ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع ترینر دوچرخه | خرید پایه شبیه ساز دوچرخه ثابت

بازدید: 14,253 بازدید
انواع ترینر دوچرخه

ممکن است تا به حال این ایده به ذهنتان رسیده باشد که از دوچرخه معمولی تان به عنوان دوچرخه ثابت در منزل استفاده نمایید، اما سوال اینجاست که این کار چگونه امکان پذیر است؟ ….. انواع ترینر دوچرخه به شما این امکان را میدهد تا بدون نیاز به صرف هزینه اضافی برای خرید دوچرخه ثابت از همان دوچرخه های معمولی به عنوان دوچرخه ثابت استفاده کنید.

پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهند دوچرخه شان را به دوچرخه ثابت تبدیل کنند با ما تا انتها این مقاله همراه باشید تا شما را با انواع ترینر دوچرخه آشنا کنیم .

فروشگاه رووبایک به عنوان برترین فروشگاه اینترنتی فروش لوازم دوچرخه و تجهیزات جانبی دوچرخه در کشور است که انواع ترینر دوچرخه را به صورت تک و عمده عرضه میکند .

آشنایی با انواع ترینر دوچرخه | خرید پایه شبیه ساز دوچرخه ثابت

شبیه سازی مسیر دوچرخه سواری در منزل

هذف اصلی از طراحی و تولید ترینر های دوچرخه شبیه سازی مسیر های مسابقه برای دوچرخه سواران حرفه ای بوده است تا بتوانند راحتر تمرین کنند اما امروزه بسیاری از افراد برای رکاب زدن در منزل و چربی سوزی از این وسیله کاربردی استفاده میکنند.

انواع ترینرهای دوچرخه با شبیه سازی مسیر دوچرخه سواری یک وسیله عالی برای افرادی هستند که به هر دلیلی نمیتوانند برای دوچرخه سواری از منزل خارج شوند .

با استفاده از ترینر ها می توان دوچرخه را به یک دوچرخه ثابت تبدیل کرد و بدون این که نیاز باشد از منزل خارج شوید ، دوچرخه سواری کنید و از تمرین در منزل لذت ببرید.

تبدیل دوچرخه به دوچرخه ثابت

برای افرادی که به فکر تناسب اندام هستند اما زمان کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند ، داشتن لوازم ورزشی در منزل میتواند بهترین گزینه باشد تا هر زمان که وقت آزاد داشتن به ورزش و چربی سوزی بپردازند.

دوچرخه ثابت یکی از وسایل ورزشی خانگی پر طرفدار برای چربی سوزی و تناسب اندام است که ممکن است هزینه خرید دوچرخه ثابت برای برخی افراد سنگین باشد ، اما جای هیچ نگرانی نیست ، شما میتوانید با بهره گیری از یک ترینر معمولی در منزل دوچرخه خود را به دوچرخه ثابت تبدیل کنید و از رکاب زدن در محیط خانه لذت ببرید.

تبدیل دوچرخه به دوچرخه ثابت
تبدیل دوچرخه به دوچرخه ثابت

انواع ترینر دوچرخه

ترینر ها یا شبیه ساز های دوچرخه ثابت یک وسیله عالی و کاربردی برای تمامی افراد هستند که بر اساس تکنولوژی ساخت و نوع کارکردشان به سه دسته کلی غلطکی، ثابت و هوشمند تقسیم بندی میشوند که به بررسی و معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

ترینر دوچرخه غلطکی

ساده ترین نوع تریتر ها همین ترینر های غلطکی هستند که نسبت به سایر مدل های ترینر قیمت کمتری دارند اما استفاده از آنها نیازمند تمرین فراوان و مهارت است.

ترینر های غلطکی به گونه ای طراحی شده اند که چرخ های دوچرخه روی آن میچرخد اما وجود غلطک ها مانع از حرکت رو به جلو دوچرخه شده و باعث میشود که دوچرخه در یک مکان ثابت بماند در حالی که چرخ ها در حال چرخیدن هستند و دوچرخه سوار رکاب میزند.

‎ترینر های غلطکی دارای 3 غلطک می باشند که چرخ عقب وسط دو غلطک عقب قرار میگیرد و چرخ جلو روی غلطک جلو، حال اگر دوچرخه سوار رکاب بزند، چرخ عقب شروع به چرخیدن میکند اما دوچرخه حرکت نمی‌کند و به جای آن غلطک‌های دو طرف شروع به چرخیدن میکنند.

ترینر دوچرخه غلطکی

مزایا و معایب ترینر های غلطکی

این مدل ترینر ها یک محصول عالی برای هر دوچرخه سواری هستند اما تنها مشکل آنها این است که حفظ تعادل روی آنها برای تازه کار ها سخت است و نیاز به تمرین دارد. تقریبا چیزی شبیه به یاد گرفتن مجدد دوچرخه سواری انگار که بخواهید از اول دوچرخه سواری را یاد بگیرید بنابراین ممکنه که بار ها زمین بخورید.

معمولا برای جلو گیری از زمین خوردن های پی در پی توصیه میشه که ترینر های غلطکی را کنار دیوار و یا چارچوب در قرار دهید تا بتوانید با تکیه بر آن تعادل خود را بهتری حفظ کنید.

از مزیت های ترینر های غلطکی این است که قیمت ارزانی دارند و بسیار سبک ، کم جا و قابل حمل هستند و تنها با تنظیم کردن چند پیچ میتوانید از آن برای هر مدل دوچرخه ای با هر سایزی استفاده کنید .

مزایا و معایب ترینر های غلطکی
مزایا و معایب ترینر های غلطکی

ترینر دوچرخه ثابت

این مدل ترینر ها به معنای واقعی کلمه دوچرخه شما را به یک دوچرخه ثابت تبدیل میکند به گونه ای که شما رکاب میزنید اما به هیچ عنوان چرخ های جلو و عقب نمیچرخند و دوچرخه ثابت ایستاده است.

ترینر های دوچرخه ثابت از جمله پرطرفدار ترین ترینر ها هستند که هر کس بدون نیاز به تمرین و مهارت دوچرخه سواری میتواند از آن استفاده کند و  کالری بسوزاند.

در ترینر های دوچرخه ثابت چرخ عقب دوچرخه به پایه ترینر وصل میشه و چرخ جلو به صورت آزاد روی زمین قرار میگیرد ( البته بهتری است چرخ جلو را روی یک سطح مرتفع قرار دهید تا با چرخ عقب هم سطح باشد و شیب ایجاد نشود. ) و به همین راحتی دوچرخه شما به یک دوچرخه ثابت تبدیل میشود و میتوانید از رکاب زدن بر روی آن لذت ببرید.

این مدل ترینر ها دارای مکانیزمی برای کم و زیاد کردن مقاومت چرخ عقب دوچرخه دارند و از این طریق شما میتوانید مسیر دوچرخه سواری را در شیب های مختلف برای خود شبیه سازی کنید .

ترینر دوچرخه ثابت
ترینر دوچرخه ثابت

‎مزایا و معایب ترینر دوچرخه ثابت

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افرادی که از این مدل ترینر ها استفاده میکنند آزار دهنده باشد، صدای زوزه ای است که از برخی مدل های این ترینر حاصل میشود که گاهی میتوان از آن چشم پوشی کرد اما ممکن است برای برخی اینگونه نباشد و آن را به عنوان معایب ترینر های ثابت قلمداد کنند.

از مزیت های ترینر های دوچرخه ثابت این است که فضای کمی را اشغال میکنند و با توجه به این که بدنه آنها آلومینیومی است وزن کمی دارند و به راحتی میتوان آنها را جابه جا نمود.

از دیگر مزیت های این مدل ترینر ها استفاده ساده از آن ها است و لازم نیست نگران افتادن از روی آنها باشید، با استفاده از ترینر های دوچرخه ثابت میتوانید بدون نیاز به گرفتن فرمان رکاب بزنید.

قیمت ترینر دوچرخه نسبت به قیمت دوچرخه ثابت ارزان تر است، بنابراین اگر یک دوچرخه معمولی دارید، میتوانید با خرید یک پایه دوچرخه ثابت از آن در منزل استفاده کنید ، بدون اینکه نیاز باشد هزینه اضافی بپردازید.

ترینر دوچرخه هوشمند

ترینر های دوچرخه هوشمند از نظر نوع کارکرد شبیه به ترینر های دوچرخه ثابت هستند ولی دارای ویژگی های کامپیوتری جالبی هستند که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کنترل قدرت رکاب زدن با استفاده از پنل کامپیوتری
  • اتصال به الکانت zwift و شرکت در مسابقه های آنلاین و شبیه سازی تصویری مسیر
  • کالری شمار هوشمند
ترینر دوچرخه هوشمند
ترینر دوچرخه هوشمند

بهترین ترینر دوچرخه کدام است؟

حال که با انواع مختلف ترینر های دوچرخه آشنا شدید شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین ترینر دوچرخه برای خرید کدام است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین ترینر دوچرخه وابسته به نوع کاربری شما دارد به عنوان مثال اگر می خواهید برای مسابقات خود را آماده کنید و تمرین تعادل داشته باشید بهتر است از ترینر های غلطکی ساده یا کلاسیک استفاده نمایید .

اما اگر میخواهید صرفا رکاب بزنید و در منزل کالری بسوزانید بهتر است ترینر های دوچرخه ثابت را خریداری نمایید تا دردسر یادگیری برای استفاده از آنها را نداشته باشید.

بهترین ترینر دوچرخه کدام است؟
بهترین ترینر دوچرخه کدام است؟

ترینر دوچرخه سواری مدل تی یو 1022 یکی از بهترین و پرفروش ترین ترینر های دوچرخه است که در فروشگاه رووبایک موجود می باشد و میتوانید با کلیک بر روی آن مشخصات و جزییات آن را مشاهده کرده و آن را به صورت عمده و یا تکی از رووبایک خریداری نمایید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “آشنایی با انواع ترینر دوچرخه | خرید پایه شبیه ساز دوچرخه ثابت”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت