ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

انواع رکاب دوچرخه | لیست بهترین پدال های دوچرخه

بازدید: 2,722 بازدید
انواع رکاب دوچرخه | لیست بهترین پدال های دوچرخه

رکاب دوچرخه یک قطعه اساسی در تمامی دوچرخه ها (ثابت، متحرک، تریال) است که بدون وجود آنها امکان دوچرخه سواری وجود نخواهد داشت، نیرویی که از طریق پای دوچرخه سوار برای به حرکت درآوردن دوچرخه صرف میشود به وسیله پدال ها به طبق قامه ، زنجیر، خودرو دوچرخه و در نهایت چرخ های دوچرخه انتقال داده میشود که در صورت خراب شدن هر کدام از آنها امکان دوچرخه سواری وجود نخواهد داشت، در این مقاله قصد داریم انواع رکاب دوچرخه را با هم دیگر مورد بررسی قرار دهیم.

انتخاب یک رکاب خوب برای دوچرخه میتواند تاثیر بسیار زیادی در روان تر حرکت کردن دوچرخه داشته باشد و با استفاده بهینه از انرژی دوچرخه سوار میتواند از خستگی دوچرخه سوار و فشار به ناحیه مچ و زانو پا بکاهد.

فروشگاه رووبایک ارائه دهنده انواع رکاب دوچرخه از جمله رکاب دوچرخه آهنی، رکاب دوچرخه کوهستان، رکاب دوچرخه تریال، رکاب دوچرخه اسپینینگ، رکاب دوچرخه ثابت، پنجه رکاب دوچرخه، میل رکاب دوچرخه، رکاب دوچرخه حرفه ای و …. به صورت تک و عمده در سراسر کشور است بنابراین میتوانید هر نوع پدالی که قصد خرید آن را دارید با قیمت مناسب در رووبایک پیدا کرده و خریداری نمایید.

انواع رکاب دوچرخه | لیست بهترین پدال های دوچرخه
انواع رکاب دوچرخه | لیست بهترین پدال های دوچرخه

جنس انواع رکاب دوچرخه 

متریال به کار رفته در ساخت انواع مختلف رکاب ها و پدال هاب دوچرخه معمولا ترکیبی از مواد پلاستیکی و فلزی است که قسمت میله رکاب معمولا یکی از فلز های آهن و یا آلومینیوم است و آن قسمتی که کفش دوچرخه سوار روی آن قرار میگیرد از مواد پلاستیکی با کیفیت های مختلف ساخته  میشود ، البته برخی از رکاب ها مانند رکاب های قفل شونده و با ارتقاء یافته ممکن این تماما فلزی باشند.

رکاب دوچرخه متناسب با سایز دوچرخه

برای خرید رکاب مناسب لازم است به سایز دوچرخه توجه داشته باشید، به طور کلی رکاب های دوچرخه از نظر سایز به دو دسته بچه گانه و بزرگسال تقسیم بندی میشوند .

رکاب های بچه گانه برای دوچرخه های سایز 12، 16 و 20 مناسب می باشد و رکاب های دوچرخه بزرگسال برای سایز 24 به بالا طراحی شده است.

تفاوت آن ها بیشتر در ابعاد رکاب است که ابعاد پدال دوچرخه های بچه گانه معمولا 6*10 سانتی متر و ابعاد پدال دوچرخه های بزرگسال معمولا 8*12 سانتی متر است.

دوچرخه های بچه گانه معمولا از پدال های ساده استفاده میکنند و پدال های حرفه ای بیشتر برای دوچرخه های سایز 24 به بالا تولید میشود.

رکاب دوچرخه متناسب با سایز دوچرخه

رکاب دوچرخه ثابت و متحرک 

رکاب دوچرخه های ثابت با دوچرخه های متحرک تفاوت های بسیاری دارد و هر کدام برای استفاده بهتر لازم دارند که از پدال مخصوص به خودشان استفاده شود، تفاوت پدال دوچرخه های ثابت و متحرک در شکل ظاهری و نحوه نصب آنها میباشد، بیشتر پدال های دوچرخه ثابت رزوه ریز بوده و دارای بند های فیکس کننده پا هستند که استفاده از آنها موجب شده راحت تر بتوان با سرعت بالا رکاب زدن و احتمال جدا شدن پا از روی رکاب را به صفر می رساند.

رکاب دوچرخه ساچمه دار

نسل جدید رکاب های دوچرخه موجود در بازار به صورت ساچمه دار می باشند که دارای بلبرینگ داخلی بوده و به دوچرخه سوار این امکان را میدهد که خیلی نرم تر و روان تر رکاب بزند.

اگر از خشک بودن پدال های فعلی دوچرخه تان ناراحت هستید میتوانید آن را با یکی از مدل های ساچمه دار تعویض نمایید تا متوجه تفاوت آن شوید.

رکاب دوچرخه متناسب با سایز دوچرخه
رکاب دوچرخه متناسب با سایز دوچرخه

پدال دوچرخه با بست پنجه 

در پدال های معمولی که فاقد بست پنجه هستند، نیرو فقط هنگامی به پدال وارد میشود که فشار پا از بالا به سمت پایین باشد و  در هنگام بالا آرودن پا هیچگونه نیرویی برای به حرکت درآوردن دوچرخه وارد نمیشود.

اما پدال هایی که مجهز به بست پنجه هستند علاوه بر آن که باعث فیکس شدن پا بر روی رکاب میشوند ، انرژی پا را در هنگام بالا آمدن رکاب به دوچرخه انتقال میدهد و باعث میشوند در هر دور رکاب زدن انرژی 2 برابری را تولید کنید.

ویژگی مثبت این رکاب ها این است که برای استفاده از آنها نیاز به هیچگونه کفش و یا تجهیزات خاصی ندارید و اگر به دنبال دوچرخه سواری با سرعت بالا و صرف انرژی کمتر هستید، پدال های بست پنجه دار انتخاب خوبی برایتان خواهند بود.

پدال دوچرخه قفل شونده 

رکاب های قفل شونده و یا فیکس به صورت اختصاصی برای دوچرخه سواران حرفه ای و کورسی طراحی و ساخته شده است و استفاده از آنها برای دوچرخه سواران تازه کار کمی سخت و یا شاید هم غیرممکن باشد.

استفاده از این مدل پدال ها نیاز به به کفش های مخصوص دوچرخه سواری دارد که به بعد از قرار گیری پا بر روی رکاب، پای دوچرخه سوار بر روی رکاب قفل میشود و کاملا به آن میچسبد که موجب میشود در طول 360 درجه ای که رکاب دوچرخه در حال چرخش است، نیروی پای دوچرخه سواری مورد استفاده قرار گیرد و هیچ گونه هدر رفتی نخواهیم داشت.

پدال دوچرخه قفل شونده 
پدال دوچرخه قفل شونده

لیست بهترین پدال های دوچرخه 

در زیر لیست چند مدل از بهترین رکاب دوچرخه و پر فروش ترین رکاب های دوچرخه که در فروشگاه رووبایک موجود میباشد آورده شده است، جهت مشاهده جزییات و قیمت هر کدام تنها کافیست بر روی آنها کلیک کنید.

رکاب دوچرخه 26 ساچمه دار مدل 650 

رکاب دوچرخه بچگانه مدل 02

رکاب دوچرخه مدل JD19  

رکاب دوچرخه وایب مدل G11

رکاب دوچرخه ثابت مدل S1 

رکاب دوچرخه آلومینیومی مدل G9

رکاب دوچرخه پلاستیکی مدل PB

لیست بهترین پدال های دوچرخه 
لیست بهترین پدال های دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی و معرفی انواع رکاب ها و پدال های دوچرخه از رکاب بچه گانه ، رکاب دوچرخه ثابت گرفته تا رکاب های حرفه ای و قفل شونده پرداخته شد که امیدواریم مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد، در صورتی که در زمینه انتخاب و خرید رکاب و پدال دوچرخه، قیمت رکاب دوچرخه سوال و یا ابهامی دارید، میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش رووبایک در ارتباط باشید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “انواع رکاب دوچرخه | لیست بهترین پدال های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت