ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

زنگ زدن دوچرخه | پاک کردن زنگ زدگی از قسمت های فلزی دوچرخه

بازدید: 7,919 بازدید
زنگ زدن دوچرخه

همانطور که میدانید قسمت های مختلف دوچرخه از جمله، تنه، طوقه، فرمان، دوشاخ دوچرخه و … از فلز ساخته میشوند که ممکن است جنس ها آنها استیل و یا روکش کروم باشد، اگر در هوای مرطوب و شرجی دوچرخه سواری میکنید و یا اخیرا در برف و باران زیاد رکاب زده اید، این احتمال زیاد است که قسمت های مختلف دوجرخه از جمله طوقه ها دچار زنگ زدگی شوند،از آنجایی که زنگ زدن دوچرخه میتواند بسیار آزار دهنده باشد، پاک کردن زنگ زدگی از قسمت های فلزی دوچرخه مطلبی است که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم.

فروشگاه رووبایک عرضه کننده انواع لوازم دوچرخه، قطعات دوچرخه و همچنین دوچرخه به صورت تک و عمده در سراسر کشور است و همواره سعی دارد مطالب مفید و آموزسشی مرتبط با دوچرخه را در اختیار کاربران خود قرار دهد که در این مقاله از سری مقالات تعمیر دوچرخه به بررسی چگونگی پاک کردن زنگ زدگی از قسمت های مختلف دوچرخه خواهیم پرداخت.

زنگ زدن دوچرخه | پاک کردن زنگ زدگی از قسمت های فلزی دوچرخه
زنگ زدن دوچرخه | پاک کردن زنگ زدگی از قسمت های فلزی دوچرخه

جلوگیری از زنگ زدن دوچرخه

قبل از آن که به بررسی چگونگی رفع زنگ زدگی قسمت های فلزی دوچرخه بپردازیم، لازم است چند نکته مهم برای جلوگیری از زنگ زدگی در سطوح فلزی دوچرخه را به شما بگوییم.

نکته اول این است که بعد از دوچرخه سواری در برف و باران حتما بدنه دوچرخه و به ویژه قسمت های فلزی آن را خشک کنید.

برای افرادی که در هوای مرطوب زندگی میکنند، زنگ زدگی اشیا فلزی بسیار آزار دهنده است و میتواند موجب فرسودگی و خراب شدن آن شود، برای جلوگیری از زنگ زدن قسمتهای فلزی دوچرخه میتوانید از اسپری های ضد زنگ استفاده کنید و همچنین برای قطعاتی مثل زنجیر و خودرو دوچرخه از روغن های مخصوص استفاده کنید تا احتمال زنگ زدنشان کمتر شود.

تا جایی که میتوانید از ایجاد خط و خش روی قسمت های مختلف فلزی دوچرخه جلوگیری کنید و درصورتی که این اتفاق افتاد حتما آن زا لکه گیری کنید تا احتمال زنگ زدن به صفر برسد.

با رعایت 3 نکته فوق میتوانید زنگ زدن دوچرخه را تا حد زیادی کنترل کنید اما اگر با تمام این مراقبت ها باز هم دوچرخه شما دچار زنگ زدگی شده است جای نگرانی نیست زیرا به کمک راهکار زیر میتوانید به راحتی زنگ زدگی های سطحی را برطرف نمایید.

بهترین روش پاک کردن زنگ زدگی دوچرخه
بهترین روش پاک کردن زنگ زدگی دوچرخه

بهترین روش برای پاک کردن زنگ زدگی از دوچرخه

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن زنگ زدگی های دوچرخه:

روغن سبک (اسپری های شستوشو بدنه دوچرخه)

پشم فولاد

پارچه

تنوع بالایی از انواع روغن ها، گریس ها و اسپری های شوینده دوچرخه در فروشگاه رووبایک موجود است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود، برای مشاهده قیمت هر کدام میتوانید بر روی آن کلیک نمایید:

اسپری پاک کننده چربی و گریس دوچرخه مدل 01

اسپری شستشوی بدنه دوچرخه مدل 01

برای رفع زنگ زدگی ها مقداری روغن را روی سطح زنگ زده بریزید و با پشم فولاد روی آن بکشید و این کار را تا زمانی که زنگ زدگی ها از بین برود ادامه دهید، در نهایت به کمک پارچه ای که در اختیار دارید روغن و زنگ زدگی ها را از روی سطح پاک کنید.

به باد داشته باشید که زنگ زدگی نشان از فرسوده شدن سطح فلزی داد و به همین دلیل به محض قرار گیری در معرض رطوبت ممکن است مجددا زنگ بزند، بنابراین توصیه میشود بعد از تمیزکاری حتما سطح را با اسپری های مخصوص شستوشو بدنه تمیز کنید و درصورتی که در هوای بارانی دوچرخه سواری کردید، قسمت های فلزی دوچرخه را به خوبی خشک کنید.

تمامی مراحل رفع زنگ زدگی سطوح فلزی دوچرخه در فیلم کوتاه زیر به صورت مختصر و مفید توضیح داده شده است که میتوانید با تماشای آن بهتر با روش کار آشنا شوید.

 

دقت داشته باشید که راهکار فوق برای رفع زنگ زدگی های سطحی است و در صورتی که به واسطه آن مشکل دوچرخه خل نشد باید قطعه مورد نظر را مجددا رنگ و یا آبکاری نمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی یکی از مشکلات دوچرخه به خصوص برای دوچرخه سوارانی که در آب و هوای شرجی و مزطوب زندگی میکنند، یعنی زنگ زدن دوچرخه پرداختیم و گفتیم که اگر این زنگ زدگی سطحی باشد میتوانیم به راحتی و به کمک یک روغن سبک؛ پشم فولاد و پارچه آن را برطرف نماییم، علاوه بر آن راهکار هایی برای جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی در دوچرخه به شما ارائه دادیم که میتوانید به کمک آنها از زنگ زدن دوچرخه جلوگیری نمایید، اگر برای تعمیر و نگهداری دوچرخه و خرید قطعات و ابزارآلات مربوط به دوچرخه سوال یا ابهامی دارید، میتوانید با ما از طریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “زنگ زدن دوچرخه | پاک کردن زنگ زدگی از قسمت های فلزی دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت