وارد شوید ثبت نام

دوچرخه سواری در تابستان | 3 نکته کاربردی برای دوچرخه سواری در هوای گرم

بازدید: 1,051 بازدید
دوچرخه سواری در تابستان

اگر از دوچرخه سواران بپرسید که کدام فصل را برای دوچرخه سواری انتخاب میکنید، بیشتر آنها فصل تابستان را انتخاب خواهند کرد، بدون شک صل تابستان با توجه به این  که افراد اوقات فراغت بیشتری دارند، زمان مناسبی برای دوچرخه سواری به صورت حرفه ای و آماتور است اما دوچرخه‌سواری در گرمای تابستان به خصوص در طول روز میتواند چالش های زیادی برای دوچرخه سوار داشته باشد، از جمله کم‌آبی بدن که می‌تواند منجر به گرفتگی، کاهش عملکرد ماهیچه ها، گرمازدگی و آفتاب سوختگی را به همراه داشته باشد. اما هیچ کدام از موارد فوق نباید مانع از دوچرخه سواری در تابستان شود، در این مقاله از سری مقالات آموزشی رووبایک، تمامی چالش ها و مسائلی را که ممکن است برای دوچرخه سواران ایجاد شود را بررسی خواهیم کرد و راهکار های ساده در قالب نکات کاربردی برای دوچرخه سواری در هوای گرم را برای رفع چالش ها به شما خواهیم گفت.

دوچرخه سواری در هوای گرم

نکته اول برای دوچرخه سواری در تابستان : از خودت محافظت کن

برای دوچرخه سوارانی که در هوای گرم رکاب میزنند همواره این احتمال وجود دارد که به دلیل بالا رفتن حرارت بدنشان دچار آفتاب سوختگی، گرما زدگی، دهیدراته شدن بدن و احساس بی حالی و سرگیجه شود، به همین دلیل اولین نکته برای دوچرخه سواری در هوای گرم استفاده از لوازم و لباس های دوجرخه سواری است که از شما در برابر آفتاب و هوای گرم مراقبت کند.

لباس دوچرخه سواری مناسب فصل تابستان

لباس دوچرخه سواری در هوای گرم باید به گونه ای باشد که آفتاب را منعکس کند و ضد تعریق باشد و همچنین راحتی را برای دوچرخه سوار فراهم  کند و در کنار یک لباس خوب باید از عینک دوچرخه سواری که به خوبی از چشم ها مراقبت میکند هم استفاده کنید.

استفاده از کلاه دوچرخه سواری که دارای حفره هایی متعدد برای گردش هوا است بسیار مناسب بوده و میتواند از تعرق سر جلوگیری کند.

استفاده از دستکش دوچرخه سواری میتواند ضمن جلوگیری از تعرق دست ها و لیز خوردن دست از روی فرمان، مانع از برخورد مستقینم آفتاب به پوست دست میشود .

استفاده از دستکش مناسب دوچرخه سواری در تابستان

نکته دوم برای دوچرخه سواری در هوای گرم : نوشیدن آب خنک را فراموش نکنید

تنها راهکار برای جلوگیری از دهیدارته شدن و گرما زدگی در هوای گرم تابستان، نوشیدن آب است و همواره به دوچرخه سواران توصیه میشود از قمقمه دوچرخه های استاندارد و ترجیحا دوجداره استفاده کنند که بتواند تا مدت زمان طولانی آب را خنک نگه داشته و از گرم شدن آن جلوگری کند.

قمقمه دوچرخه برای تابستان

نوشیدن آب و سایر مایعات خنک در هوای گرم تابستان از گرفتگی عضلات هم جلوگیری خواهد کرد، همانطور که میدانید دوچرخه سواری یک فعالیت هوازی است که با بالا رفتن ضربان قلب و در نتیجه تعرق همراه است بنابراین در حین دوچرخه سواری آب زیادی را از دست خواهید داد که میتوانید این مسئله را با نوشیدن آب جبران کنید.

نوشیدن آب در هوای گرم

نکته سوم : بهترین زمان را برای دوچرخه سواری انتخاب کنید

بهترین زمان برای دوچرخه سواری در تابستان غروب و شب است چراکه خورشید در آسمان نیست و احتمال آفتاب سوختگی و گرمازدگی به صفر میرسد و در عین حال هوا خنک بوده و میتوانید لذت بیشتری از رکاب زدن ببرید.

اگر نگران تاریک بودن مسیر دوچرخه سواری تان در تاریکی شب هستید، میتوانید از مدل های مختلف چراغ دوچرخه استفاده کنید که میتوانند به خوبی مسیر شما را مشخص کنند.

در مسیر هایی رکاب بزنید که درخت و سایه در آن بیشتر است مانند پارک ها.

نکته دوم برای دوچرخه سواری در هوای گرم : نوشیدن آب خنک را فراموش نکنید

 

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “دوچرخه سواری در تابستان | 3 نکته کاربردی برای دوچرخه سواری در هوای گرم”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت