وارد شوید ثبت نام

جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه | 5 روش محافظت از تایر و تیوپ دوچرخه

بازدید: 3,040 بازدید
جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه

اگر چه پنچر شدن دوچرخه یک امر طبیعی است اما اگر این اتفاق زود به زود رخ دهد میتواند آزار دهنده باشد و علاوه بر این که دوچرخه سوار را ناراحت میکند، هزینه های زیادی برای پنچرگیری دوچرخه روی دستش خواهد گذاشت به همین دلیل روش هایی برای جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه وجود دارد که باید رعایت آنها میتوانید از پنچر شدن دوچرخه تان جلوگیری کنید.

پنچر شدن دوچرخه در سرعت های بالا میتواند بسیار خطرناک باشد و احتمال انحراف و زمین خوردن دوچرخه سوار را افزایش میدهد، پس اگر میخواهید با روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه آشنا شوید با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه | 5 روش محافظت از تایر و تیوپ دوچرخه
جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه | 5 روش محافظت از تایر و تیوپ دوچرخه

روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه

روش های ساده ای وجود دارد که با رعایت کردن آنها میتوانید جلوی پنچر شدن دوچرخه را بگیرید که شامل سرویس چرخ ها، خرید تایر و تیوپ با کیفیت، دوچرخه سواری در مسیر های ایمن و …. میشود که در ادامه بیشتر درمورد آنها صحبت خواهیم کرد.

روش اول : لاستیک های دوچرخه را به صورت دوره ای سرویس کنید

معمولا توصیه میشود که هر 6 ماه یکبار چرخ های دوچرخه را سرویس کنید، اما پیشنهاد ما به شما این است که برای جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه هر زمان که در مسیرهای کوهستانی دوچرخه سواری کردید و یا زمانی که برای طولانی مدت رکاب زدید، چرخ های دوچرخه را بررسی کنید و اگر پارگی و تا جسم تیزی در آن مشاهده کردین، اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید.

روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه

روش دوم : در مسیر های ایمن رکاب بزنید

در اینجا منظور از مسیر های ایمن مسیر های عاری از خرده شیشه، میخ و یا هر جسم تیز دیگر است، پیشنهاد میشود اگر در مسیر خود هر شی تیز و درخشنده ای را مشاهده کردین، سریعا تغییر مسیر دهید، اگر چه با عبور از این مسیر های دوچرخه تا فورا پنچر نخواهد شد اما میتواند موجب آسیب یه تایر و تیوپ شده و بعد از مدتی منجر به پنچر شدن آن میشود.

روش سوم : به کمک آپارات پنچرگیری کنید

یک راهکار متداول برای رفع پنچری های ریز تیوپ، استفاده از آپارت یا همان وصله است که به کمک آن میتوانید سوراخ های ریز ایجاد شده در تیوپ را برطرف کنید، با توجه به این که سوراخ های ریز روی تیوپ معمولا بر اثر وجود یک جسم تیز به تایر اتفاق می افتد بهتر است بعد از پنچرگیری تیوپ دوچرخه ، تایر را بررسی کنید و اگر جسم تیز مانند خرده شیشه و یا میخ در آن فرو رفته بود، آن را خارج کنید.

برای پنچر گیری دوچرخه به کمک آپارات به لوازم پنچرگیری دوچرخه احتیاج خواهید داشت که میتوانید مدل  های مختلف آن را با قیمت مناسب از فروشگاه رووبایک خریداری نمایید.

روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه
روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه

روش چهارم : تیوپ خود را عایق بندی کنید

عایق بندی کردن تیوپ دوچرخه یک روی حرفه ای برای جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه است که به کمک آن احتمال پنچری دوچرخه تا 80 درصد کاهش می یابد، البته که این کار برای دوچرخه های کورسی پیشنهاد نمیشود زیرا موجب افزایش وزن دوچرخه شان خواهد شد اما برای افراد معمولی و سایکل توریست ها یک روش عالی است

برای این کار نیاز دارید که یک تیوپ کورسی با عرض 23 میلی متر را خریداری کرده و آن را از قسمتی که داخل طوقه قرار میگیرد ببرید و آن را بین لاستیک و تیوپ دوچرخه قرار دهید و بعد از نصب چرخ روی دوچرخه آن را به میزان کافی باد بزنید.

روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه
روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه

علاوه بر استفاده از تیوپ کورسی، محصولاتی تحت عنوان نوار دور لاستیک در فروشگاه های لوازم دوچرخه وجود دارند که به کمک آنها میتوانید تیوپ دوچرخه تان را عایق بندی کنید و با اضافه کردن یک لایه اضافی روی تیوپ از پنچر شدن و پارگی آن جلوگیری کنید.

روش پنجم : لبه های تیز طوقه را چک کنید

طوقه دوچرخه دارای سوراخ هایی است که نسبتا تیز بوده و در صورتی که پوشش آنها دچار مشکل شده باید، همواره شاهد پنچر شدن دوچرخه تان خواهید بود، پس بهتر است هر چند وقت یکبار نوار طوقه دوچرخه را چک کنید و اگر حفره های آن بیرون زده بود، آنها را پوشش دهید تا احتمال پنچر شدن دوچرخه تان کمتر شود.

روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه
روش های جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه

خرید لاستیک مقاوم برای دوچرخه

علاه بر 5 مورد بالا که جهت جلوگیری از پنچری دوچرخه باید رعایت شود، یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از پنچری دوچرخه خرید تیوپ و تایر با کیفیت است، تیوپ و تایر های دوچرخه در مدل ها و برند های مختلف در بازار موجود است که باید بر اساس سبک دوچرخه سواری خود بهترین آن را انتخاب نمایید.

برخی از تایر ها که برای دوچرخه های کورسی مورد استفاده قرار میگیرد فوق العاده نازک بوده و احتمال پنچر شدن در آنها زیاد می باشد به همین دلیل اگر وزن دوچرخه برای شما مهم نیست و قصد دارید یک تیوپ و تایر با کیفیت برای دوچرخه تان تهیه کنید که طول عمر بالایی داشته باشد بهتر است مدل های ضخیم تر را خریداری نمایید.

خرید لاستیک مقاوم برای دوچرخه
خرید لاستیک مقاوم برای دوچرخه

انواع تایر دوچرخه و تیوپ دوچرخه در فروشگاه رووبایک موجود است که میتوانید برای مشاهده و خرید هرکدام بر روی آن کلیک نمایید، همچنین اگر برای خرید تیوپ و لاستیک دوچرخه نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید میتوانید با کارشناسان فروش ما از  طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “جلوگیری از پنچر شدن دوچرخه | 5 روش محافظت از تایر و تیوپ دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت