وارد شوید ثبت نام

تعویض کابل ترمز دوچرخه | چگونه کابل ترمز دوچرخه را عوض کنیم ؟

بازدید: 6,026 بازدید
تعویض سیم ترمز دوچرخه

کابل های ترمز دوچرخه حیاتی ترین قطعه در  ترمز دوچرخه هستند که به واسطه آنها میتوان ترمز های عقب و جلو را به راحتی از روی فرمان و به کمک کت های ترمز کنترل کرد، سیم های ترمز همواره در حال کشش هستند و به دلیل استهلاک بالایی که دارند احتمال پوسیدگی و یا حتی پاره شدن در آنها بسیار زیاد است بنابراین تعویض کابل ترمز دوچرخه از جمله اقداماتیست که باید برای سرویس ترمز دوچرخه به صورت دوره ای انجام شود.

اگر تعویض سیم های ترمز به موقع انجام نشود و سیم های ترمز دچار پارگی شود میتواند عواقب جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد چرا که نمیتوان سرعت دوچرخه را کنترل کرد و احتمال وقوع حادثه زیاد است.

در این مقاله ما به طور کامل طریقه عوض کردن سیم های عقب و جلو دوچرخه را به شما آموزش خواهیم داد و تمامی ابزار ها و لوازم یدکی که برای این کار به آنها احتیاج خواهید داشت را به شما معرفی خواهیم کرد که میتوانید تمامی آنها را به صورت حضوری و اینترنتی از رووبایک خریداری نمایید.

تعویض کابل ترمز دوچرخه | چگونه کابل ترمز دوچرخه را عوض کنیم ؟
تعویض کابل ترمز دوچرخه | چگونه کابل ترمز دوچرخه را عوض کنیم ؟

ابزار های مورد نیاز برای تعویض سیم ترمز دوچرخه

تعویض سیم ترمز انواع دوچرخه های قدیمی کار بسیار ساده ایست و با داشتن چند ابزار ساده میتوانید این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهید بنابراین میتوانید با خرید سیم ، روکش سیم و ابزار های مورد نیاز برای تعویض آن بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه این کار را به سادگی انجام دهید.

تنها وسایلی که برای تعویض سیم ترمز دوچرخه به آن احتیاج خواهید داشت سیم ترمز، روکش سیم، لوله خم ترمز است؛ ست آچار دوچرخه مدل GB میتواند یک ابزار کاربردی برای تعویض سیم های دوچرخه باشد که میتوانید آن را با قیمت مناسب و به صورت اینترنتی از فروشگاه رووبایک خریداری نمایید.

ابزار های مورد نیاز برای تعویض سیم ترمز دوچرخه
ابزار های مورد نیاز برای تعویض سیم ترمز دوچرخه

چگونه سیم ترمز دوچرخه را عوض کنیم؟

دوچرخه های نسبتا قدیمی که سیستم ترمزبندی آنها ویبریک است دارای سیم ترمز هستند که برای تعویض سیم ترمز لازم است دقت داشته باشید که به جای استفاده از سیم ترمز از سیم دنده استفاده نکنید، چرا که این دو سیم شباهت بسیاری به هم دیگر دارند با این تفاوت که سری سیم ترمز که در داخل کت ترمز قرار میگیرد به نسبت سیم دنده بزرگتر است ، برای خرید سیم ترمز عقب دوچرخه و سیم ترمز جلو دوچرخه میتوانید از فروشگاه رووبایک اقدام نمایید.

بعد از تهیه ابزار ها و سیم ترمز مناسب میتوانید این سیم را به راحتی عوض کنید که در ادامه طریقه عوض کردن سیم ترمز را به شما خواهیم آموخت.

اولین قدم برای تعویض کابل ترمز این است که پیچ سیم گیر ترمز دوچرخه را باز کنید که این کار به کمک آلن شماره 5 به راحتی  انجام میشود، این پیچ در بالای چرخ دوچرخه قرار دارد و باز کردنش سیم ترمز آزاد میشود.

در این حین بهتر است لوله خم ترمز بررسی شود که سالم است یا خیر که اگر سالم نبود باید تعویض شود.

قدم دوم این است که پیچ مربوط به کت ترمز را به گونه ای بچرخانیم که شیار آن به سمت جلو باید و بتوانیم به راحتی سیم ترمز را از کت یا همان دسته ترمز جدا کنیم، حال سیم ترمز کاملا آزاد شده و میتوانید آن را از دوچرخه جدا کنید.

بهتر است روکش سیم ترمز را بررسی کنید که اگر پارگی یا پوسیدگی دارد آن را هم تعویض کنید.

در اولین قدم برای نصب سیم ترمز جدید باید سیم ترمز را داخل روکش سیم کنید و در ابتدا سر سیم که درای یک برآمدگی است را به کت ترمز وصل کنید و سیم را از شیار کت رد کنید تا کاملا درون آن قرار گیرد و پیچ مربوط به کت را بچرخانید تا سیم از شیار آن خارج نشود.

بهتر است قبل از آنکه سیم را داخل روکش سیم قرار دهید آن را با یک روغن سبک یا گریس، روغنکاری کنید ، این کار به شما کمک میکند که نرم تر ترمز بگیرید.

در مرحله بعدی باید لوله خم ترمز و فاصله گذار سیم ترمز را داخل سیم ترمز کنید.

سیم را از داخل پیچ سیم گیر عبور داده و تا حدی بکشید که فاصله لنت ترمز ها و لاستیک 2 میلی متر شود، فاصله کمتر یا بیشتر از 2 میل میتواند عملکرد ترمز را مختل کند.

در پایان بعد از اطمینان از تنظیم بودن ترمز دوچرخه و سفت کردن پیچ سیم گیر باید اضافه سیم ترمز را قطع کنید و به کمک سر سیم آن را مسدود نمایید.

چگونه سیم ترمز دوچرخه را عوض کنیم؟
چگونه سیم ترمز دوچرخه را عوض کنیم؟

خرید ابزار های مورد نیاز برای تعویض سیم ترمز دوچرخه 

اگر برای خرید تمامی لوازم مورد نیاز جهت سرویس دوچرخه اعم از تعویض سیم ترمز دوچرخه به دنبال یک فروشگاه معتبر هستید تا تمامی ابزار ها و قطعات یدکی را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه نمایید، میتوانید فروشگاه رووبایک را به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه و لوازم دوچرخه انتخاب نمایید که تنوع بالایی از لوازم و ابزار های دوچرخه را عرضه کرده است که لیست کاربردی ترین آنها در زیر آورده شده است:

فنر ترمز دوچرخه ساده

لوله خم ترمز ویبریک دوچرخه بسته دو عددی

سیم ترمز جلو دوچرخه

سیم ترمز عقب دوچرخه

برای خرید لوازم مورد نیاز جهت تعویض سیم و کابل  ترمز دوچرخه میتوانید به صورت تکی و عمده ثبت سفارش نمایید که قیمت خرید تکی همان قیمت هایست که در وب سایت درج شده و برای اطلاع از قیمت خرید عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت همکاری را به شما بگویند.

خرید ابزار های مورد نیاز برای تعویض سیم ترمز دوچرخه 
خرید ابزار های مورد نیاز برای تعویض سیم ترمز دوچرخه

خلاصه مطالب

این مقاله که به منظور کمک به تمامی دوچرخه سواران نوشته شده است و درباره ی نحوه تعویض سیم و کابل ترمز دوچرخه و تعمیر دوچرخه بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه صحبت کردیم که امیداواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد، اگر سوالی در زمینه عوض کردن ترمز دوچرخه و یا خرید لوازم مورد نیاز برای تعویض سیم ترمز دوچرخه دارید، میتوانید به صورت تلفنی از کارشناسان رووبایک بپرسید یا در قسمت دیدگاه برایمان پیغام بگذارید.

اگر سیستم ترمز بندی دوچرخه شما هیدرولیک است به جای استفاده از کابل و سیم ترمز از روغن ترمز برای اتصال بین دسته یا کت ترمز و کالیپر ترمز استفاده میشود که در سیستم های ترمز هیدرولیک لازم است به جای سرویس سیم و کابل ترمز ، روغن ترمز را سرویس کنید که نحوه هواگیری ترمز دوچرخه در مقاله ای جدا گانه مورد بررسی قرار گرفته است.

دسته‌بندی تعمیر دوچرخه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “تعویض کابل ترمز دوچرخه | چگونه کابل ترمز دوچرخه را عوض کنیم ؟”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت