وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع ترمز دوچرخه | لیست بهترین ترمز های دوچرخه

بازدید: 2,930 بازدید
انواع ترمز دوچرخه

ترمز دوچرخه یکی از اصلی ترین قسمت های دوچرخه است که از زمان پیداش دوچرخه در کنار آن بوده و شامل انواع مختلفی که هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند، بدون در نظر گرفتن انواع ترمز دوچرخه، هدف تمامی ترمز ها یکسان است و موجب متوقف شدن دوچرخه میشوند.

ساختار و ترمز های دوچرخه دستخوش تغییرات زیادی شده است به گونه ای که در ابتدا فقط ترمز های ساده و طوقه ای را داشتیم اما امروزه علاوه بر آنها ترمز های دیسکی را داریم که از فناوری پییچیده تری برای متوقف کردن دوچرخه استفاده میکنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع ترمز های دوچرخه آشنا کنیم ،همچنین به معرفی اجزا مختلف دوچرخه خواهیم پرداخت و در انتها لیستی از بهترین ترمز دوچرخه را در اختیارتان قرار خواهیم داد تا اگر قصد خرید ترمز برای دوچرخه تان را دارید راحت تر تصمیم بگیرید.

به طور کلی دوچرخه ها بر اساس نوع عملکردشان به دو دسته طوقه ای و دیسکی تقسیم بندی میشوند.

آشنایی با انواع ترمز دوچرخه لیست بهترین ترمز های دوچرخه
آشنایی با انواع ترمز دوچرخه لیست بهترین ترمز های دوچرخه

ترمزبندی طوقه ای 

ترمز های طوقه ای به وسیله دو لقمه لاستیکی روی طوقه قرار می گیرد و با فشار کابل از گردش طوقه جلوگیری می کند که به دو دسته کالیپر و کانتیلیور تقسیم می شوند.

ترمز u-brake : به طور کلی این نوع ترمز یک واحد مستقل بوده و به کمک یک پیچ مرکزی به دو شاخه جلو وصل می شود و  اهرم این ترمز روی بدنه دوچرخه نصب شده است و معمولا روی دوچرخه های BMX نصب می شود.

ترمز v-brake : یکی از محبوب ترین ترمزهای cantilever می باشد که از دو اهرم جداگانه تشکیل شده که روی هر اهرم قسمت خاصی برای اتصال پدهای ترمز در نظر گرفته شده است.

مینی v-brake : نمونه کوچکتر ترمزهای v-brake می باشد.

ترمز x-brake : تا حدودی شبیه به ترمزهای v-brake هستند که دارای کابلی است که دو محور ترمز را به صورت متقاطع ( مانند حرف X ) به یکدیگر متصل می کند.

ترمزبندی طوقه ای 
ترمزبندی طوقه ای

ترمزبندی دیسکی 

شباهت بسیار زیادی به ترمزهای اتومبیل و موتورسیکلت دارد که بجای استفاده از لبه چرخ برای سطح ترمزگیری از یک صفحه نصب شده در مرکز چرخ استفاده می شود که به این صفحه روتور می گویند. ترمزهای دیسکی به دو دسته مکانیکی و هیدرولیکی تقسیم می شوند .

ترمزهای دیسکی مکانیکی : در این سیستم انتقال قدرت به وسیله کابل صورت می گیرد.

ترمز های دیسکی هیدرولیکی : در این سیستم ترمز به وسیله فشار روغن که به وسیله شلنگ و پیستون به لنت ها منتقل می شود عمل می کند.

ترمزبندی دیسکی 
ترمزبندی دیسکی

اجزا سیستم ترمز دوچرخه 

همانطور که میدانید سیستم ترمز شامل اجزا ریز و درشت مختلفی است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

لقمه ترمز دوچرخه : این قطعات که در ارتباط مستقیم با چرخ های دوچرخه هستند برای ترمز های طوقه ای و دیسکی به صورت اختصاصی طراحی شده اند و وظیفه آنها این است که با ایجاد اصطحکاک بر روی چرخ ها مانع از حرکت کردن دوچرخه شوند.

لقمه ترمز ها از جمله اقلام مصرفی دوچرخه هستند که لازم است هر چند وقت یکبار آنها را عوض کنید تا کارایی سیستم ترمز دوچرخه کاهش نیابد.

کت ترمز : همان اهرم ها یا دسته های ترمز هستند که بر روی فرمان دوچرخه نصب میشوند و میتوان به کمک آنها ترمز گرفت. 

کالیپر ترمز : یکی از اجزا کاربردی در سیستم های ترمز دیسکی است که ممکن است آنها را تحت عنوان پمپ ترمز هم بشناسید.

روتور ترمز : از قطعات ترمز دیسکی است که در مرکز چرخ ها قرار میگیرد و وظیفه آن کاهش سرعت دوچرخه است.

اجزا سیستم ترمز دوچرخه 
اجزا سیستم ترمز دوچرخه

پیچ ریگلاژ ترمز : این پیچ یک عنصر کوچک در سیستم ترمزبندی ساده یا همان طوقه ای است که در محل اتصال سیم و روکش سیم به ترمز قرار دارد و نقش موثری را در تنظیم ترمز دوچرخه ایفا میکند.

لوله خم ترمز : از جمله اقلام کاربردی و مصرفی در سیستم های ترمز ویبریک است و معمولا از جنس آلومینیوم ساخته میشود.

سیم ترمز دوچرخه : برای تمامی ترمز های قدیمی و طوقه ای مورد استفاده قرار میگیرد که برای ایجاد ارتباط بین دسته های ترمز و لقمه های ترمز به کار گرفته میشوند و باری ترمز جلو و عقب دوچرخه به صورت اختصاصی طراحی شده اند، تفاوت سیم ترمز عقب و جلو در طول آنها ست که مسلما طول سیم ترمز های جلو کوچکتر از عقب است.

لیست بهترین ترمز بندی ها برای دوچرخه

فروشگاه رووبایک ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین ترمزبندی و متعلقات دوچرخه است در زیر لیست چند مورد از پرفروش ترین ترمز ها را آورده ایم.

لازم به ذکر است که تمامی محصولات را میتوانید به صورت تکی و یا عمده از ما خریداری نمایید و در صورت خرید عمده ترمز دوچرخه برای شما قیمت همکاری را لحاظ خواهیم کرد، جهت مشاهده جزییات و قیمت تکی هر کدام از محصولات تنها کافیست بر روی آن کلیک کنید.

ترمزبندی ویبریک تایوان مدل PROMAX 

ترمزبندی هیدرولیک مدل Bolids

ترمز ساده دوچرخه مدل 001

ترمز ویبریک دوچرخه مدل VB 

ست ترمز دوچرخه هیدرولیک با دیسک مدل REDDO

لیست بهترین ترمز بندی ها برای دوچرخه
لیست بهترین ترمز بندی ها برای دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله انواع ترمز دوچرخه را به شما معرفی کردیم و در کنار آن لیستی از اجزا تشکیل دهنده ترمز دوچرخه برایتان آوردیم که به شما کمک میکند در صورت خراب شدن ترمز با هزینه کمتری آن را تعمیر کنید و با سرویس به موقع ترمز دوچرخه تان از خراب شدن آن جلوگیری کنید که امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد.

اگر در زمینه خرید انواع ترمز دوچرخه و یا قطعات مربوط به آن سوالی دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش رووبایک در ارتباط باشید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “آشنایی با انواع ترمز دوچرخه | لیست بهترین ترمز های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت