وارد شوید ثبت نام

دوچرخه سواری در زمستان

بازدید: 1,267 بازدید
دوچرخه سواری در زمستان

بسیاری از افراد با آمدن فصل زمستان و سرد شدن هوا از دوچرخه سواری و رکاب زدن فاصله گرفته و این فرصت بی نظیر یعنی دوچرخه سواری در زمستان و هوای برفی و بارانی را از خود میگیرند، اما هستند افرادی که دوچرخه سوار بخشی از لایف استایلشان شده و هیچ محدودیتی برای این کار ندارند، اما خوب است بدانید که دوچرخه سواری در هر کدام از فصول سال نیازمند تجهیزات و لوازم مورد نیاز مخصوص خود است که به دوچرخه سوار کمک میکند با راحتی بیشتری رکاب برند و کمتر تحت تاثیر آب و هوا و شرایط جوی قرار گیرد.

در مقالات قبلی دوچرخه سواری در تابستان را مورد بررسی قرار دادیم اما در این مقاله با توجه به سرد شدن هوا و فرارسیدن فصل پاییز و زمستان قصد داریم تمامی تجهیزات و نکاتی را که برای دوچرخه سواری در هوای سرد لازم است بدانید را به شما بگوییم، پس اگر شما هم مثل من علاقه مند به دوچرخه سواری در هوای برفی و بارانی هستید تا انتها این مقاله همراه من باشید.

لوازم دوچرخه سواری در زمستان

چرا دوچرخه سواری در زمستان

دوچرخه سواری در زمستان همانند سایر فصول فواید زیادی دارد که مهمترین آن حفظ سلامت  و تناسب اندام است، معمولا در فصول سرد و فرارسیدن فصل درس و مدرسه میزان تحرک و فعالیت بدنی افراد کاهش می یابد و بیشتر تایم به نشستن پشت میز اختصاص میابد، دوچرخه سواری و استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد های روز مره میتواند ایده خوبی باشد تا یک کالری سوزی منظم و پیوسته در طول روز داشته باشید.

دوچرخه سواری در هوای برفی و بارانی یک فعالیت سرگرم کننده است که میتواند باعث شادابی و نشاط دوچرخه سواری شود و نقش موثری در کاهش استرس دارد.

یکی دیگر از مزایا دوچرخه سواری در زمستان این است که آمادگی جسمانی شما همواره حفظ میشود زیرا برای دوچرخه سواری در هوای سرد لازم است قبل از شروع فعالیت بدن خود را نرمش داده و گرم کنید و همچنین در حین دوچرخه سواری ضربان قلب بالا است و عضله های درگیر دوچرخه سواری گرم میمانند و با توجه به افزایش گردش خون، گرفتگی عضلات و خستگی برای افراد دوچرخه سواری معنایی ندارد.

چرا دوچرخه سواری در زمستان

لوازم مورد نیاز دوچرخه سواری در هوای سرد

لوازمی که برای دوچرخه سواری در فصل زمستان مورد نباز دوچرخه سوار است مربوط به پوشش و لباس دوچرخه سوار است که این موارد شامل لباس، کلاه، دستکش و کفش میشود، در ادامه ویژگی هر کدام از این لوازم را مورد بررسی قرار میدهیم.

لباس دوچرخه سواری در زمستان

لباس دوچرخه سوار باید بر اساس شرایط جوی در هوای سرد انتخاب شود و در این زمینه پوشاک دوچرخه سواری به صورت اختصاصی تولید میشود که از هدر رفت گرمای بدن جلوگیری میکند و به گرم ماندن بدن دوچرخه سوار کمک میکند در عین حال ضخامت و وزن کمی دارند و شما در آن احساس راحتی خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که در هنگام دوچرخه سواری در هوای سرد نیاز نیست از لباس های خیلی ضخیم و سنگین استفاده کنید زیرا رکاب زدن میتواند به تنهایی دمای بدن شما را تنظیم کند.

از دیگر ویژگی های لباس دوچرخه سواری در زمستان ضد آب بودن آن است که در هوای ابری و برفی از خیس شدنتان جلوگیری میکند.

برای خرید لباس دوچرخه سواری متناسب با فصل زمستان میتوانید با فروشگاه رووبایک در تماس باشید.

لباس دوچرخه سواری در زمستان

کلاه دوچرخه سوار در هوای سرد

کلاه دوچرخه سواری از ملزومات مهم دوچرخه سواری در تمامی فصول است و استفاده از آن برای زمستان میتواند علاوه بر مراقبت از سر در برابر ضربه از ورود هوای سرد به گوش و بینی هم جلوگیری کند کلاه های دوچرخه سواری فصل زمستان معمولا به گونه طراحی میشوند که پوشش حداکثری در سر و صورت دوچرخه سوار ایچاد کنند و در عین حال با ایجاد گردش هوا از تعرق جلوگیری مکنند.

کلاه های دوچرخه که به صورت چراغ دار طراحی شده اند برای فصل تابستان مناسب تر هستند زیرا میتوانند در تاریکی هوا به بهتر دیده شدن شما کمک کنند.

دستکش مربوط به دوچرخه سواری در فصل زمستان

مراقبت از دست های دوچرخه سوار در برابر سرما یک نکته مهم برای دوچرخه سواران است زیرا در صورت یخ زدن دست ها دوچرخه سوار نمیتواند به خوبی فرمان را در دست گرفته و تعادل رکاب زدن بهم میخورد، بنابراین استفاده از دستکش دوچرخه سواری متناسب با فصل تابستان برای دوچرخه سوار ها توصیه میشود که معمولا این دستکش ها به عنوان دستکش های انگشت دار در بازار به فروش میرسند و میتوانند به خوبی ار دست ها در برابر سرمای هوا مراقبت کنند.

کفش دوچرخه سواری در هوای سرد

پوشش پای دوچرخه سواری از دیگر مواردی است که برای دوچرخه سواری در فصول سرد سال مورد توجه قرار میگیرد، کفش های حرفه ای دوچرخه سواری معمولا بدون ساق هستند و نمیتوانند به خوبی از پا در برابر سرما و رطوبت مراقبت کند بر همین اساس اگر میخواهید از کفش دوچرخه سواری استفاده کنید توصیه میشود آن را 1 سایز بزرگتر تهیه کنید تا بتوانید از جوراب های ضخیم استفاده کنید و نوع جوراب ها هم بهتر است نخی نباشد چرا که جوراب های نخی به خوبی پا را گرم نگه نمیدارند و از پا در برابر سرما مرافبت نمیکنند.

و همچنین توصیه میشود برای دوجرخه سواری در زمستان از کفش های مخصوص دوچرخه سواری استفاده نشود و در عوض از بوت و نیم بوت های سبک و مخصوص پیاده روی استفاده شود.

تا به اینجا لوازمی که دوچرخه سوار برای رکاب زدن در هوای سرد به آنها احتیاج داشت را بررسی کردیم ، در ادامه لوازم و تجهیرات مربوط به دوچرخه را معرفی خواهیم کرد.

لوازم مورد نیاز دوچرخه در فصل زمستان

لوازم مورد نیاز دوچرخه در فصل زمستان

دوچرخه هم همانند هر وسیله نقلیه دیگر به لوازم و تجهیزاتی برای فصل زمستان نیاز دارد که ضمن بالا بردن ایمنی و عملکرد دوچرخه به دوچرخه سوار در رکاب زدن راحت تر کمک کند، در ادامه تمامی تجهیزاتی که برای دوچرخه سواری در هوای سرد مورد نیاز دوچرخه است را بررسی خواهیم کرد.

لوازم تعمیر و نگهداری دوچرخه در زمستان 

فصل زمستان در اکثر شهر های ایران با برف و باران همراه است و  به همین دلیل همواره گل و لای و شن و ماسه در مسیر دوچرخه سواری وجود دارد و این مورد باعث کثیف شدن و در نتیجه آسیب دیدن دوچرخه در فصل زمستان میشود به خصوص قسمت های متحرک دوچرخه از جمله زنجیر و چرخ دنده های آن احتمال آسیب دیدن بیشتری دارند و توصیه میشود شستوشو و نظافت این قسمت های دوچرخه به صورت دوره ای در فصل های پاییز و زمستان انجام شود تا از آسیب دیدن و صرف هزیته های تعمیر دوچرخه جلوگیری شود.

برای روغنکاری و شو زنجیر و چرخ دنده های دوچرخه میتوانید از لوازم مخصوص این کار استفاده کنید که لیست آنها در ادامه آورده شده است :

اسپری واکس لاستیک دوچرخه مدل 01

اسپری شستشوی بدنه دوچرخه مدل 01

اسپری پاک کننده چربی و گریس دوچرخه مدل 01

اسپری روغن و شستشو زنجیر دوچرخه مدل WD40

تمامی لوازم فوق با قیمت مناسب در فروشگاه رووبایک موجود است که میتوانید برای خرید آنها همین حالا اقدام کنید.

لاستیک دوچرخه در فصل زمستان 

استفاده از تایر دوچرخه پهن برای دوچرخه سواری در جاده های لیز و لغزنده مناسب تر است و با توجه به افزایش اصطحکاک بین دوچرخه و زمین از لیز خوردن دوچرخه جلوگیری میکند و شما میتوانید با خرید لاستیک های پهن با اطمینان و ایمنی بیشتری در هوای سرد زمستان رکاب بزنید اما فراموش نکنید که این اصطحکاک بیشتر میتواند به کاهش سرعت رکاب زدن شما هم منجر شود .

اگر برای دوچرخه سواری در زمستان امکان خرید و نصب تایر های پهن برای دوچرخه تان را ندارید میتوانید با کم کردن فشاز باد لاستیک های دوچرخه یه پهن تر شدن آنها کمک کنید، برای تنظیم باد لاستیک های دوچرخه از تلمبه دوچرخه هایی استفاده کنید که فشار باد لاستیک را شما نمایش میدهد.

یکی از کارهای مهمی که هر دوچرخه سوار با شروع فصل زمستان باید انجام دهد، چک کردن وضعیت لاستیک ها و سلامت عاج های آن است ، استفاده از لاستیک های دوچرخه قدیمی که عاج های ناسالم دارند، میتواند در مسیر های لغزنده و آب و هوای برفی و بارانی خطر آفرین باشد.

لاستیک دوچرخه در فصل زمستان 

گلگیر دوچرخه مهترین تجهیز دوچرخه برای زمستان 

همه ما با عملکرد گلگیر و گل پخش کن دوچرخه آشنا هستیم و میدانیم که نبود آن در فصل پاییز و زمستان میتواند به کثیف شدن لباس و دوچرخه مان منجر شود، پس اگر تا به حال برای دوچرخه تا گلگیر تهیه نکرده اید و یا گلگیرتان خراب شده است توصیه میشود برای دوچرخه سواری در هوای برفی و بارانی زمستان حتما یک گلگیر دوچرخه خوب و با کیفیت برای دوچرخه تان خریداری کنید.

چراغ دوچرخه سواری برای فصول سرد سال

تاریک شدن هوا و برف و باران و حتی مه میتواند یکی از بزرگترین مشکلات برای دوچرخه سواری در فصول زمستان و پاییز باشد که با توجه به کاهش زاویه دید دوچرخه سوار میتواند برای سایر راننده های وسایل نقلیه و خود دوچرخه سوار خطر آفرین باشد، استفاده از چراغ های دوچرخه که برای قسمت های مختلف دوچرخه از جمله عقب، جلو، لاستیک های هستند، برای هوای تاریک بهترین انتخاب است، تنوع بالایی از انواع چراغ دوچرخه در فروشگاه رووبایک موجود است که میتوانید برای خرید آنها همین حالا اقدام کنید.

چراغ دوچرخه سواری برای فصول سرد سال

نکات کاربردی دوچرخه سواری در هوای سرد

نکات کاربردی دوچرخه سواری در هوای سرد

خلاصه مطالب

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت