وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع شاخ گاوی دوچرخه | لیست قیمت بهترین شاخ گاوی های دوچرخه

بازدید: 5,087 بازدید
انواع شاخ گاوی دوچرخه

دوچرخه سواری برای برخی از افراد تنها یک سرگرمی است درحالی که برخی دیگر به صورت حرفه ای دوچرخه سواری میکنند، برای دوچرخه سواران حرفه ای لازم است تا تمامی ابزار و لوازم یک دوچرخه سواری حرفه ای فراهم باشد که از جمله آنها میتوان به انواع شاخ گاوی های دوچرخه اشاره نمود.

شاخ گاوی ها دو قطعه فلزی مشابه هم دیگر هستند که دو طرف فرمان دوچرخه نصب میشوند و هر دوچرخه سوار وابسته به عادت خود ممکن است آن ها را در زوایای مختلف رو به جلو و یا رو به بالا و …. نصب نماید.

شکل ظاهری شاخ گاوی های مختلف با هم تفاوت دارد و ممکن است کاملا صاف و با دارای انحنا باشند ، فروشگاه رووبایک به عنوان برترین فروشگاه لوازم و قطعات دوچرخه انواع شاخ گاوی های دوچرخه را ارائه کرده است که میتوانید بنا به نیاز خود هر کدام را از فروشگاه رووبایک به صورت اینترنتی و یا حضوری خریداری نمایید.

کاربرد شاخ گاوی در دوچرخه سواری

شاخ گاوی ها یک وسیله مناسب برای استراحت کردن در حین رکاب زدن هستند و دوچرخه سوار به کمک آنها میتواند در سربالایی ها و سرازیری ها تسلط بیشتری روی فرمان داشته باشد و بهتر حرکت کنند.

علاوه بر آن استفاده از انواع شاخ گاوی ها بر روی دوچرخه موجب میشود فشار وارده بر دست و همچنین کمر دوچرخه سوار کمتر شود و به همین دلیل دوچرخه سواران حرفه ای که برای طولانی مدت رکاب میزنند همیشه از شاخ گاوی ها استفاده میکنند تا کمتر احساس خستگی کنند.

شاخ گاوی ها در زوایای مختلف قرار میگیرند و به دوچرخه سواران اجازه می‌دهند که توزیع وزن بهتری را در جلوی دوچرخه در هنگام رکاب زدن در سربالاییها و یا سرازیری ها داشته باشند.

کاربرد شاخ گاوی در دوچرخه سواری
کاربرد شاخ گاوی در دوچرخه سواری

شاخ گاوی و جلوگیری از سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال یکی از شایعترین بیماری های عصبی در مچ دست است که بر اثر به دام افتادن عصبهای این ناحیه ایجاد میشود و در دوچرخه سواران به صورت درد در ناحیه مچ دست و همچنین احساس خواب رفتگی و بی حسی انگشتان دست پدیدار می شود.

در دوچرخه سوارانی که در مسیر های غیر کفی و ناهمواری دوچرخه سواری میکنند، فشار روی مچ دست بسیار زیاد است و همین موضوع میتواند باعث آسیب به عصب های مچ دست شود و زمینه را برای ابتلا به سندرم تونل کارپال فراهم آورد.

 اما با وجود شاخ گاوی ها جای هیچ نگرانی نیست چرا که میتوان با نصب آنها بر روی فرمان دوچرخه تا 80 درصد از فشار روی مچ دست کم کرد.

شاخ گاوی و جلوگیری از سندرم تونل کارپال
شاخ گاوی و جلوگیری از سندرم تونل کارپال

مزایا شاخ گاوی برای دوچرخه

به گفته دوچرخه سوارانی که از شاخ گاوی استفاده کرده اند، وجود شاخ گاوی ها باعث گسترده شدن فرمان دوچرخه میشوند و در موقعیت های مختلف میتوان با تغییر جایگاه دست بر روی فرمان ، لذت بیشتری از دوچرخه سواری برد.

برخی از دوچرخه سواران (به خصوص دوچرخه سواران کوهستان) بیان کرده اند که رکاب زدن بدون شاخ گاوی برایشان غیر ممکن است و خستگی و در در ناحیه مچ و بازو را برایشان به همراه خواهد داشت.

مزایا شاخ گاوی برای دوچرخه
مزایا شاخ گاوی برای دوچرخه

به طور کلی میتوان گفت که استفاده از شاخ گاوی مزایای زیر را دارا می باشد:

  1. جلوگیری از خستگی در رکاب زدن های طولانی مدت
  2. کاهش فشار بر روی مچ و بازو
  3. فرمان پذیری بهتر در مسیرهای ناهموار
شاخ گاوی
شاخ گاوی

لیست 10 مدل از پر فروش ترین شاخ گاوی ‌های ‌دوچرخه

شاخ گاوی به به عنوان یکی از کاربردی ترین لوازم دوچرخه دارای انواع مختلفی هستند که از نظر شکل ظاهری، رنگبندی، برند و کیفیت با یک دیگر متفاوت هستند،  همانطور که گفته شد شاخ گاوی ها یکی از اجزا فرمان دوچرخه محسوب میشوند ، بنابراین با ورود به بخش فرمان و متعلقات دوچرخه میتوانید انواع مختلف آن را مشاهده نمایید، همچنین لیستی از بهترین و پرفروش ترین شاخ گاوی های وجود در فروشگاه رووبایک آورده شده است که برای مشاهده ویژگی ها و قیمت شاخ گاوی دوچرخه میتوانید بر روی آن کلیک کنید:

  1. شاخ گاوی زوم مدل matte black
  2. شاخ گاوی تایوان مدل Kalloy
  3. شاخ گاوی فرمان دوچرخه مدل Zoom
  4. شاخ گاوی فرمان دوچرخه آکرو مدل A1
لیست 10 مدل از پر فروش ترین شاخ گاوی ‌های ‌دوچرخه
لیست 10 مدل از پر فروش ترین شاخ گاوی ‌های ‌دوچرخه

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی انواع شاخ گاوی های دوچرخه و کاربرد آنها پرداختیم و لیستی از بهترین شاخ گاوی دوچرخه را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید شاخ گاوی دوچرخه دارید راحتر تصمیم بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “آشنایی با انواع شاخ گاوی دوچرخه | لیست قیمت بهترین شاخ گاوی های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت