وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع شانژمان دوچرخه | لیست قیمت بهترین شانژمان های دوچرخه

بازدید: 4,292 بازدید
شانژمان دوچرخه

برای دوچرخه های دنده ای شانژمان جزو حیاتی ترین قطعات محسوب میشود، چرا که به کمک شانژمان میتوان فرآیند تعویض دنده را به درستی انجام داد.

کاری که شانژمان انجام میدهد این است که با تغییر جایگاه زنجیر روی خودرو عقب باعث سبک و یا سنگین شدن دنده دوچرخه میشود و این کار را به کمک قطعاتی که در آن به کار رفته از جمله بازو های نگهدارنده و قرقره انجام میدهد.

اجزاء شانژمان

به طور کلی شانژمان از سه قسمت تشکیل شده است :

1- بازوی نگهدارنده بدنه

بازوی نگهدارنده که به وسیله یک بخش متصل‌کننده آلومینیومی “به نام گوشواره”  به بدنه دوچرخه وصل شده است و وظیفه آن ثابت نگه داشتن بدنه اصلی شانژمان است ، درضمن سیم تنظیم دنده هم در این بخش قرار دارد.

2- بدنه اصلی

بدنه اصلی تشکیل شده از دو باند و دو محور است که به کمک یک فنر در داخل بدنه و کشیدگی کابل یا سیم دنده موجب تغییر دنده می شود .  این قسمت بخش اصلی تنظیم دنده است و پیچ‌های تنظیم در این بخش قرار گرفته اند .

3بازوی پایین

بازوی پایین شانژمان از دو بخش تشکیل شده‌است.

1- مفصل فنری : که وظیفه جمع کردن زنجیر را دارد.

2- دو قرقره : یا چرخ دنده که وظیفه هدایت زنجیر روی خودروهای مختلف که حرکت مکانیکی آن باعث تعویض دنده می‌شود، تشکیل شده‌است.

اجزاء شانژمان
اجزاء شانژمان

تفاوت شانژمان های دوچرخه در چیست ؟

جنس تمامی شانژمان ها فلزی و معمولا آلومینیومی است و از نظر کارکرد مشابه همدیگر هستند، اما آنچه که بین مدل های مختلف شانژمان تفاوت ایجاد میکند، تعداد چرخ دنده های خودرو عقب است که باید شانژمان با آن همخوانی داشته باشد.

بنابراین نکته ای که در هنگام خرید شانژمان چه به صورت حضوری و چه اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید این است که خودرو دوچرخه تان چند سرعته است.

در قسمت ویژگی های محصولات فروشگاه رووبایک توضیحات مربوط به سرعت هر شانژمان درج شده است تا بتوانید به خیال راحت خرید نمایید برای اطلاع از قیمت شانژمان دوچرخه به قسمت فروشگاه وب سایت مراجعه نمایید، همچنین برای اطلاع از قیمت خرید عمده شانژمان میتوانید با کارشناسان فروش ما از ظریق شماره های درج شده در سایت در ارتباط باشید.

تفاوت شانژمان های دوچرخه در چیست ؟
تفاوت شانژمان های دوچرخه در چیست ؟

تعویض با تعمیر شانژمان

از آنجایی که شانژمان یکی از قطعات تخصصی دوچرخه است و معمولا برای خرید یک شانژمان کار راه انداز و خوب باید هزینه زیادی کرد بهتر است تا با تهیه لوازم محافظتی برای آنها، امکان خراب شدنشان را کمتر کنیم.

محافظ شانژمان یک وسیله عالی ، کاربردی و ارزان قیمت است که بر روی شانژمان نصب میشود تا در هنگامی که با دوچرخه زمین میخورید یا به هر نحوی ضربه ای به شانژمان وارد میشود ، از آن حفاظت کند و اجازه ندهد که ضربه به طور مستقیم به شانژمان و وارد شود .

انواع مختلف محافظ شانژمان در فروشگاه رووبایک موجود است و میتوانید آن را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

یکی دیگر از راهکار های جلوگیری از خراب شدن شانژمان این است که برخی از قطعات مصرفی آن مثل قرقره شانژمان را هر چند وقت یکبار تعویض نماید، تمامی قطعات شانژمان مانند، قرقره شانژمان و گوشواره شانژمان در بازار فروخته میشوند، اگر قصد خرید هر کدام از آنها را دارید میتوانید ، تمامی قطعات شانژمان را در صفحه مربوط به شانژمان و طبق عوض کن فروشگاه رووبایک مشاهده نمایید.

لیست 5 مدل از پر فروش ترین شانژمان های دوچرخه

شانژمان ها با توجه به برند شان از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و میتوانید با مراجعه به صفحه شانژمان و طبق عوض کن تمامی مدل های آن را همراه با قیمت مشاهده کنید، اما اگر به دنبال بهترین و پرفروش ترین مدل های شانژمان دوچرخه هستید، ما مدل های زیر را به شما معرفی میکنیم:

  1. شانژمان دوچرخه طرح شیمانو مدل TZ

  2. شانژمان طرح آسرا

  3. شانژمان دوچرخه شیمانو مدل Tourney Ty300

  4. شانژمان ALTUS شیمانو M310

  5. شانژمان ACERA شیمانو M360

تمامی مدل های معرفی شده در فروشگاه رووبایک موجود هستند و میتوانید برای مشاهده قیمت و جزییات و خرید، نام آن ها را در سایت جستوجو کنید.

لیست 5 مدل از پر فروش ترین شانژمان های دوچرخه
لیست 5 مدل از پر فروش ترین شانژمان های دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی انواع شانژمان های دوچرخه پرداختیم و لیستی از بهترین شانژمان دوچرخه را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید شانژمان برای دوچرخه های دنده ای دارید راحتر تصمیم بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “آشنایی با انواع شانژمان دوچرخه | لیست قیمت بهترین شانژمان های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت