیه تاب وجود دارد و باید با کمک آچار فرانسه روتور را گرفته و با سمت چپ یا راست کج کنید تا صاف شود.

کل فرآیند تاب گیری روتور دوچرخه با سادگی روشی که در بالا به شما توضیح دادیم انجام میشود که ممکن است نیاز داشته باشید این کار را چندین بار تکرار کنید تا مطمئن شوید دیسک ترمز دوچرخه شما هیچونه انحرافی ندارد.

چگونه روتور کج شده را صاف کنیم ؟
چگونه روتور کج شده را صاف کنیم ؟

در ویدیو زیر تمامی جزییات برای صاف کردن روتور دوچرخه کج آورده شده است ک میتوانید با مشاهده آن این کار را راحت تر انجام دهید:

 

خرید ابزار های مورد نیاز برای صاف کردن روتور ترمز دیسکی

اگر برای خرید تمامی لوازم مورد نیاز جهت سرویس دوچرخه اعم از تاب گیری روتور ترمز دوچرخه به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید تا تمامی ابزار ها و قطعات یدکی را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه نمایید، میتوانید فروشگاه رووبایک را به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه و لوازم دوچرخه انتخاب نمایید که تنوع بالایی از لوازم و ابزار های دوچرخه را عرضه کرده است.

اگر روتور یا همان دیسک ترمز دوچرخه تا بیش از اندازه تاب برداشته باشد به گونه ای که با روش های ارائه شده در بالا قابل صاف شدن نباشد، هیچ جای نگرانی نیست چرا که شما میتوانید با خرید یک روتور نو و تعویض آن با روتور فرسوده ، ترمز دوچرخه تان را مثل روز اول کنید، روتور دیسک ترمز دوچرخه مدل A160 یکی از بهترین و با کیفیت ترین دیسک ها برای دوچرخه است که میتوانید با قیمت مناسب از رووبایک خریداری نمایید، همچنین در مقالات آتی درباره نحوه تعویض روتور و دیسک ترمز دوچرخه با شما صحبت خواهیم کرد.

برای خرید لوازم مورد نیاز جهت تاب گیری دیسک ترمز دوچرخه میتوانید به صورت تکی و عمده ثبت سفارش نمایید که قیمت خرید تکی همان قیمت هایست که در وب سایت درج شده و برای اطلاع از قیمت خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت همکاری را به شما بگویند.

خلاصه مطالب

این مقاله که به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران نوشته شده است و درباره ی نحوه صاف کردن روتورترمز دیسکی دوچرخه و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه صحبت کردیم که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد، اگر سوالی در زمینه صاف کردن دیسک ترمز دوچرخه و یا خرید لوازم مورد نیاز برای لنگ گیری و تاب دیسک ترمز دوچرخه دارید، میتوانید به صورت تلفنی از کارشناسان رووبایک بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت