وارد شوید ثبت نام

نصب نوار فرمان دوچرخه | نوار فرمان دوچرخه کورسی

بازدید: 3,308 بازدید
نصب نوار فرمان دوچرخه 

نصب نوار فرمان دوچرخه یکی از ساده ترین کارهایست که برای فرمان های کورسی دوچرخه باید انجام داد، اما در این مقاله قرار است به صورت کامل و جامع طریقه انجام این کار را توضیح دهیم، در ابتدا به معرفی و بررسی نوار فرمان دوچرخه میپردازیم و از کاربرد های آن خواهیم گفت و در آخر هم به صورت مرحله به مرحله طریقه نصب نوار فرمان را بر روی فرمانهای خمیده یا کورسی به شما خواهیم گفت، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

نصب نوار فرمان دوچرخه | نوار فرمان دوچرخه کورسی
نصب نوار فرمان دوچرخه | نوار فرمان دوچرخه کورسی

نوار فرمان دوچرخه و کاربرد آن

نوار فرمان دوچرخه یک نوار باریک و شبیه به نوار چسب است با این تفاوت که ضخامت بیشتری دارد و در رنگبندی های مختلف  موجود می باشد.

این نوار فرمان ها همانند یک برچسب سر تا سر فرمان دوچرخه قرار میگیرند و از خراب شدن و پوسیده شدن فرمان جلوگیری میکنند و همچنین به دلیل اصظحکاکی که بین دست دوچرخه سوار و فرمان ایجاد میکند از سر خوردن دست جلوگیری خواهد کرد.

همانطور که میدانید فرمان دوچرخه های کورسی بر خلاف دوچرخه های دیگر حالت خمیده دارد و به همین دلیل امکان نصب سر دسته و یا گریپ روی آنها وچود ندارد ، از آنجایی که معمولا جنس فرمان ها فلزی است برای جلوگیری از خراب شدن و پوسیده شدن رنگ آن و همچنین جلوگیری از انتقال حرارت بین میله فرمان و دست دوچرخه سوار از انواع نوار فرمان ها استفاده میشود.

نوار فرمان های دوچرخه 3 کاربرد اصلی دارند که در زیر به آنها اشاره شده است :

جلوگیری از خراب شدن فرمان دوچرخه

محافظت از دست دوچرخه سوار و جلوگیری از سرخوردن آن

زیبا کردن فرمان دوچرخه با انواع نوار فرمان های رنگی

در ادامه با ما همراه باشید تا چگونکی نوارکشی فرمان دوچرخه را به شما بگوییم.

نوار فرمان دوچرخه و کاربرد آن
نوار فرمان دوچرخه و کاربرد آن

وسایل مورد نیاز برای نصب نوار فرمان

برای نوارکشی فرمان دوچرخه های کورسی به ابزار خاصی احتیاج نخواهید داشت، تنها کافیست یک ست کامل نوار فرمان دوچرخه را تهیه کنید که معمولا شامل دو عدد نوار برای سمت چپ و راست و دو عدد درپوش پلاستیکی برای قسمت های انتهایی فرمان هستند، در برخی مدل ها دو قطعه چسب هم قرار داده شده که میتوان به کمک آنها قسمت انتهایی نوار را بر روی فرمان فیکس کرد و از باز شدن آنها جلوگیری کرد.

علاوه بر ست کامل نوار فرمان به یک قیچی یا کاتر، چسب برق و نوار چسب ساده و در صورت لوزم به یک آچار آلن هم احتیاج خواهید داشت.

نصب نوار فرمان دوچرخه 

اولین قدم برای نصب نوار فرمان ثابت کردن سیم و کابل های مربوط به ترمز و دنده دوچرخه است که این کار را به کمک نوار چسب معمولی انجام میدهیم ، ثابت کردن سیم و کابل ها بر روی فرمان موجب میشود که راحت تر و سریع تر و با دقت بیشتری کار نوار کشی فرمان را انچام دهید.

برای شروع نوار کشی باید از قسمت انتهایی فرمان شروع کرد و مقداری از برچسب روی نوار فرمان را برداشت و آن را به گونه ای روی فرمان قرار داد که حدودا 1 سانت از آن بیرون باشد تا بتوان آن را به قسمت درونی فرمان انتقال داد و درپوش پلاستیکی فرمان را بست.

برای بستن درپوش فرمان میتوانید از یک چکش کمک بگیرید تا کاملا محکم شود، همچنین اگر درپوش ها از نوع پیچی هستند، میتوانید به کمک آچار آلن آن را سفت کنید.

بعد از فیکس کردن ابتدای نوار باید ادامه نوار را روی فرمان ببندید، برای این کار باید دقت داشته باشید که در هر دور چرخاندن، نوارها بر روی هم دیگر همپوشانی داشته باشد و بهتر است کمی نوار را بکشید تا به خوبی روی فرمان قرار گیرد.

جهت پیچاندن نوار ها از اهمیت بسیار برخوردار است و باید به صورت اصولی پیچانده شود که معمولا به این صورت است که برای سمت چپ فرمان به صورت خلاف عقربه های ساعت و برای سمت راست فرمان در جهت عقربه های ساعت پپیچانده میشود.

اگر بین نوارها فاصله ایجاد شد بهتر است قبل از سفت شدن آن نوار را باز کرده و مجددا ببندید تا کاملا نوار ردیف قبل را کاور کند.

بعد از آن که کار نوارکشی تمام شد باید قسمت اضافی آن را برش دهید و به کمک چسب برق و یا چسبی که همراه با نوار ها ارائه شده آن را مسدود نمایید.

تمامی مراحل بالا را باید برای هر دو سمت فرما انجام دهید با این  تفاوت که نحوه پیچاندن نوار ها بر خلاف یک دیگر است.

نصب نوار فرمان دوچرخه 
نصب نوار فرمان دوچرخه

ابزار مورد نیاز نوارکشی فرمان دوچرخه

لیست تمامی ابزار و لوازمی که برای نوارکشی فرمان دوچرخه به آن نیاز خواهید داشت در زیر آورده شده است که میتوانید با مراجعه به قسمت  ابزار دوچرخه در فروشگاه رووبایک تمامی آنها را همراه با قیمت مشاهده کنید و همچنین لیست پرفروش ترین نوار فرمان های دوچرخه موجود در فروشگاه را در زیر برایتان آورده ایم که در صورت تمایل میتوانید آنها را برای نصب نوار دوچرخه خریداری نمایید.

نوار فرمان دوچرخه وایب

خرید لوازم نصب نوار فرمان دوچرخه کورسی

تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره شد در فروشگاه رووبایک با قیمتی مناسب عرضه شده است که به صورت تک و عمده میتوانید آنها را خریداری نمایید.

فروش انواع فرمان دوچرخه و متعلقات مربوط به آن در فروشگاه رووبایک به صورت تکی و عمده است که قیمت خرید تکی آنها در وب سایت درج شده و برای آشنایی با قیمت همکاری (قیمت فرمان دوچرخه) برای خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

خرید لوازم نصب نوار فرمان دوچرخه کورسی
خرید لوازم نصب نوار فرمان دوچرخه کورسی

خلاصه مطالب

این مقاله که به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران برای آشنایی با چگونگی نصب نوار فرمان دوچرخه و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نوشته شده ، سعی کردیم تمامی مطالب مربوط به عوض کردن و یا نصب کردن نوار فرمان دوچرخه را برایتان توضیح دهیم که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و اگر سوالی در زمینه سرویس قسمت های مختلف دوچرخه و یا خرید لوازم مورد نیاز برای نوارکشی دوچرخه و بهترین فرمان دوچرخه دارید میتوانید به صورت تلفنی از ما بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت