ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع خودرو دوچرخه | لیست قیمت بهترین خودرو های دوچرخه

بازدید: 1,715 بازدید
انواع خودرو دوچرخه

در تمامی مدل های دوچرخه اعم از دنده ای و تک سرعته خودرو دوچرخه یکی از مهمترین قطعات محسوب میشود، خودرو دوچرخه شامل یک یا چند چرخ دنده است که سایز های مختلفی دارند و بر روی هم قرار گرفته اند و زنجیر دوچرخه بر روی آنها قرار میگیرد، انواع خودرو دوچرخه در تعداد چرخ دنده ها با هم دیگر متفاوت هستند .

خودرو دوچرخه در ارتباط با دست دنده، زنجیر و شانژمان دوچرخه است و به همین دلیل خودرو باید متناسب با دسته دنده و شانژمان و زنجیر دوچرخه باشد.

هر چه که تعداد چرخ دنده های یک خودرو بیشتر باشد تعداد دنده های دوچرخه هم بیشتر خواهد بود زیرا زنجیر دوچرخه با قرار گرفتن بر روی هر کدام از چرخ دنده ها سرعتی متفاوت خواهد داشت و لازم به ذکر است که تعویض جایگاه زنجیر بر روی چرخ دنده ها به کمک شیفتر یا همان دست دنده امکان پذیر است.

در این مقاله به بررسی انواع خودرو های دوچرخه خواهیم پرداخت ، لازم به ذکر است که فروشگاه رووبایک تمامی مدل های خودرو دوچرخه را به صورت تک و عمده عرضه کرده است و میتوانید برای خرید خودرو دوچرخه بر روی آن کلیک کنید.

آشنایی با انواع خودرو دوچرخه | لیست قیمت بهترین خودرو های دوچرخه
آشنایی با انواع خودرو دوچرخه | لیست قیمت بهترین خودرو های دوچرخه

انواع خودرو دوچرخه

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد خودرو های دوچرخه بر اساس تعداد چرخ دنده هایی که دارند به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند که رایج ترین آنها خودرو تک سرعته، خودرو 7 سرعته، خودرو 8 سرعته، خودرو 9 سرعته و خودرو 10 سرعته است.

خودرو تک سرعته

در دوچرخه های بچه گانه و همچنین دوچرخه های bmx که نیاز به تعویض دنده و تجربه دوچرخه سواری با سرعت های مختلف را ندارند از خودرو های تک سرعته استفاده میشود .

خودرو های تک سرعته ساده ترین نوع خودرو های دوچرخه هستند و نسل اول دوچرخه های تولید شده در جهان به صورت تک سرعته بودند.

خودرو های تک سرعته نیازی به شانژمان و شیفتر ندارند و تنها با زنجیر دوچرخه در ارتباط است و همچنین به صورت مستقیم بر روی توپی چرخ عقب دوچرخه سوار میشود.

خودرو تک سرعته
خودرو تک سرعته

خودرو 7 ، 8، 9 و 10 سرعته

این مدل از خودرو ها برای دوچرخه های دنده ای مناسب هستند و تعداد چرخ دنده های آنها ممکن است 7،8،9 و یا 10 عدد باشد که به ترتیب از کوچک به بزرگ در کنار هم دیگر قرار گرفته اند.

البته اخیرا خودرو های 11 سرعته هم تولید شده اند که برای دوچرخه سواران حرفه ای مناسب می باشد.

خودرو های 7 سرعته به بالا و یا به عبارت بهتر خودرو  دوچرخه های دنده ای بر روی توپی دوچرخه قرار مگیرند و به شانژمان، زنجیر و همچنین دست دنده دوچرخه متصل هستند.

برای باز و بسته کردن خودرو های دوچرخه لازم است از آچار های مخصوص استفاده کنید تا در هنگام باز و بسته کردن آسیبی به خودرو وارد نشود.

خودرو 7 ، 8، 9 و 10 سرعته
خودرو 7 ، 8، 9 و 10 سرعته

لیست بهترین خودرو های دوچرخه

در زیر لیستی از بهترین خودرو دوچرخه و پرفروش ترین خودرو های دوچرخه موجود در فروشگاه رووبایک آورده شده است.

خودرو 9 سرعته کشویی تایوان مدل M2009

خودرو 7 سرعته شیمانو TZ500

خودرو 8 سرعته شیمانو HG31 

خودرو 8 سرعته دوچرخه اوکی

خودرو هفت سرعته دوچرخه اوکی

خودرو تک سرعته دوچرخه اوکی 

برای مشاهده جزییات ، قیمت خودرو دوچرخه و یا خرید هرکدام از محصولات بالا تنها کافیست بر روی آن کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی انواع خودرو دوچرخه پرداختیم و گفتیم که خودرو ها بر اساس تعداد چرخ دنده شان به انواع مختلفی از تک سرعته گرفته تا 11 سرعته تقسیم میشوند که امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و اگر سوال یا ابهامی در زمینه خرید خودرو دوچرخه دارید میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “آشنایی با انواع خودرو دوچرخه | لیست قیمت بهترین خودرو های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت