وارد شوید ثبت نام

چگونه از شانژمان دوچرخه مراقبت کنیم ؟

بازدید: 3,221 بازدید
چگونه از شانژمان دوچرخه مراقبت کنیم؟

در دوچرخه های دنده ای شانژمان یکی از مهمترین قطعات دوچرخه محسوب میشود که سالم بودن آن برای عوض کردن دنده عقب دوچرخه لازم و ضروری است ،درواقع در صورت نبود شانژمان و یا خراب بودن آن نمیتوانید دنده عقب دوچرخه را کم و زیاد کنید و در نهایت عملکرد سیستم دنده دوچرخه تان مختل خواهد شد، این که چگونه از شانژمان دوچرخه مراقبت کنیم ؟ موضوعیست که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم.

فروشگاه رووبایک یک قروشگاه اینترنتی تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم دوچرخه حرفه ای است و شانژمان های مختلف را از برند های معتبر به مشتریان خود عرضه کرده است که میتوانید برای مشاهده وخرید انواع شانژمان و طبق عوض کن دوچرخه بر روی آن کلیک کنید و یا اگر قصد خرید عمده این قطعه را دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش رووبایک در ارتباط باشید تا قیمت خرید عمده شانژمان را به شما بگویند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با کارکرد شانژمان، لزوم مراقبت از شانژمان و همچنین روش های مراقبت از شانژمان آشنا کنیم، بعد از مطالعه این مقاله شما یاد میگیرد که چگونه با رعایت چند نکته ساده طول عمر شانژمان دوچرخه تان را افزایش دهید.

چگونه از شانژمان دوچرخه مراقبت کنیم ؟
چگونه از شانژمان دوچرخه مراقبت کنیم ؟

کارکرد شانژمان

کارکرد شانژمان در تمامی مدل ها به این صورت است که به کمک دست دنده یا همان شیفتر که روی فرمان دوچرخه قرار دارد کنترل میشود و به وسیله ی یک سیم، شانژمان و شیفتر به هم دیگر متصل میشوند، بعد از این که به کمک شیفتر از شانژمان بخواهید که دنده را کم یا زیاد کند، شانژمان به کمک قرقره هایی که دارد میزان کشش زنجیر دوچرخه را کم یا زیاد کرده و آن را روی چرخ دنده بزرگتر یا کوچکتر هدایت میکند.

با هدایت زنجیر روی چرخ دنده های خودرو عقب دوچرخه دنده عقب تعویض میشود و تمامی فرآیند های انتقال زنجیر توسط همین قطعه کوچک که شانژمان نام دارد انجام میوشد.

چرا باید از شانژمان مراقبت کنیم ؟

با بررسی کارکرد شانژمان در دوچرخه حتما متوجه اهمیت آن در سیستم دنده دوچرخه شده اید و از آنجایی که شانژمان جزو قطعات متحرک در دوچرخه محسوب میشود نیاز است که به خوبی از آن مراقبت شود و با سرویس دوره ای آن از خراب شدنش جلوگیری کرد.

یکی دیگر از دلایل لزوم مراقبت از شانژمان این است که شانژمان ها به خصوص مدل های حرفه ای و برند از قیمت بالایی برخوردار هستند و در صورت خراب شدنشان هزینه های زیادی برای تعمیر یا تعویض روی دستتان خواهند گذاشت.

محل قرار گیری شانژمام بر روی دوچرخه به گونه ایست که همواره مستعد ضربه خوردن است و کوچکتری ضربه ای میتواند آن را از تراز خارج کرده و موحب خراب شدنش شود، در ادامه ما روش ها و قطعاتی را برای نگهداری و مراقبت از شانژمان دوچرخه به شما معرفی خواهیم کرد که به کمک آنها میتوانید طول عمر مفید شانژمان را افزایش داده و مانع از خراب شدنش شوید.

چرا باید از شانژمان مراقبت کنیم ؟
چرا باید از شانژمان مراقبت کنیم ؟

روش های مراقبت از شانژمان

برای نگهداری از شانژمان باید هر چند و قت یکبار آن را سرویس کنید که چک لیست سرویس آن در زیر آورده شده است .

  • بررسی قرقره های شانژمان
  • بررسی کابل (سیم) شانژمان
  • بررسی تراز بودن شانژمان
  • بررسی گوشواره شانژمان

بررسی قرقره شانژمان : هر شانژمان دارای دو عدد قرقره است که به کمک آنها زنجیر دوچرخه را روی چرخ دنده های مختلف هدایت میکند، این قرقره های معمولا جنسشان پلاستیکی است و بعد از مدتی فرسوده شده و دندانه هایشان ساییده میوشد که این مورد باعث میوشد نتوانند به خوبی وظیفه ی خود را انجان دهند.

قرقره دوچرخه یک قطعه ارزان قیمت است که میتوانید با تعویض به موقع آن از خراب شدن شانژمان جلوگیری کنید، انواع مختلف قرقره شانژمان در فروشگاه رووبایک موجود می باشد که میتوانید آن را خریداری کرده و در منزل تعویض کنید، آموزش چگونگی تعویض قرقره شانژمان در رووبایک موجود است که میتوانید به کمک آن قرقره شانژمان را عوض کنید.

بررسی کابل (سیم) شانژمان : سیم شانژمان همانطور که بالا تر به آن اشاره کردیم برای متصل کردن شیفتر و شانژمان به یک دیگر است و در صورت خراب شدنش این ارتباط از بین رفته و نمیتوان دنده را عوض کرد، سیم دنده از اقلام مصرفی دوچرخه است که لازم است به صورت دوره ای آن را عوض کنید انواع سیم دنده دوچرخه در رووبایک موجود است و میتوانید با مراجعه به مقاله مربوط به تعویض سیم شانژمان به راحتی آن را سرویس کنید.

برسی تراز بودن و گوشواره شانژمان : شانژمان توسط یک قطعه آلومینیومی خشک به بدنه دوچرخه متصل میشود که بسیار حساس بوده و با کوچکترین ضربه ای کج میشود و در نهایت شانژمان دوچرخه از تراز خارج میشود، تنظیم گوشواره شانژمان و بررسی تراز بودن شانژمان از جمله اقداماتیست که برای افزایش طول عمر شانژمان و مراقبت از آن باید انجام دهید.

با توجه به آسیب پذیر بودن شانژمان در دوچرخه برای مراقبت از آن در برابر ضربه یک قطعه کاربردی به نام محافظ شانژمان طراحی شده است که مدل های مختلف آن را میتوانید در فروشگاه رووبایک مشاهده و خرید کنید، این قطعه بر روی شانژمان نصب میشود و میتواند از ضربه به شانژمان جلوگیری کند.

خراب شدن شانژمان دوچرخه 

با توجه با روش های متعددی که برای مراقبت از شانژمان وجود دارد ممکن است به هر دلیلی شانژمان دوچرخه تان خراب شود و نیاز به تعمیر داشته باشد و یا لازم باشد به کلی آن را تعویض کرده و با یک شانژمان جدید جایگزین کنید، تعمیر شانژمان دوچرخه یک کار تخصصی است که توصیه میشود برای این کار از تعمیرکار حرفه ای دوچرخه کمک بگیرید.

از علائم خراب شدن شانژمان دوچرخه میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

اختلال در سیستم دنده عقب دوچرخه

شنیدن صدای تق تق یا جیر جیر در هنگام عوض کردن دنده

جا نرفتن دنده

درصورت مشاهده هر کدام از موارد بالا در وهله اول سیم، قرقره و تراز بودن شانژمان دوچرخه را چک کنید اگر موردی نبود احتمالا شانژمان دوچرخه شما خراب شده است و باید برای تعویض آن اقدام نمایید.

خراب شدن شانژمان دوچرخه 
خراب شدن شانژمان دوچرخه

خرید شانژمان و لوازم یدکی شانژمان

برای مراقبت از شانژمان دوچرخه و سرویس آن، همانطور که بالا تر به آن اشاره شد ممکن است نیاز داشته باشیم برخی از قطعات دوچرخه به ویژه اقلام مصرفی مانند قرقره و یا گوشواره دوچرخه را تعویض کنیم و یا حتی ممکن است شانژمان به طور کلی خراب شده باشد و نیازمند تعویض باشد که در این مورد هم جای هیچ نگرانی نیست و میتوانید بهترین شانژمان دوچرخه را از فروشگاه تخصصی لوازم و قطعات دوچرخه یعنی رووبایک خریداری نمایید که لیست بهترین و پرفروش ترین شانژمان ها و قطعات مربوط به آن در زیر آورده شده است میتوانید برای مشاهده و بررسی قیمت هر کدام بر روی آنها کلیک کنید:

محافظ شانژمان دوچرخه

قرقره شانژمان

محافظ شانژمان دوچرخه مدل S1

محافظ شانژمان دوچرخه مدل G1

گوشواره شانژمان مدل 01

گوشواره شانژمان مدل 02

گوشواره شانژمان مدل 03

گوشواره شانژمان مدل 04 

گوشواره شانژمان مدل 05

سیم دنده دوچرخه

فروشگاه رووبایک ارائه دهنده بهترین و به روز ترین تجهیزات و قطعات دوچرخه در سراسر کشور است و با خرید لوازم مورد نیاز تعمیر شانژمان دوچرخه در فروشگاه رووبایک این امتیاز را خواهید داشت که سفارشتان در کوتاه ترین زمان ممکن به دستتان خواهد رسید و همچنین اگر ساکن شهرستان هستید و به فروشگاه های تخصصی خرید لوازم سرویس و نگهداری دوچرخه دسترسی ندارید، میتوانید به صورت آنلاین هر آنچه را که نیاز دارید از رووبایک خریداری نمایید برای اطلاع از قیمت شانژمان دوچرخه به صورت تک و عمده میتوانید با ما تماس بگیرید و یا به قسمت فروشگاه مراجعه نمایید.

خرید شانژمان و لوازم یدکی شانژمان
خرید شانژمان و لوازم یدکی شانژمان

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی روش های نگهداری و مراقبت از شانژمان دوچرخه پرداختیم و با معرفی اقلام مصرفی شانژمان و چگونگی تعویض آنها به شما آموختیم که چگونه میتوانید از خراب شدن شانژمان دوچرخه جلوگیری کنید.

و همچنین محافظ شانژمان را به عنوان یکی از بهترین وسایل برای جلوگیری از ضربه خوردن و خراب شدن دوچرخه به شما معرفی کردیم که میتوانید مدل های مختلف آن را با قیمت مناسب از فروشگاه رووبایک خریداری نمایید.

امیدواریم که مطالب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید بوده باشد، اگر در زمینه شانژمان دوچرخه و خرید آن به صورت تک و یا عمده سوالی دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت