ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

تعویض سیم شانژمان | چگونه سیم دنده عقب دوچرخه را عوض کنیم؟

بازدید: 7,262 بازدید
تعویض سیم شانژمان

سیم شانژمان که ممکن است آن را تحت عنوان سیم دنده یا سیم شیفتر دوچرخه هم بشناسید یکی از موثرترین اجزا سیستم دنده دوچرخه است که ارتباط بین دست دنده و شانژمان را برقرار میکند، در واقع به کمک این سیم است که میتوانید به کمک شیفتری که روی فرمان دوچرخه قرار دارد، دنده عقب دوچرخه را کم و زیاد کنید، با توجه به اهمیت سیم دنده دوچرخه و مصرفی بودن این قطعه لازم است با طریقه تعویض سیم شانژمان آشنا شوید تا بتوانید در مواقع ضروری بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه، سیم دنده عقب دوچرخه را در منزل عوض کنید.

ما در این مقاله هر آنچه را که برای تعویض سیم شانژمان لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت، در ابتدا به بررسی ابزار های مورد نیاز تعویض سیم دنده عقب دوچرخه میپدازیم و بعد تمامی مراحل عوض کردن کابل دنده عقب دوچرخه را به صورت مرحله به مرحله با هم بررسی خواهیم کرد.

برای اینکه بتوانید سیم شانژمان را به راحتی تعویض کنید به ابزار و وسایلی نیاز خواهید داشت که در ادامه تمامی آنها را به شما معرفی خواهیم کرد و برای خرید آن میتوانید از طریق فروشگاه رووبایک و به صورت اینترنتی خرید نمایید، فروشگاه رووبایک عرضه کننده انواع ابزار دوچرخه به صورت تکی و عمده با بهترین قیمت است.

چرا باید کابل شانژمان را عوض کنیم ؟

کابل شانژمان برای این ک بتواند دنده دوچرخه را عوض کند همواره در حال کشش است و با توجه به استهلاکی که دارد نیاز خواهد داشت هر چند وقت یکبار آن را بازبینی کنید به خصوص اگر در محیط های مرطوب و یا آب و هوای شرجی دوچرخه سواری میکنید احتمال زنگ زدن سیم وجود دارد و در نهایت موجب فرسایش و خراب شدن سیم دنده دوچرخه تان میشود.

تعویض دنده با سیم های فرسوده کار بسیار سختی است و ممکن است نتوانید به راحتی دنده عقب دوچرخه تان را عوض کنید، پس اگر اخیرا عوض کردن دنده دوچرخه برایتان سخت شده، عوض کردن سیم شانژمان ممکن است چاره کارتان باشد.

ابزار های مورد نیاز برای تعویض کابل دنده عقب دوچرخه

برای تعویض سیم شانژمان دوچرخه اولین چیزی که به آن نیاز دارید، سیم دنده و روکش آن است که انواع مختلفی دارد، یکی از بهترین سیم دنده ها، سیم دنده های ضد زنگ هستند که برای افرادی که در مناطقی با آب و هوای شرجی زندگی میکنند توصیه شده است.

سیم چین، آچار های شماره 10 یا 9 و همچنین آلن های شماره 6 یا 5 از جمله ابزار هایی هستند که برای عوض کردن سیم دنده دوچرخه به آنها نیاز دارید.

روغن های روان کننده و یا گریس هم مواردی هستند که برای تعویض کابل شانژمان به آنها نیاز خواهید داشت.

روغنی که برای روانکاری سیم دنده دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرد باید سبک باشد، به این معنا که چسبندگی نداشته باشد تا به مرور زمان آشغال و گرد و غبار را به خود جذب نکند.

ابزار های مورد نیاز برای تعویض کابل دنده عقب دوچرخه

ابزار های مورد نیاز برای تعویض کابل شانژمان بسیار محدود بوده و همچنین جزو رایج ترین ابزار های تعمیر و نگهداری دوچرخه هستند که در کیف لوازم دوچرخه هر دوچرخه سواری یافت میشود و در صورتی که آنها را ندارید میتوانید به راحتی از تمامی دوچرخه فروشی ها تهیه نمایید، لینک ابزار های تعویض سیم شانژمان دوچرخه که در رووبایک موجود است، در زیر آورده شده است که جهت مشاهده، ثبت سفارش و اطلاع از قیمت آنها میتوانید بر روی هر کدام کلیک نمایید.

سیم دنده دوچرخه

ست آچار دوچرخه مدل GB

روغن زنجیر دوچرخه وایب مدل dry lube 

روغن زنجیر دوچرخه وایب مدل wet lube 

سپری روغن و شستشو زنجیر دوچرخه مدل WD40

تعویض سیم شیفتر دوچرخه

اولین قدم برای تعویض کابل شانژمان این است که سیم دنده قدیمی را از شانژمان و شیفتر دوچرخه جدا نمایید.

جهت جدا کردن سیم دنده بهتر است شیفتر را روی کمترین دنده قرار دهید تا زنجیر بر روی کوچکترین چرخ دنده دوچرخه قرار گیرد و کمترین فشار به زنجیر دوچرخه وارد شود.

سیم شانژمان به کمک یک پیچ آلنی به قسمت سیم گیر شانژمان متصل شده است که میتوانید با باز کردن و یا شل کردن آن ، سیم را از شانژمان آزاد کرده و آن را بکشید تا سیم از شانژمان و روکش سیم جدا شود، میتوانید برای سهولت کار، کابل را برش دهید.

جهت جدا کردن سیم از شیفتر یا همان دسته دنده باید سری سیم را از دست دنده جدا کنید و سیم را بکشید تا کاملا از روکش سیم جدا شود.

مراحل درآوردن سیم دنده دوچرخه در این جا به پایان رسیده است و تنها نکته ای که باقی مانده این است که قبل از درآوردن سیم شانژمان از محل های اتصال آن از شیفتر تا شانژمان عکس برداری کنید، چرا که مهم است برای نصب مجدد، سیم دنده دقیقا در محل قبلی باشد تا عملکرد دنده عقب دوچرخه به مشکل نخورد.

درصورتی که از محل های اتصال سیم دنده به دوچرخه عکس تهیه کرده باشین، نصب سیم دنده جدید کار راحتی خواهد بود، تنها کافیست سر سیم را به شیفتر متصل کنید و سیم دنده را به روغن آغشته کرده و وارد روکش سیم کنید و در نهایت سیم را به سیم گیر شانژمان وصل کرده و بکشید تا کاملا صاف شود، در نهایت باید پیچ سیم گیر شانژمان را محکم کنید تا سیم در جای خود ثابت شود.

آخرین مرحله برای تعویض سیم شانژمان این است که مقدار اضافی کابل را به کمک سیم چین، قیچی کنید و قسمت انتهایی آن را مسدود نمایید.

در ویدیو زیر تمامی مراحل تعویض سیم شانژمان دوچرخه را به صورت تصویری به شما توضیح داده ایم:

 

خرید لوازم تعویض سیم شانژمان

اگر برای خرید تمامی لوازم مورد نیاز جهت سرویس دوچرخه اعم از تعمیر شانژمان دوچرخه به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید تا تمامی ابزار ها و قطعات را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه نمایید، میتوانید فروشگاه رووبایک را به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه و لوازم دوچرخه انتخاب نمایید که تنوع بالایی از لوازم و ابزار های دوچرخه را عرضه کرده است.

برای خرید لوازم مورد نیاز جهت باز و بسته کردن و تعویض کابل شانژمان میتوانید به صورت تکی و عمده ثبت سفارش نمایید که قیمت خرید تکی همان قیمت هایست که در وب سایت درج شده و برای اطلاع از قیمت خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت همکاری را به شما بگویند.

خلاصه مطالب

این مقاله به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران برای آشنایی با طریقه تعویض سیم شانژمان و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه نوشته شده که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و اگر سوالی در زمینه تعویض کابل شانژمان و یا خرید لوازم مورد نیاز برای تعویض سیم دنده عقب (شانژمان) دوچرخه دارید میتوانید به صورت تلفنی از کارشناسان رووبایک بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “تعویض سیم شانژمان | چگونه سیم دنده عقب دوچرخه را عوض کنیم؟”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت