وارد شوید ثبت نام

تعویض تیوپ دوچرخه | چگونه لاستیک دوچرخه را عوض کنیم ؟

بازدید: 6,442 بازدید
تعویض تیوپ دوچرخه

تعویض تیوپ دوچرخه از جمله مهمترین اقدامات برای سرویس و تعمیر دوچرخه است که یاد گرفتن آن برای هر دوچرخه سواری خالی از لطف نیست و میتواند تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری دوچرخه تان داشته باشد، اینکه چگونه میتوان لاستیک دوچرخه ره عوض کرد، مطلبی است که در این مقاله به صورت کاملا دقیق به بررسی آن خواهیم پرداخت و راهکارهایی برای تعویض تیوپ دوچرخه در دوچرخه های دنده ای و ساده به شما خواهیم گفت.

لزوم اهمیت یادگیری تعویض تیوپ دوچرخه در این است که اگر در مسیر دوچرخه سواری و یا محل زندگی شما تعمیرگاه دوچرخه وجود نداشته باشد، میتوانید به راحتی و با تهیه ابزار های مورد نیاز کار عوض کردن تیوپ و یا تایر دوچرخه خود را انجام دهید، این مسئله به ویژه برای سایکل توریست ها و افرادی که در خارج از شهر دوچرخه سواری میکنند از اهمیت بسیاری برخوردار است، اگر میخواهید با نکات تعویض تیوپ دوچرخه آشنا شوید، پیشنهاد میشود تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

تعویض تیوپ دوچرخه | چگونه لاستیک دوچرخه را عوض کنیم ؟
تعویض تیوپ دوچرخه | چگونه لاستیک دوچرخه را عوض کنیم ؟

تعویض لاستیک عقب و جلو دوچرخه 

فرایند تعویض تیوپ برای چرخ های عقب و جلو دوچرخه به صورت یکسان است اما با توجه به این که بر روی چرخ عقب دوچرخه خودرو یا همان چرخ دنده های دوچرخه قرار دارند، تعویض تیوپ و لاستیک عقب دوچرخه دارای چالش های بیشتری است و نیازمند مهارت هایی ست که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

بنابراین عوض کردن لاستیک در دوچرخه های دنده ای کمی متفاوت تر و چالش برانگیز تر از دوچرخه های معمولی است.

تعویض لاستیک عقب و جلو دوچرخه 
تعویض لاستیک عقب و جلو دوچرخه

چه زمانی باید تیوپ دوچرخه عوض شود ؟

اما قبل از این که به اصل ماجرا یعنی نحوه تعویض تیوپ دوچرخه بپردازیم، یک سوال اساسی وجود دارد که چه زمانی باید برای عوض کردن تیوپ دوچرخه اقدام کنیم.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تیوپ یکی از اقلام مصرفی دوچرخه محسوب میشود ، برخی به اشتباه تصور میکنند که هرگاه دوچرخه پنچر شود باید تیوپ آن را عوض کرد، اما بهتر است قبل از این که پنچری به سراغ پرخ های دوچرخه شما بیاید، شما برای جلوگیری از پنچری دوچرخه اقدام نمایید که مهمترین اقدام برای این کار عوض کردن تیوپ دوچرخه های قدیمی و جایگزین کردن آن با یک تیوپ نو و تازه نفس است.

عمولا بهتر است هر 12 ماه یکبار تیوپ دوچرخه را مورد بررسی قرار دهید  اگر احساس کردین که دچار ساییدگی یا فرسودگی شده است آن را با یک تیوپ نو جایگزین کنید، اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاثه مند به دوچرخه سواری در تور ها و طبیعت گردی با دوچرخه هستید، بهتر است قبل از اقدام به دوچرخه سواری تیوپ قدیمی خود را با یک تیوپ نو عوض کنید و یا ابزار و لوازم مورد نیاز برای این کار را همراه با خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

در ادامه این مطلب تمامی ابزار های مورد نیاز برای پنچرگیری دوچرخه را به شما معرفی خواهیم کرد و برای خرید آنها میتوانید سفارش خود را در فروشگاه رووبایک به صورت آنلاین ثبت نمایید.

چه زمانی باید تیوپ دوچرخه عوض شود ؟
چه زمانی باید تیوپ دوچرخه عوض شود ؟

راهنمای خرید بهترین تیوپ دوچرخه برای تعویض

تیوپ دوچرخه باید بر اساس سایز دوچرخه انتخاب و خریداری شود به همین دلیل اکثر تیوپ دوچرخه های موجود در فروشگاه ها دارای سایزبندی هستند که کار شما را برای خرید راحت تر میکند.

از دیگر مواردی که باید برای خرید بهترین تیوپ دوچرخه جهت تعویض باید به آن توجه داشته باشید ضخامت تیوپ است که هرچه ضخامت آن بیشتر باشد طول عمر بیشتری خواهد داشت ولی ممکن است وزن دوچرخه تان را زیاد کند، پس تیوپ های ضخیم علی رقم این که طول عمر بالایی دارند اما بهترین انتخاب برای دوچرخه های کورسی نیستند زیرا ممکن است وزن دوچرخه را بالا ببرند.

یک راهکار عالی برای خرید تیوپ با سایز مناسب این است که به نوشته های تیوپ قدیمی دوچرخه تان توجه کنید،زیرا معمولا اطلاعات مربوط به سایز تیوپ بر روی آن حک میشود و این میتواند بهترین راهنما برای خرید شما باشد.

برند های تولید کننده تیوپ دوچرخه فرآوان هستند و هرکدام به نوعی جزو بهترین ها تلقی میشوند اما باید توجه داشته باشید که خرید تیوپ های ایرانی میتواند انتخاب هوشمندانه تری باشد زیرا از قیمت مناسب تری برخوردار است و به دلیل سازگاری آنها با آب و هوای ایرانی طول عمر بیشتری دارند.

راهنمای خرید بهترین تیوپ دوچرخه برای تعویض
راهنمای خرید بهترین تیوپ دوچرخه برای تعویض

مراحل تعویض تیوپ دوچرخه 

برای عوض کردن تیوپ در اولین قدم نیاز دارین چرخ را از دوشاخه عقب و یا جلو دوچرخه جدا کنید ، برای این کار باید ضامنی که در مرکز چرخ قرار دارد را آزاد کنید و با شل کردن پیچ آن ، چرخ را از دوشاخه دوچرخه جداکنید.

در دومین مرحله باید باد تیوپ را به صورت کامل خالی کنید تا بتوانید راحتر آن را از درون طوقه بیرون بکشید.

اگر بیرون آوردن تایر و تیوپ از درون طوقه برایتان سخت است، باید از  ابزاری به نام تایلور استفاده کنید، تایلورها یک نوع آچار پلاستیکی هستند که مابین تایر و طوقه دوچرخه قرار میگیرند و با کنار زدن لبه های تایر موجب خارج شدن آن از درون طوقه میشوند.

فراموش نکنید که باید برای بیرون آوردن تیوپ از داخل طوقه پیچ مربوط به والف را باز کنید.

تعویض تیوپ دوچرخه
تعویض تیوپ دوچرخه

تیوپ فرسوده شده را کنار بگذارید و تیوپ جدید را کمی باد بزنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید البته این کار به بهتر جا رفتن تیوپ هم کمک خواهد کرد، فقط دقت داشته باشید که نباید تیوپ کامل باد شود و فقط مقداری باد بزنید که تیوپ شکل بگیرید و از حالت شل بودن ن کم شود.

برای نصب تیوپ جدید ابتدا باید والف آن را در محلی که روی طوقه مشخص شده است قرار دهید به گونه ای که والف به صورت عمود از طوقه بیرون بیاید و حالت کج نداشته باشد.

بعد از این که تیوپ را دور تا دور طوقه قرار دادید نوبت به تایر میرسد که نصب آن کار سادهای است و تنها برای جا انداختن قسمت انتهایی آن به تایلور نیاز خواهید داشت.

تا به اینجا تقریبا 90 درصد از کار را با موفقیت انجام داده اید و تنها کاری که لازم است انجام دهید چک کردن تایر و تیوپ است، باید به دقت بررسی شود که تیوپ دقیقا وسط طوقه قرار دارد یا خیر، اگر اینگونه نبود باید به کمک تایلور آن را به وسط طوقه و تایر هدایت کنید.

حال باید پیچ والف را سفت کنید تا در جای خود ثابت شود و به کمک تلمبه اقدام به باد زدن و تنظیم باید لاستیک ها کنید.

مراحل تعویض تیوپ دوچرخه 
مراحل تعویض تیوپ دوچرخه

ابزار های مورد نیاز برای تعویض تیوپ دوچرخه 

همانطور که در بالا به آن اشاره شد برای عوض کردن تیوپ دوچرخه به ابزار های زیادی احتیاج ندارید و تنها با کمک 2 عدد تایلور، یک عدد تیوپ نو و یک تلمبه میتوانید کار تعویض تیوپ را به راحتی انجام دهید.

برای خرید تیوپ خوب باید به نکاتی که دربالا اشاره شد دقت کنید و تایلور را همیشه در کیت پنچرگیری دوچرخه تان داشته باشید.

بهترین تلمبه ، برای عوض کردن تیوپ دوچرخه تلبمه ای است که توانایی نمایش میزان فشار باد لاستیک را داشته باشد و همچنین اگر از انواع کوچک و قابل حمل آن باشد بهتر است زیرا میتوانید همواره آن را همراه با خود داشته باشید و در شرایط مختلف برای عوض کردن لاستیک دوچرخه و تنظیم باد آن مورد استفاده قرار دهید.

ابزار های مورد نیاز برای تعویض تیوپ دوچرخه 
ابزار های مورد نیاز برای تعویض تیوپ دوچرخه

خرید ابزار تعویض تیوپ دوچرخه 

تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره شد در فروشگاه رووبایک با قیمتی مناسب عرضه شده است که به صورت تک و عمده میتوانید آنها را خریداری نمایید.

برای خرید انواع تیوپ دوچرخه و تلمبه دوچرخه با بهترین قیمت تنها کافیست روی هرکدام کلیک کنید، فروشگاه رووبایک تنوع بالایی از بهترین ابزار ها و لوازم دوچرخه را برایتان فراهم میکند و برای خرید انها میتوانید سفارش خود را به صورت آنلاین در فروشگاه ثبت کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن لوازم مورد نیازتان را درب منزل تحویل بگیرید.

خرید ابزار تعویض تیوپ دوچرخه 
خرید ابزار تعویض تیوپ دوچرخه

خلاصه مطالب

این مقاله که به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران برای آشنایی با چگونگی تعویض تیوپ دوچرخه و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نوشته شده ، سعی کردیم تمامی مطالب مربوط به عوض کردن تیوپ دوچرخه را برایتان توضیح دهیم که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و اگر سوالی در زمینه سرویس قسمت های مختلف دوچرخه و یا خرید لوازم مورد نیاز برای تعویض تیوپ دوچرخه دارید میتوانید به صورت تلفنی از ما بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

فروش انواع تیوپ دوچرخه در فروشگاه رووبایک به صورت تکی و عمده است که قیمت خرید تکی آنها در وب سایت درج شده و برای آشنایی با قیمت همکاری برای خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت