ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع دسته دنده دوچرخه | لیست قیمت بهترین دست دنده های دوچرخه

بازدید: 13,099 بازدید
انواع دسته دنده دوچرخه

امروزه اکثر دوچرخه های سایز بزرگ مجهز به دنده هستند و برای استفاده ، تنظیم و کنترل دنده ها میتوان از انواع دسته دنده دوچرخه استفاده کرد .

برای انتخاب دسته دنده مناسب با سیستم دنده دوچرخه لازم است تا با نواع شیفتر ها و دست دنده ها آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای دسته دنده دوچرخه داشته باشید.

انواع دست دنده های دوچرخه از نظر نوع سرعت ، طراحی ظاهری و برند و تکنولوژی که در ساخت آنها به کار رفته است با هم دیگر متفاوت هستند که در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع دسته دنده ها بپردازیم و در آخر لیستی از بهترین دست دنده های موجود در فروشگاه رووبایک را برایتان آورده ایم که در صورت تمایل میتوانید هر کدام را به صورت حضوری و یا اینترنتی خریداری نمایید.

عملکرد تمامی دسته دنده ها به این صورت است که با تغییر جایگاه زنجیر بر روی قامه ها و چرخ دنده های خودرو دوچرخه باعث سبک و سنگین شدن دنده دوچرخه میشود که به این فرآیند Up Shifting (به معنای رفتن به دنده بالاتر) و Down Shifting (به معنای رفتن پائین‌‌تر) گویند.

تنظیم اصولی دنده های دوچرخه میتواند باعث رکاب زدن روان تر شود و از فشار اضافی بر روی پا و به خصوص زانو دوچرخه سوار جلوگیری میکند.

لازم به ذکر است که فروشگاه رووبایک انواع لوازم دوچرخه از جمله دست دنده (دسته دنده، شیفتر) دوچرخه را به صورت تک و عمده عرضه کرده است که میتوانید برای خرید عمده دسته دنده دوچرخه با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

آشنایی با انواع دسته دنده دوچرخه | لیست قیمت بهترین دست دنده های دوچرخه
آشنایی با انواع دسته دنده دوچرخه | لیست قیمت بهترین دست دنده های دوچرخه

انواع دسته دنده بر اساس سرعت دوچرخه

دوچرخه ها با توجه به تعداد طبق ها و چرخ دنده هایی که دارند ممکن است بتوانند با سرعت های گوناگونی حرکت کنند.

در ساده ترین حالت ممکن دوچرخه ها 3 دنده هستند یعنی سیستم دنده آنها شامل یک خودرو با 3 چرخ دنده است که سایز آنها با یک دیگر متفاوت است که برای کنترل و تنظیم دنده های آن از دست دنده ای که معمولا بر روی سمت چپ فرمان نصب میشود، استفاده میشود و هرکدام از اعداد، 1،2 و 3 بر روی آن به یکی از چرخ دنده های خودرو اشاره دارد.

اما دوچرخه هایی که سرعت بیشتری دارند از سیستم دنده پیچیده تری برخوردار می باشند چراکه زنجیر علاوه بر خودرو بر روی طبق ها هم باید حرکت کند. مثلا در یک دوچرخه 18 سرعته خودرو عقب شامل 6 چرخ دنده و 3 طبق با سایز های گوناگون است یا اگر دوچرخه ای 30 سرعته باشد تعداد چرخ دنده ای خودرو عقب برابر 10 و تعداد طبق ها برابر 3 خواهد بود.

معمولا طبق قامه ها شامل 2 الی 3 طبق بوده و خودرو ها 3 تا 10 عدد چرخ دنده دارند.

با توجه به این که سرعت دوچرخه ها بر اساس تعداد قامه ها و چرخ دنده های عقب خودرو مشخص میشود برای کنترل آنها نیاز به 2 عدد شیفتر است ، یکی برای قامه و دیگری برای خودرو.

عموما شیفتر چپ زنجیر را بر روی طبق قامه جابه جا میکند و زمانی که بر روی عدد 1 است یعنی زنجیر روی کوچکترین چرخ دنده قرار گرفته است و هنگامی که روی عدد 2 باشد بر روی چرخ دنده میانی قرار گرفته است و به همین ترتیب برای چرخ دنده سوم.

انواع دسته دنده بر اساس سرعت دوچرخه
انواع دسته دنده بر اساس سرعت دوچرخه

شیفتر یا دسته دنده سمت راست هم برای تغییر جایگاه زنجیر روی چرخ دنده های خودرو عقب تعبیه شده است و عدد 1 نشان دهنده این است که زنجیر بر روی بزرگترین چرخ دنده قرار دارد و بزرگترین عدد نشان دهنده این است که زنجیر روی کوچکترین چرخ دنده قرار دارد.

با توجه به نکاتی که در مورد سرعت و نحوه تغییر سرعت دوچرخه گفته شد باید بدانید که برای خرید دسته دنده متناسب با دوچرخه تان باید به خودرو و طبق قامه آن توجه داشته باشید و بر اساس آنها خرید کنید.

دسته دنده های کلاچ دار 

دست دنده های کلاچ دار به کمک شاسی که دارند برای تنظیم دنده دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرند و معمولا بر روی آنها نشانگر هایی تعبیه شده است که نشان میدهد شماره دنده چند است.

این مدل است دسته دنده ها از متداول ترین نوع دست دنده ها هستند که برای دوچرخه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند.

دست دنده های کلاج دار شامل دو عدد شیفتر هستند که یکی برای خودرو عقب و دیگری برای طبق قامه مورد استفاده قرار میگیرد.

دسته دنده های کلاچ دار 
دسته دنده های کلاچ دار

دست دنده های وسپایی

شیفتر های وسپایی که به عنوان شیفتر های مچی هم شناخته میشوند یکی از انواع پر طرفدار دسته دنده های دوچرخه هستند که از نظر ظاهری مانند دست دنده های موتور هستند یعنی برای تعویض دنده باید از حرکت مچ دست استفاده نمود.

دسته دنده های وسپایی در دو طرف انتهایی فرمان دوچرخه نصب میشوند و معمولا از قیمت مناسبی برخوردار هستند و با توجه با ظاهر ساده ای که دارند دیر تر خراب میشوند و طول عمر بالایی دارند.

دست دنده های وسپایی
دست دنده های وسپایی

دست دنده های ترمزدار

دست دنده های ترمز دار تلفیقی از دسته دنده و اهرم های ترمز هستند که به صورت یک جا روی فرمان دوچرخه نصب میشوند و فضای کمتری را اشغال میکنند.

لیست بهترین دسته دنده های دوچرخه 

در زیر چند مدل از بهترین و پرفروش ترین دسته دنده های دوچرخه که در فروشگاه رووبایک موجود می باشند آورده شده است که میتوانید با کلیک بر روی هر کدام جزییات بیشتری از آنها مشاهده نمایید و در صورت خرید سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

دست دنده وسپایی دوچرخه مدل P1

دست دنده وسپایی سایگون مدل ایندکس

دست دنده کلاچ دار دوچرخه 7 سرعته مدل EF51

دسته دنده فلزی دوچرخه مدل KD5

شیفتر دوچرخه 9 سرعته مدل SF

دست دنده های ترمزدار
دست دنده های ترمزدار

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی و بررسی انواع دسته دنده های دوچرخه پرداخته شد و گفتیم که برای خرید بهترین نوع دست دنده متناسب با دوچرخه مان باید به خودرو و طبق قامه دوچرخه توجه داشته باشیم، امیدواریم مطالب بیان شده برایتان مفید بوده باشد و در صورتی که سوال با ابهامی در زمینه خرید انواع دسته دنده دوچرخه، دست دنده دوچرخه و شیفتر دوچرخه به صورت تکی و یا عمده را دارید میتوانید از کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت مشاوره بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت