وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع تیوپ‌ دوچرخه | لیست قیمت بهترین تیوپ های دوچرخه

بازدید: 4,784 بازدید
تیوپ دوچرخه

تیوپ‌ دوچرخه یا تیوب ساختاری شبیه به بادکنک دارد مانند استوانه ای است که دو سر آن به هم وصل است و درون آن پر از باد و هوا است.

تیوپ ها دارای یک سوپاپ هستند که هوا از طریق آن سوپاپ ها وارد تیوپ میشود و اصطلاحا باد میشوند. تیوب دوچرخه درون لاستیک دوچرخه قرار میگیرد چرا که ساختار آن محکم است و از تیوپ در برابر ضربات و اشیا تیز مراقبت میکند تا تیوپ پنچر و یا پاره نشود . هوا فشرده شده داخل تیوب موجب میشود که حرکت لاستیک ها نرم باشد و تا حدود زیادی ضربات وارده از طرف زمین را دفع میکند.

تیوپ یکی از لوازم لازم و ضروری برای هر دوچرخه ای است و هر دوچرخه با توجه به این که دو عدد چرخ دارد، نیازمند 2 تیوپ است، یکی برای لاستیک جلو و دیگری برای لاستیک عقب.

آشنایی با انواع تیوپ‌ دوچرخه | لیست قیمت بهترین تیوپ های دوچرخه
آشنایی با انواع تیوپ‌ دوچرخه | لیست قیمت بهترین تیوپ های دوچرخه

خرید تیوپ مناسب برای دوچرخه

خرید تیوپ مناسب علاوه براین که نرمی و راحتی در حرکت را برایتان به ارمغان می آورد میتواند امنیت و ایمنی دوچرخه سوار را در حین حرکت تضمین کند. چرا که استفاده از تیوپ های نامرغوب به ویژه برای افرادی که با سرعت دوچرخه سواری میکنند و یا به صورت تخصصی دوچرخه سواری کوهستان را دنبال میکنند، میتواند بسیار خطر آفرین باشد.

اگر تا به حال برای خرید تیوپ اقدام کرده باشید میدانید که تیوپ ها از تنوع بالایی در جنس، ضخامت و ابعاد و همچنین برندشان برخوردار هستند، پس برای آنکه بتوانید بهترین تیوپ را متناسب با نوع کاربری و دوچرخه تان خریداری نمایید ، لازم است تا با انواع مختلف آنها و ویژگی های هرکدام آشنا شوید.

ما در این مقاله قصد داریم انواع تیوپ را به شما معرفی کنیم و با ارائه لیستی از بهترین تیوپ های موجود در بازار شما را در انتخاب یک تیوپ خوب یاری کنیم، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

انواع تیوپ‌ دوچرخه

در نگاه اول تمامی تیوپ ها مشابه هم دیگر هستند و از نظر ظاهری تفاوتی با هم ندارند اما آنچه که آنها را از یک دیگر متمایز میکند سایز، برند، ضخامت و نوع والف شان است که در ادامه به بررسی هرکدام خواهیم پرداخت.

سایز تیوپ دوچرخه

سایز تیوپ یکی از مهمترین مشخصه های هر تیوپ است، در واقع اولین سوالی که در هنگام خرید تیوپ برای دوچرخه از شما پرسیده میشود این است که سایز دوچرخه تان چند است؟

تیوپ ها مانند لاستیک دوچرخه دارای سایزبندی های مختلفی هستند

که انتخاب سایز تیوپ وابسته به سایز لاستیک است ، از انجایی که تیوپ ها حالت کشسانی دارند با عرض های مختلف لاستیک ها همخوانی پیدا میکنند .

معمولا در نام گذاری تیوپ ها بعد از کلمه مدل همان سایز دوچرخه قرار میگیرد، بنابراین برای خرید تیوپ مناسب با سایز دوچرخه تان لازم نیست نگران باشید ، تنها کافیست به عددی که بعد از مدل تیوپ آمده است دقت داشته باشید.

انواع سایز تیوپ که بر اساس سایز لاستیک انتخاب میشود به شرح زیر است :

تیوپ سایز 12

تیوپ سایز 16

تیوپ سایز 20

تیوپ سایز 24

تیوپ سایز 26

تیوپ سایز 27.5

تیوپ سایز 29

معمولا تیوپ مناسب برای دوچرخه های بچه گانه تیوپ های مدل 12 تا 20 هستند و تیوپ های مدل 24 تا 29 برای دوچرخه های بزرگسالان مورد استفاده قرار میگیرند.

سایز تیوپ دوچرخه
سایز تیوپ دوچرخه

برند تیوپ

 تیوپ WTB ، تیوپ شوالب ، تیوپ شهاب ، تیوپ ایران یاسا، تیوپ یزد تایر و تیوپ دورا از جمله برندهای مطرح در زمینه تولید انواع تیوپ هستند که هر کدام از آنها محصولات عالی و با کیفیتی را روانه بازار کرده اند.

اما به طور کلی میتوان گفت که تیوپ های ایرانی با توجه به این که با آب و هوای کشور سازگارترند نسبت به نمونه های خارجی بهتر و از نظر قیمت نیز به صرفه ترند، علاوه بر آن خرید تیوپ ایرانی میتواند به بهبود وضعیت اشتغال برای جوانان در کشور کمک کند.

فروشگاه رووبایک برترین فروشگاه اینترنتی فروش انواع لوازم دوچرخه و از جمله تیوپ است که تمامی برند های تیوپ را عرضه میکند، برای مشاهده تمامی تیوپ ها با هر برندی به همراه مشخصات و قیمت، به صفحه مربوط به تیوپ دوچرخه سری بزنید.

برند تیوپ
برند تیوپ

ضخامت تیوپ‌ دوچرخه

با توجه به این که تیوپ ها همواره در معرض پنچری و یا پاره شدن قرار دارند بهتر است مدل های ضخیم تری را برای خرید انتخاب نمایید تا در برابر پنچری مقاومت بیشتری داشته باشد.

البته خوب است بدانید که پنچری تیوپ ها تا حدودی قابل تعمیر است و هرکس میتواند به کمک چسب های مخصوص پنچرگیری و آپارات پنچری تیوپ را برطرف کند.

در بین دوچرخه سواران همواره افرادی هستند که به دنبال کاهش وزن دوچرخه شان هستند، این افراد بهتر است از تیوپ های نازک به منظور کاهش وزن کلی دوچرخه شان استفاده نمایند.

ضخامت تیوپ‌ دوچرخه
ضخامت تیوپ‌ دوچرخه

والف تیوپ

والف یک قطعه ی فلزی کوچک برروی تیوپ می باشد که کاربرد این والف ها برای باد کردن تیوپ است ، درواقع والف به عنوان واسطه ای بین تلمبه و تیوب می باشد .

والف تیوب ها معمولا موتوری یا سوزنی هستند که والف های موتوری برای طوقه های آماتور(اکونومی) دوچرخه و نیز والف سوزنی برای دوچرخه های رده بالا و حرفه ای طراحی شده که از نظر کیفیت ساخت نسبت به والف موتوری سبک تر می باشد.

لیست 10 مدل از پر فروش ترین تیوپ های ‌دوچرخه

همانطور که گفته شد تیوپ ها از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و میتوانید با مراجعه به صفحه تیوپ دوچرخه تمامی مدل های آن را همراه با قیمت مشاهده کنید، اما اگر به دنبال بهترین و پرفروش ترین مدل های تیوب دوچرخه هستید، ما مدل های زیر را به شما معرفی میکنیم:

  1. تیوپ دوچرخه یزد تایر مدل 26*200

  2. تیوپ دوچرخه یزد تایر مدل 16*175

  3. تیوپ دوچرخه وندا مدل 195*24

  4. تیوپ دوچرخه شهاب مدل 26

  5. تیوپ دوچرخه ایران یاسا مدل 28

  6. تیوپ‌ دوچرخه ایران یاسا مدل 16

  7. تیوپ‌ دوچرخه ایران یاسا مدل 24

  8. تیوپ دوچرخه شهاب مدل 20

  9. تیوپ‌ دوچرخه وایب مدل 27/5

  10. تیوپ‌ دوچرخه وایب مدل 23*700

تمامی مدل های معرفی شده در فروشگاه رووبایک موجود هستند و میتوانید برای مشاهده قیمت و جزییات و خرید، نام آن ها را در سایت جستوجو کنید.

لیست 10 مدل از پر فروش ترین چراغ ‌های ‌دوچرخه
لیست 10 مدل از پر فروش ترین چراغ ‌های ‌دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی انواع تیوپ های دوچرخه پرداختیم و لیستی از بهترین آنها را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید تیوپ برای دوچرخه تان را دارید راحتر تصمیم بگیرید.

 

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت