وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع باربند دوچرخه | لیست قیمت بهترین باربند های دوچرخه

بازدید: 4,770 بازدید
باربند دوچرخه

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوچرخه سواری برایتان به یک عادت تبدیل شده است و نیاز دارید که همیشه و همه جا دوچرخه تان را همراه با خود داشته باشید، نیاز است تا از یک باربند دوچرخه استفاده نمایید.

شاید این برایتان مقدور نباشد که تمام مسیری را که قرار است به آنجا بروید و دوچرخه سواری کنید را با دوچرخه بروید ، حال ممکن است این مسیر به قدری طولانی باشد که موجب خستگی تان شود و یا امکان دوچرخه سواری در آنجا وجود نداشته باشد.

آشنایی با انواع باربند دوچرخه لیست قیمت بهترین باربند های دوچرخه
آشنایی با انواع باربند دوچرخه لیست قیمت بهترین باربند های دوچرخه

راهکار های حمل دوچرخه با خودرو

در چنین شرایطی بهتر است دوچرخه خود را به وسیله خودرو تا مقصد مورد نظر حمل کنید در این جا سه راه پیش رویتان قرار دارد:

راه اول : حمل دوچرخه با خودرو سواری 

این راهکار زمانی مناسب است که سایز دوچرخه 12 و بچه گانه باشد تا بتوانید آن را در صندوق و یا قسمت عقبی ماشین قرار دهید، که البته فضای زیادی را اشغال خواهد کرد و ممکن است به بدنه خودروتان آسیب بزند .

راه دوم : حمل دوچرخه با وانت 

این راهکار نسبت راه اول بهتر است اما علاوه بر آنکه حمل دوچرخه با وانت هزینه بر است ، ممکن است نتوانید به راحتی و به خصوص در روزه های تعطیل که قصد رفتن به تفریحگاه را دارید، وانت برای حمل دوچرخه تان پیدا کنید.

راه سوم : حمل دوچرخه با باربند های مخصوص حمل دوچرخه

حمل دوچرخه به کمک باربند یک راهکار هوشمندانه است که نه تنها از نظر هزینه ای به صرفه است بلکه هیچ آسیبی به بدنه ماشین وارد نمیکند و فضای اضافی اشغال نخواهد کرد.

برای خرید انواع باربند ها در ابتدا لازم است با  انواع باربند های حمل دوچرخه آشنا شوید تا بتوانید بهترین و با کیفیت ترین باربند را متناسب با شرایط و نحوه کاربری تان انتخاب نمایید.

پس با ما در ادمه این مقاله همراه باشید تا شما را با انواع باربندهای دوچرخه آشنا کنیم.

انواع باربند دوچرخه 

باربند های دوچرخه موجود در بازار تنوع زیادی دارند که تفاوت اصلی آنها با یکدیگر در محل قرارگیریشان بر روی ماشین و تعداد دوچرخه هایست که میتوانند حمل کنند و قیمت باربند دوچرخه هم بر اساس همین موارد متغیر است.

باربند سقفی

باربندهای حمل دوچرخه سقفی بر روی سقف ماشین قرار میگیرند و دوچرخه را به صورت ایستاده بر روی سقف حمل میکنند .

افرادی که به صورت حرفه ای دوچرخه سواری میکنند و در تور های دوچرخه سواری شرکت میکنند معمولا از این نوع باربند ها برای حمل دوچرخه شان استفاده میکنند چرا که برای قرار دادن دوچرخه بر روی این باربند ها لازم است از مهارت های لازم برخوردار باشید.

معمولا برای قرار دادن دوچرخه روی باربند سقفی لازم است چرخ جلو دوچرخه باز شود .

همچنین برای قرار دادن دوچرخه روی این باربند ها باید توانایی بلند کردن دوچرخه تا سقف را داشته باشید ، به خصوص اگر ماشینتان شاسی بلند و یا ون است ، باید حتما این مورد را مد نظر قرار دهید چرا که بلند کردن دوچرخه ممکن است کمردرد و آسیب های کمری را به همراه داشته باشد .

یک نکته مهم که برای استفاده از باربند های سفقی باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر قرار است در طی مسیر از جایی مثل زیرگذر هایی که ارتفاعشان کم است ، عبور کنید ، باربند های سقفی گزینه خوبی برایتان نخواهد بود

چراکه ارتفاع آنها بالاست و ممکن است مجبور شوید وسط را دوچرخه را از روی باربند باز کنید و بعد از عبور از زیرگذر دوباره آن را بر روی باربند قرار دهید ، که این خیلی خوشایند نیست .

این مدل باربند ها توانایی حمل بیش از یک دوچرخه را دارند.

از آنجایی که این باربند ها بر روی سقف ماشین نصب می شوند، هیچ آسیبی به بدنه ماشین در هنگام قرار دادن دوچرخه وارد نمیکنند و مشکلی برای خواندن پلاک خودرو به وجود نخواهند آورد .

باربند سقفی
باربند سقفی

باربند صندوقی 

باربند های صندوقی متداول ترین نوع باربند هایی هستند که برای حمل دوچرخه توسط انواع ماشین ها مورد استفاده قرار میگیرند و ممکن است مشابه آنها را بارها در مسیر و دورواطرافتان دیده باشید .

باربند صندوقی توسط اهرم ها و بست هایی که دارد بر روی صندوق عقب خودرو فیکس میشوند و میتوانید بیش از یک دوچرخه را حمل کند(معمولا حداکثر ظرفیت آنها برای حمل 3 عدد دوچرخه است.)

تنها مشکلی که این مدل باربند ها ممکن است داشته باشند این است که باربند های صندوقی با توجه با این که در قسمت عقبی خودرو قرار دارند ، ممکن است جلو دیده شدن پلاک عقب را بگیرند و این می تواند از نظر پلیس راه مشکل ساز شود .

برای قرار دادن دوچرخه روی باربند های صندوقی باید دقت داشته باشید که بدنه ماشین با دوچرخه برخورد نکند تا موجب خط و خش نگردد .

از آنجایی که این باربند بر روی صندوق عقب ماشین وصل میشود ، شما را در استفاده از صندوق عقب ماشین محدود می کند .

قرار دادن دوچرخه بر روی باربند های صندوقی بسیار ساده تر از باربند های سقفی است و نیازی به بلند کردن و یا باز و بسته کردن چرخ های دوچرخه ندارید .

تنها کاری که برای استفاده از باربند صندوقی باید انجام دهید این است که باربند را روی ماشین فیکس و محکم کرده و دوچرخه (ها) را روی آن قرار دهید.

باربند صندوقی 
باربند صندوقی

باربند های قفلی

باربند های قفلی از زیر مجموعه باربند های صندوقی است که اختصاصا برای خودرو های ساشی بلند طراحی شده است.

باربند های قفلی دو مدل دارند ، یک مدل بر روی قسمت پایینی قفل شونده عقب خودرو قرار میگیرد و مدل دیگر در قسمتی که زاپاس خودرو حمل میشود قرار میگیرد و معمولا توانایی حمل 3 تا 5 دوچرخه را دارند .

باربند های قفلی
باربند های قفلی

بهترین باربند برای حمل دوچرخه کدام است؟

این سوال که بهترین باربند برای حمل دوچرخه کدام است؟ یکی از پر تکرار ترین سوالاتیست که افراد از ما در هنگام خرید باربند میپرسند.

در پاسخ به این سوال باید گفت که باربند های صندوقی با توجه به این که قیمت مناسبی دارند و همچنین کار کردن با آنها ساده است ، بهترین باربند برای حمل دوچرخه هستند.

لیست پر فروش ترین باربند های دوچرخه

باربند‌ های‌ دوچرخه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و میتوانید با مراجعه به صفحه باربند حمل دوچرخه تمامی مدل های آن را همراه با قیمت مشاهده کنید.

اما اگر به دنبال بهترین باربند دوچرخه و پرفروش ترین مدل باربند دوچرخه هستید، ما مدل زیر را به شما معرفی میکنیم:

باربند حمل دوچرخه مدل 9699

که این مدل معرفی شده در فروشگاه رووبایک موجود هستند و میتوانید برای مشاهده قیمت و جزییات و خرید، نام آن را در سایت جستوجو کنید.

لیست پر فروش ترین کلاه های ایمنی دوچرخه
لیست پر فروش ترین کلاه های ایمنی دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی انواع باربند های حمل دوچرخه پرداختیم و لیستی از بهترین آنها را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید باربند دوچرخه دارید راحتر تصمیم بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “آشنایی با انواع باربند دوچرخه | لیست قیمت بهترین باربند های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت