وارد شوید ثبت نام

تعویض سردسته دوچرخه | چگونه گریپ های دوچرخه را عوض کنیم ؟

بازدید: 3,398 بازدید
تعویض سردسته دوچرخه

تعویض سر دسته دوچرخه یکی از اقداماتیست که در ظاهر ضرورتی ندارد و میتوان از سردسته یا همان گریپ های همیشگی دوچرخه استفاده کرد، اما باید بدانید که تعویض این قطعه به ظاهر ساده میتواند تاثیر بسزایی در کیفیت دوچرخه سواری شما داشته باشد و حس بهتری از دوچرخه سواری را برایتان تداعی خواهد کرد.

تعویض گریپ های دوچرخه کار نسبتا ساده ای است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت اما آنچه که اهمیت دارد خرید یک جفت گریپ با کیفیت و قیمت مناسب متناسب با شرایط دوچرخه سواری تان است که میتواند لذت دوچرخه سواری را برایتان دوچندان کند و باعث میشود تعادل بیشتری در هنگام دوچرخه سواری داشته باشید چرا که با تسلط بیشتری فرمان را در دست گرفته اید.

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تعویض گریپ دوچرخه آشنا کنیم ، در ابتدا به بررسی ابزار و لوازم مورد نیاز برای تعویض گریپ دوچرخه میپردازیم و بعد به شما خواهیم گفت که چگونه میتوان سر دسته های قدیمی از دوچرخه جدا کرده و سر دسته های جدید را نصب کردT پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

ابزار های مورد نیاز برای تعویض گریپ دوچرخه

تعویض گریپ و سردسته دوچرخه کار بسیار ساده ایست و احتیاج به ابزار خاصی ندارد بنابراین میتوانید بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه این کار را به سادگی انجام دهید.

تنها وسایلی که برای تعویض گریپ دوچرخه به آن احتیاج خواهید داشت آچار است که ممکن است به آن هم نیاز نباشد، همچنن برای خرید انواع گریپ ها و سر دسته ها میتوانید به قسمت فرمان دوچرخه مراجعه نمایید.

از جمله وسایلی که به شما کمک میکند سردسته ها را راحت تر دربیاورید و یا نصب کنید میتوان به اسپری الکل، پیچ گوشتی، کاتر و کمپرسور باد اشاره نمود که در ادامه به کاربرد آنها اشاره خواهیم کرد.

ابزار های مورد نیاز برای تعویض گریپ دوچرخه
ابزار های مورد نیاز برای تعویض گریپ دوچرخه

تعویض سردسته دوچرخه

برای تعویض سردسته دوچرخه 2 مرحله باید طی شود، مرحله اول درآوردن سر دسته قدیمی و مرحله دوم نصب سردسته جدید است که هر کدام فوت و فن هایی دارد که با یاد گرفتن آنها میتوانید راحت تر این کار را انجام دهید.

تعویض سردسته دوچرخه
تعویض سردسته دوچرخه

در ویدیو زیر هر آنچه را که برای تعویض گریپ های دوچرخه لازم است بدانید آورده ایم:

 

درآوردن سردسته های دوچرخه 

اگر سردسته ای که قصد دارید تعویضش کنید به قدری فرسوده شده که میخواهید آن را دور بیاندازید، ساده ترین راه برای درآوردنش این است که آن را به صورت افقی و به کمک یک کاتر برش دهید تا به راحتی از فرمان جدا شود، اما این راهکار ممکن است باعث خراشیده شدن فرمانتان شود و یا ممکن است بخواهید گریپ ها را سالم در آورید و مجددا استفاده نمایید، اگر این گونه است پیشنهاد میکنیم راهکار های زیر را برای درآوردن گریپ دوچرخه امتحان کنید.

راهکار اول : به کمک یک خودکار با پیچ گوشتی کناره های گریپ را از قسمت سر و ته گریپ بالا دهید و با کمک اسپری الکل مابین فرمان و گریپ را لغزنده کنید، حال میتوانید با چند حرکت چرخشی سردسته ها را به راحتی بیرون بیاورید.

راهکار دوم : از کمپرسور باید برای جدا کردن فرمان و گریپ ها کمک بگیرید، باد فشار قوی کمپرسور باعث میشود بتوانید به راحتی سر دسته را جدا کنید.

درآوردن سردسته های دوچرخه 
درآوردن سردسته های دوچرخه

برخی از گریپ ها دارای یک قسمت مسدود کننده هستند که در قسمت انتهایی فرمان نصب میگردد که باید قبل از درآوردن گریپ ها، آنها را جدا کنید، اگر مسدود کننده انتهای سردسته های دوچرخه شما پیچی است میتوانید به راحتی و به کمک یک آچار آلن آن را باز کرده و جدا کنید.

درآوردن سردسته های دوچرخه 
درآوردن سردسته های دوچرخه

برخی از گریپ های حرفه ای قفلی هستند که قسمت ابتدایی و انتهایی آنها به کمک پیچ محکم میشود و باید برای درآوردن آنها پیچ های ابتدایی و انتهایی گریپ را باز کنید که میتوانید برای این کار از آچار آلن و یا ست آچار دوچرخه مدل GB استفاده نمایید.

درآوردن سردسته های دوچرخه 
درآوردن سردسته های دوچرخه

نصب سردسته دوچرخه 

قبل از نصب گریپ بهتر است به کمک الکل لوله فرمان را کاملا تمیز کنید.

نصب سردسته دوچرخه 
نصب سردسته دوچرخه

برای نصب گریپ، اگر گریپ شما از جنس پلاستیک نرم و ژله ای است میتوانید به راحتی آنرا با چند حرکت چرخشی بر روی فرمان نصب کنید.

اما اگر گریپ به اندازه کافی نرم نباشد نمیتوانید به راحتی آن را نصب کنید و باید مشابه راهکار هایی که برای درآوردن آن استفاده کردید را انجام دهید تا گریپ به راحتی وارد فرمان شود.

استفاده از الکل و کمپرسور باد و یا حتی خیس کردن گریپ باعث میشود که گریپ انعطاف بیشتری داشته باشد و راحت تر وارد فرمان دوچرخه خواهد شد.

نصب سردسته دوچرخه 
نصب سردسته دوچرخه

چرا باید گریپ دوچرخه تعویض شود؟

همانطور که میدانید گریپ ها در دوطرف فرمان دوچرخه قرار دارند و دست های دوچرخه سوار همواره با آنها در ارتباط است، سالم بودن و ارگونومیک بودن این قطعه تاثیر زیادی در تعادل دوچرخه سوار دارد و میتواند از فشار آمدن به مچ دوچرخه سوار جلوگیری کنید.

امروزه مدل های حرفه ای و تخصصی گریپ ها در بازار موجود است که میتوانید آن را با گریپ های قدیمی و کهنه خود جایگزین کنید و لذت دوچرخه سواری را دوچندان کنید.

برای برخی از دوچرخه ها که غالبا دوچرخه های کورسی هستند به دلیل خمیده بودن فرمان امکان نصب گریپ وجود ندارد و برای این مدل دوچرخه ها باید از نوار فرمان دوچرخه استفاه کرد که در مقاله بعدی درمورد نحوه ی نصب نوار فرمان دوچرخه صحبت خواهیم کرد.

نصب سردسته دوچرخه نصب سردسته دوچرخه 
نصب سردسته دوچرخه

خرید ابزار های مورد نیاز برای تعویض گریپ دوچرخه 

اگر برای خرید تمامی لوازم مورد نیاز جهت سرویس دوچرخه اعم از تعویض گریپ دوچرخه به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید تا تمامی ابزار ها و قطعات یدکی را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه نمایید، میتوانید فروشگاه رووبایک را به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه و لوازم دوچرخه انتخاب نمایید که تنوع بالایی از لوازم و ابزار های دوچرخه را عرضه کرده است.

برای خرید لوازم مورد نیاز جهت تعویض سردسته دوچرخه میتوانید به صورت تکی و عمده ثبت سفارش نمایید که قیمت خرید تکی همان قیمت هایست که در وب سایت درج شده و برای اطلاع از قیمت خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت همکاری را به شما بگویند.

خرید ابزار های مورد نیاز برای تعویض گریپ دوچرخه 
خرید ابزار های مورد نیاز برای تعویض گریپ دوچرخه

خلاصه مطالب

این مقاله که به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران نوشته شده است، درباره ی نحوه تعویض سردسته دوچرخه و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه صحبت کردیم که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد، اگر سوالی در زمینه درآوردن و نصب گریپ دوچرخه و یا خرید لوازم مورد نیاز برای تعویض گریپ دوچرخه دارید، میتوانید به صورت تلفنی از کارشناسان رووبایک بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت