وارد شوید ثبت نام

بهترین تایر دوچرخه | مشخصات لاستیک خوب برای دوچرخه

بازدید: 6,090 بازدید
بهترین تایر دوچرخه

تعویض تایر دوچرخه باید به صورت دوره ای و با توجه به مسافتی که دوچرخه سوار طی کرده است صورت گیرد چرا که لاستیک ها در ارتباط مستقیم با سطح زمین بوده و علاوه بر آن فشار زیادی را تحمل میکند و یکی از اساسی ترین قطعات دوچرخه است که لازمه هر چند وقت یکبار تعویض شود خرید بهترین تایر دوچرخه برای افرادی که آشنایی با انواع تایر ها و لاستیک های دوچرخه ندارند میتواند یک چالش باشد و انتخاب را برای آنها سخت کند.

انواع مختلف لاستیک های دوچرخه در بازار لوازم دوچرخه موجود می باشد که هر کدام متناسب با سایز دوچرخه و نوع کاربری دوچرخه سوار ها طراحی شده است ، علاوه بر آن برند های مختلف ایرانی و خارجی هستند که در زمینه تولید انواع لاستیک برای دوچرخه فعالیت دارند ،بنابراین اگر کسی قصد خرید بهترین لاستیک برای دوچرخه اش را داشته باشد با انبوهی از لاستیک ها مواجهه میشود.

در این مقاله قصد داریم تا با بررسی انواع تایر های دوچرخه از نظر سایز، کاربرد و همچنین برند های تولید کننده به شما کمک کنیم تا بهترین آن را انتخاب نمایید، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

لازم به ذکر است که فروشگاه رووبایک سال هاست که در زمینه فروش لوازم دوچرخه به صورت تک و عمده فعالیت دارد و نمایندگی فروش برترین برند های تولید کننده تایر دوچرخه از جمله ایران یاسا، یزدتایر، کندا و وایب در کشور است که میتوانید به صورت حضوری و اینترنتی از آن خرید کنید.

بهترین تایر دوچرخه | مشخصات لاستیک خوب برای دوچرخه
بهترین تایر دوچرخه | مشخصات لاستیک خوب برای دوچرخه

بهترین سایز تایر دوچرخه 

برای خرید یک لاستیک دوچرخه مناسب لازم است که بر اساس سایز آن خرید کنید چرا که خرید تایر ناهماهنگ با سایز دوچرخه موجب میشود که نتوانید آن را روی دوچرخه تان نصب کنید و در نهایت مجبور به تعویض آن خواهید شد.

بر هیمن اساس در فروشگاه رووبایک نامگذاری تایر ها بر اساس سایز آنها انجام شده است تا اگر قصد خرید تایر برای دوچرخه تان را دارید بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید.

یک راهکار خوب برای آن که بتوانید سایز دقیق لاستیک دوچرخه تان را بفهمید این است که لاستیک قدیمی آن را بررسی کنید و بر روی آن به دنبال سایز تایر باشید،در اکثر تایر ها همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید سایز تایر درج شده است.

برای خرید تابر دوچرخه سایز 12،16،20،24،26،28،27.5 و29 میتوانید وارد قیمت مربوط به تایر دوچرخه شده و از بین مدل ها و برند های مختلف هرکدام را انتخاب نمایید.

بهترین سایز تایر دوچرخه 
بهترین سایز تایر دوچرخه

بهترین تایر بر اساس نوع دوچرخه سواری

اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی از نوع دوچرخه سواری افراد ارائه دهیم باید بگوییم که عموما سه نوع دوچرخه سوار داریم:

دوچرخه سوار جاده

دوچرخه سوار جهان گرد یا سایکل توریست

دوچرخه سوار کوهستان

نوع لاستیکی که هر کدام از این دوچرخه سوار ها برای رکاب زدن انتخاب میکنند از نظر نوع عاج هایشان با هم دیگر متفاوت هستند.

دوچرخه سواران جاده ای باتوجه به این که معمولا در مسیر صاف و هموار رکاب میزنند و همچنین تمایل به دوچرخه سواری باسرعت بالا تر دارند لازم است از تایر هایی که عاج آنها صاف است یا به عبارت بهتر عاج ندارد استفاده کنند زیرا سطح تماس این تایر ها با زمین کمتر است و در نتیجه باعث میشود دوچرخه سوار با سرعت بیشتری حرکت  کند.

در نقطه مقابل دوچرخه سواران کوهستان باید از تایرهایی استفاده کنند که عاج های بلند تر و پهن تری دارد تا بتوانند تعادل خود را در مسیر های ناهموار حفظ نمایند.

تایرهایی که برای سایکل توریست ها مناسب است از نظر نوع هاج ترکیبی از دو مورد فوق است، قسمت میانی این تایر ها صاف بوده و اطراف آن عاج های کوتاهی دارد که باعث شده بتوان برای تمامی مسیر ها از آنها استفاده نمود.

بهترین تایر بر اساس نوع دوچرخه سواری
بهترین تایر بر اساس نوع دوچرخه سواری

بهترین برند لاستیک دوچرخه

ما در فروشگاه رووبایک همواره در تلاشیم تا با ارائه محصولات با کیفیت از برترین برند های روز دنیا در جهت رضایتمندی مشتریان خود قصد برداریم.

در زمینه تایر دوچرخه برترین برند های موجود ایران یاسا، یزد تایر ، کندا و وایب هستند که از این میان ایران یاسا و یزد تایر جزو برند های ایرانی و کندا و وایب جزو برند های خارجی هستند که همه از نظر کیفیت مورد تایید هستند.

بهترین تایر برای دوچرخه های ساحلی

نوع خاصی از دوچرخه ها هستند که برای دوچرخه سواری در مسیر های ساحلی و به طور کلی مسیر هایی که زمین آن شن و ماسه ای و نرم هست، مورد استفاده قرار میگیرد که ویژگی شاخص آنها این است که لاستیک های پهنی دارند و اصطلاحا لاستیک های فت یا چاق دارند که علت این نامگذاری این است که عرض آنها نسبت به تایر های معمولی بیشتر است.

بهترین تایر برای دوچرخه های ساحلی
بهترین تایر برای دوچرخه های ساحلی

لاستیک تیوب دار بهتر است یا تیوبلس ؟

تایر های دوچرخه با توجه به این که نیازمند تایر هستند یا نه به دو دسته لاستیک های تیوپ دارد و لاستیک های تیوبلس تقسیم میشوند .

لاستیک های تیوبلس را ممکن است با نام لاستیک های فومی یا توپر هم بشناسید که این لاستیک ها به دلیل این که تیوپ ندارند پنچر نمیشوند این نکته مثبت آنها محسوب میشود، اما ایراد آنها این است که وزن زیادی دارند و برای دوچرخه سواری های سرعتی مناسب نمی باشند و بیشتر برای بچه ها مناسب است.

تایر های تیوپ دارد از تنوع بیشتری برخودار بوده و برای هر سبک دوچرخه سواری میتوانید تایر مناسب آن را خریداری نمایید، درون این تایر ها تیوپ متناسب با سایزشان قرار میگیرد.

هر دو مدل تایر های تیوپ دار و تیوبلس دارای مزایا و معایبی است که در بالا به آن اشاره شد و همچنین هر دو مدل در فروشگاه رووبایک موجود می باشد و میتوانید هر کدام را متناسب با نیاز خود خریداری نمایید.

لاستیک تیوب دار بهتر است یا تیوبلس ؟
لاستیک تیوب دار بهتر است یا تیوبلس ؟

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی تایر های مختلف دوچرخه بر اساس سایز، برند و سبک های مختلف دوچرخه سواری پرداختیم تا شما را در خرید بهترین تایر دوچرخه راهنمایی کنیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

جهت خرید انواع تایر دوچرخه به صورت حضوری و اینترنتی میتوانید از فروشگاه رووبایک خرید کنید و اگر برای خرید سوالی دارید و نیاز به مشاوره دارید میتوانید با کارشناسان فروش از طریق شماره های درج شده در سایت مشاوره بگیرید.

لازم به ذکر است که تمامی محصولات از جمله تایر دوچرخه را میتوانید به صورت عمده و با قیمت همکاری ثبت سفارش نمایید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت