وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع فرمان دوچرخه | لیست بهترین فرمان های دوچرخه

بازدید: 2,213 بازدید
انواع فرمان دوچرخه

فرمان دوچرخه یکی از ساده ترین قطعات دوچرخه است که نقش مهمی را در دوچرخه سواری ایفا میکند به گونه ای که در صورت خرابی و یا نامناسب بودن فرمان، دوچرخه سواری غیر ممکن است، فرمان های دوچرخه در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار موجود هستند که ممکن است شما را در خرید یک فرمان خوب برای دوچرخه تان دچار سردرگمی کند ، در این مقاله قصد داریم انواع مختلف فرمان های دوچرخه را به شما معرفی کنیم ، آشنایی با انواع فرمان دوچرخه میتواند انتخاب و خرید را برایتان ساده تر کند.

فرمان ها در ساده ترین حالت ممکن وسیله ای برای هدایت کردن دوچرخه هستند اما اگر توجه بیشتری به آن داشته باشید متوجه خواهید شده که محلی برای قرارگیری ترمز، دسته دنده، بوق و چراغ دوچرخه هم است و همچنین در ارتباط مستقیم با سایر اجزا دوچرخه از جمله کرپی است، بنابراین در هنگام خرید فرمان برای دوچرخه باید چندین فاکتور را در نظر داشته باشید و در صورت لزوم از یک کارشناس فروش مشاوره بگیرید.

فروشگاه رووبایک ارائه دهنده انواع فرمان های دوچرخه و متعلقات مربوط به آن با قیمت مناسب و به صورت تک و عمده است که برای مشاهده آنها میتوانید بر روی فرمان دوچرخه کلیک کنید.

آشنایی با انواع فرمان دوچرخه | لیست بهترین فرمان های دوچرخه
آشنایی با انواع فرمان دوچرخه | لیست بهترین فرمان های دوچرخه

انواع فرمان دوچرخه

اگر چه فرمان دوچرخه در ظاهری یک میله ساده است اما از نظر تخصصی دارای انواع مختلفی است که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند و برای سبک ها و سایز های مختلف دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرند.

فرمان های دوچرخه در سایز، طول، شکل ظاهری و هچنین سایز بستک شان با هم دیگر فرق دارند که در ادامه به بررسی تمامی آنها خواهیم پرداخت.

انواع فرمان بر اساس طول فرمان دوچرخه 

فرمان های دوچرخه با طول های مختلفی عرضه شده اند و به طور میانگین طول فرمان های دوچرخه بین 50 تا 70 سانتی متر متغیر است که انتخاب آن میتواند بر اساس سبک دوچرخه سواری و آناتومی بدن دوچرخه سوار باشد.

آنچه که در انتخاب طول فرمان باید مورد توجه قرار گیرد این است که بهتر است فرمان را کمی بزرگتر خریداری نمایید و در آینده در صوورت لوزم آن را کوتاه تر کنید.

یک قانون نانوشته در انتخاب فرمان با طول مناسب وجود دارد که بیان می کند طول فرمان باید به گونه ای باشد که 10 الی 15 سانتی متر از عرض شانه ها بیشتر باشد.

انواع فرمان دوچرخه
انواع فرمان دوچرخه

انواع فرمان بر اساس جنس

جنس فرمان دوچرخه مانند سایر قسمت های تنه دوچرخه عموما فلزی است و یکی از رایج ترین آنها فرمان هایی هستند که از آلیاژ های آلومینیوم ساخته میشوند و همچنین استیل، تیتانیوم و فیبر کربن از دیگر موادی هستند که در ساخت فرمان دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرند.

فرمان های استیل از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار هستند اما سنگین بوده و احتمال شکسته شدن آنها در ضربات شدید زیاد است اما فرمان های آلومینیومی سبک تر بوده و در برخورد ها خم میشوند و احتمال شکسته شدن آنها کمتر است و فرمان های استیل نسبت به آلومینیومی گران قیمت تر می باشند.

انواع فرمان بر اساس جنس
انواع فرمان بر اساس جنس

شکل ظاهری انواع فرمان دوچرخه 

فرمان ها از نظر شکل ظاهری در سه دسته بندی کلی قرار میگیرند، صاف، خمیده به سمت پایین و خمیده به سمت بالا که انتخاب هر کدام از آنها بستگی به عادت دوچرخه سوار دارد.

این که دوچرخه سوار تا چه حد بخواهد خم شود بستگی به شکل ظاهری فرمانش دارد اگرچه میتوان ارتفاع فرمان را با توجه به کرپی ، دوشاخه و پیشانی دوچرخه تغییر دارد اما استفاده از فرمان با شکل ظاهری مناسب می تواند راهکار ساده تری برای کاهش فشار های وارده بر مچ دست و ستون فقرات دوچرخه سوار داشته باشد.

شکل ظاهری انواع فرمان دوچرخه 

سایز بستک انواع فرمان دوچرخه

قطر فرمان ها در محل اتصال به کرپی با یک دیگر متفاوت است که دوسایز رایج آن عبارتند از 25.4 میلیمتری و 31.8 میلیمتری.

هرچه این قطر بیشتر باشد فرمان از استقامت بیشتری برخوردار خواهد بود و در دوچرخه های حرفه ای و کوهستانی لازم است از فرمان های اور سایز که قطر بیشتری دارند استفاده شود تا بتواند فشار های وارده را تحمل کند.

متعلقات فرمان دوچرخه

فرمان دوچرخه دارای متعلقاتی است که استفاده از آنها در برخی موارد لازم و ضروری است و در برخی دیگر اختیاری بوده و جنبه تزیینی دارند که از جمله آنها میتوان به مواردی چون گریپ یا سر دسته، شاخ گاوی، کاور فرمان و نوار فرمان اشاره نمود.

گریپ ها دو قطعه لاستیکی ساده هستند که در دو طرف فرمان قرار میگیرند و وجود آنها برای تمامی دوچرخه ها لازم و ضروری است به گونه ای که استفاده از فرمان بدون حضور آنها بسیار سخت و در برخی شرایط غیر ممکن است.

سر دسته های فرمان دوچرخه در طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشند که برخی از آنها در زیر آورده شده است و میتوانید با کلیک بر روی هر کدام از آنها دیدن فرمایید :

سردسته دوچرخه وایب مدل sz125

گریپ دوچرخه مدل Linkbear بسته دو عددی

سردسته دوچرخه مدل SD 

گریپ دسته دوچرخه مدل SR85 بسته 2 عددی

گریپ دسته دوچرخه آلنی مدل SR70 بسته 2 عددی

گریپ دسته دوچرخه آلنی مدل SR40 بسته 2 عددی

سردسته دوچرخه وایب مدل sz090

سردسته دوچرخه بچگانه مدل BMX

گریپ دوچرخه مدل G10

شاخ گاوی ها برای افرادی که قصد دارند فرمان دوچرخه را از حالت ساده به حرفه ای تبدیل کنند مناسب است که البته وجود آنها برای تمامی دوچرخه ها لازم نیست اما برای افرادی که عادت به استفاده از آنها دارند لازم است و درصورتی که فرمانشان ساده است میتوانند با خرید و نصب آن بر روی فرمان ، از دوچرخه سواری لذت بیشتری ببرند.

تنوع انواع شاخ گاوی ها برای فرمان دوچرخه بسیار زیاد است که چند نمونه از آنها را در زیر آورده ایم، برای مشاهده قیمت و جزییات هر کدام میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

شاخ گاوی زوم مدل matte black

شاخ گاوی تایوان مدل Kalloy

شاخ گاوی فرمان دوچرخه آکرو مدل A1

شاخ گاوی فرمان دوچرخه مدل Zoom

کاور و نوار فرمان از جمله وسایل تزیینی و مراقبتی برای فرمان دوچرخه هستند که برای مشاهده مدل های آن میتوانید بر روی کاور فرمان دوچرخه BMX و نوار فرمان دوچرخه وایب کلیک کنید.

متعلقات فرمان دوچرخه

لیست بهترین فرمان های دوچرخه 

در ادامه لیستی از بهترین فرمان دوچرخه و پرفروش ترین فرمان های دوچرخه که در فروشگاه رووبایک موجود میباشند آورده شده است که برای خرید هر کدام به صورت تکی و یا عمده  و همچنین اطلاع از قیمت فرمان دوچرخه میتوانید از طریق وب سایت و یا تماس تلفنی اقدام نمایید.

فرمان دوچرخه مدل Sm-26

فرمان دوچرخه اورسایز مدل G26

فرمان دوچرخه اورسایز مدل S26

فرمان دوچرخه بچگانه مدل BMX

لیست بهترین فرمان های دوچرخه 

خلاصه مطالب

در این مقاله انواع فرمان های دوچرخه را از نظر شکل ظاهری، سایز و جنس آنها مورد بررسی قرار دادیم و در کنار آن متعلقات مربوط به فرمان دوچرخه را به شما معرفی کردیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد، اگر در زمینه خرید انواع فرمان دوچرخه سوال یا ابهامی دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش رووبایک در ارتباط باشید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “آشنایی با انواع فرمان دوچرخه | لیست بهترین فرمان های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت