وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع قفل دوچرخه | لیست قیمت بهترین قفل های دوچرخه

بازدید: 4,115 بازدید
انواع قفل دوچرخه

دوچرخه یکی محبوب ترین وسایل نقلیه ایست که امروزه مورد استفاده تمامی افراد قرار میگیرد، اگرچه ارزش مالی دوچرخه نسبت به سایر وسایل نقلیه مثل موتور سیکلت و موتور کمتر است اما همیشه هستند افرادی که چشم طمع به آن داشته و درصدد فرصتی برای دزدیدن دوچرخه هستند بنابراین بهتر است برای ناکام گذاشتن دزدان دوچرخه و جلوگیری از دزدیده شدن دوچرخه از انواع قفل دوچرخه استفاده کرد.

قفل های دوچرخه انواع گوناگونی دارند و هرکدام سطح امنیتشان متفاوت از دیگری است به این معنا که تمامی قفل های دوچرخه ضد سرقت نیستند و ممکن است با وجود این که از قفل دوچرخه استفاده کرده اید بازهم دوچرخه تا ربوده شود که این اصلا خوشایند نیست.

بنابراین لازم است تا با انواع قفل دوچرخه آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید در هنگام خرید قفل دوچرخه بهترین آن را متناسب با شرایط پارک کردن دوچرخه تان خریداری نمایید تا صرف هزینه برای خرید قفل دوچرخه ، بهترین و با کیفیت ترین آن را متناسب با بودجه تان خریداری نمایید.

آشنایی با انواع قفل دوچرخه | لیست قیمت بهترین قفل های دوچرخه
آشنایی با انواع قفل دوچرخه | لیست قیمت بهترین قفل های دوچرخه

جلوگیری از دزدیده شدن دوچرخه

خرید قفل دوچرخه مناسب میتواند تاثیر 100 درصدی در حفاظت از دوچرخه داشته باشد، پس اگر شما هم به دنبال خرید یک قفل دوچرخه با کیفیت و قیمت مناسب برای دوچرخه تان هستید، با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با انواع مختلف آن و ویژگی هایشان آشنا کنیم و همچنین برای افرادی که قصد خرید اینترنتی انواع قفل برای دوچرخه شان را دارند، لیستی از بهترین قفل های دوچرخه فراهم شده است که با کلیک روی هر کدام متوانید مشخصات و قیمت آن ها را مشاهده کرده و درصورت تمایل خرید کنید.

فروشگاه رووبایک اولین و برترین فروشگاه اینترنتی در کشور است که به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع لوازم دوچرخه و تجهیزات جانبی دوچرخه فعالیت دارد و انواع قفل دوچرخه را به صورت عمده و تکی به فروش میرساند.

قفل دوچرخه کابلی

در قسمت داخلی قفل های کابلی از سیم بکسل استفاده شده است به همین دلیل ممکن است این مدل قفل ها را با نام قفل های بکسلی نیز بشناسید ، برای استفاده بهتر و همچنین محافظت از سیم بکسل به کار رفته در این مدل قفل های دوچرخه از یک روکش پلاستیکی قابل انعطاف بر روی آنها استفاده شده است و در انتهای آنها قفل قرار دارد.

قفلهایی که بر روی قفل دوچرخه کابلی قرار داده میشود ممکن است از نوع کامپیوتری، رمزی ، لوله ای و یا ریلی باشد که معمولا با چند کلید زاپاس به فروش میرسد.

قفل دوچرخه کابلی
قفل دوچرخه کابلی

امنیت قفل کابلی برای دوچرخه

قفل های کابلی درجه حفاظت بالایی برای جلوگیری از دزدیده شدن دوچرخه ندارند و به معنای واقعی کلمه ضد سرقت نیستند چراکه به راحتی و با ابزار های مخصوص میتوان سیم بکسل ها را برش داد و بدون نیاز به باز کردن قفل ، دوچرخه را دزدید.

بنابراین بهتر است از قفل های کابلی برای مکان هایی استفاده نمایید که به دوچرخه دید دارید و درصورتی که مشاهده کردید کسی قصد برش دادن قفل دوچرخه را دارد و یا به صورت مشکوک در اطراف دوچرخه تان پرسه میزند، هشیار شوید.

نکته ای که در هنگام خرید قفل دوچرخه کابلی باید به آن توجه داشته باشید ضخامت سیم بکسل به کار رفته در داخل آن است که هر چه بیشتر باشد وزن قفل سنگین تر بوده و برش دادن آن سخت تر است. گاها مشاهده شده که قفل های کابلی ضخیم هستند اما این ضخامت به خاطر روکش آنهاست و سیم بکسل به کار رفته درون آنها بسیار نازک و برش پذیر است.

کمجا بودن قفل های کابلی یکی از مهمترین مزیت های آنهاست که این امکان را به دوچرخه سوار میدهد که آن را به راحتی به تنه و یا زیر دوچرخه وصل کند و با خود حمل کند.

امنیت قفل کابلی برای دوچرخه

قفل دوچرخه زنجیری

یکی از بهترین، قدیمی ترین، متداول ترین و البته ایمن ترین وسایلی که برای قفل کردن دوچرخه مورد استفاده قرار میگیرد زنجیر ها هستند که ممکن است انواع مختلف آن را به صورت روکش دار یا بدون روکش و همچنین با ضخامت و طول های مختلف دیده باشید.

آنچه که مقاومت قفل های زنجیری را تحت تاثیر قرار میدهد ضخامت به کار رفته در ساخت آن است که بدیهیست هرچه بیشتر باشد از مقاومت بیشتری برخوردار است.

اگر به دنبال خرید یک قفل با درصد حفاظتی بالا هستید و میخواهید از آن به عنوان قفل دوچرخه ضد سرقت استفاده کنید لازم است قفل های زنجیری ضخیم که فولاد به کار رفته در ساخت آنها ضد برش ، ضد اسید و ضد دریل است، استفاده کنید.

همچنین برای جلوگیری از برخورد زنجیر با بدنه دوچرخه و ایجاد خط و خش بهتر است از انواع روکش دار آن استفاده نمایید .

این مدل قفل ها بر خلاف قفل های کابلی فاقد قفل در انتها زنجیر هستند و باید از قفل های معمولی و یا کتابی برای قفل کردن آنها استفاده کنید.

قفل دوچرخه زنجیری
قفل دوچرخه زنجیری

قفل دوچرخه فانتزی

قفل های کابلی و زنجیری این قابلیت را دارند که دوچرخه را به یک وسیله ثابت قفل کنند و مانع از بلند کردن دوچرخه شوند اما قفل های فانتزی دسته ای از قفل ها هستند که تنها مانع ار رکاب زدن دوچرخه میشوند و درصد حفاظتی کمی دارند چراکه دزد دوچرخه میتواند آن را به راحتی بلند کرده و در فرصت مناسب قفل را بشکند.

قفل های فانتزی معمولا به صورت U یا دایره ای شکل هستند و به تنه دوچرخه پیچ میشوند و در حالت بسته بین پره های چرخ عقب قرار میگیرند و مانع از چرخیدن آن میشوند.

قفل دوچرخه فانتزی
قفل دوچرخه فانتزی

لیست 6 مدل از پر فروش ترین قفل های ‌دوچرخه

همانطور که گفته شد قفل های دوچرخه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و میتوانید با مراجعه به صفحه قفل دوچرخه تمامی مدل های آن را همراه با قیمت مشاهده کنید، اما اگر به دنبال بهترین و پرفروش ترین مدل های قفل دوچرخه هستید، ما مدل های زیر را به شما معرفی میکنیم:

  1. قفل سوئیچی دوچرخه 28 مدل p1
  2. قفل دوچرخه وایب مدل 1000C22
  3. قفل دوچرخه وایب مدل 1000C16 
  4. قفل دوچرخه زنجیری رمزی اوکی M1800
  5. قفل دوچرخه 12*1500 مدل record
  6. قفل دوچرخه مدل M901

تمامی مدل های معرفی شده در فروشگاه رووبایک موجود هستند و میتوانید برای مشاهده قیمت و جزییات و خرید بر روی آنها کلیک کنید.

لیست 6 مدل از پر فروش ترین قفل های ‌دوچرخه
لیست 6 مدل از پر فروش ترین قفل های ‌دوچرخه

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی انواع قفل های دوچرخه پرداختیم و لیستی از بهترین آنها را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید چراغ ‌دوچرخه دارید راحتر تصمیم بگیرید، اگر در زمینه خرید قفل دوچرخه به صورت تکی یا عمده سوالی دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش رووبایک تماس بگیرید.

جلوگیری از دزدیده شدن دوچرخه
جلوگیری از دزدیده شدن دوچرخه
دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت