وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع طبق عوض کن دوچرخه | لیست قیمت بهترین شانژمان جلو دوچرخه

بازدید: 3,305 بازدید
انوع طبق عوض کن دوچرخه

در دوچرخه های سایز بزرگ حرفه ای و نیمه حرفه ای سیستم دنده از مهمترین قسمت های دوچرخه محسوب میشود که شامل اجزا گوناگونی از جمله طبق عوض کن، شانژمان، دست دنده و … میشود که در این مقاله قصد داریم شما را با انواع طبق عوض کن دوچرخه به عنوان یکی از اصلی ترین اجزا در سیستم دنده دوچرخه آشنا کنیم.

طبق عوض کن دوچرخه را ممکن است تحت عنوان شانژمان جلو هم بشناسید.

قبل از آنکه سراغ انواع طبق عوض کن ها برویم لازم است توضیح کوتاهی درباره آنها بدهیم تا بیشتر با کارکردشان آشنا شوید.

طبق عوض کن یک قطعه کاربردی است که در دوچرخه های دنده ای و در نزدیکی طبق های دوچرخه نصب میشود و وظیفه آن این است که جایگاه زنجیر را بر روی قامه های دوچرخه تغییر دهد و از این تغییر موجب تعویض دنده خواهد شد.

برای کنترل طبق عوض کن از دست دنده استفاده میشود که معمولا بر روی فرمان دوچرخه قرار میگیرد تا به راحتی در دسترس باشد.

کارکرد تمامی انواع طبق عوض کن ها مشابه یکدیگر است و تفاوت آنها در نحوه نصب آنهاست که برای انتخاب بهترین نوع طبق عوض کن باید به تنه دوچرخه توجه داشته باشید تا متوجه شوید با کدام نوع از طبق عوض کن ها سازگاری دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با انواع طبق عوض کن های دوچرخه آشنا کنیم.

لازم به ذکر است که فروشگاه رووبایک پیشرو در ارائه انواع لوازم دوچرخه از جمله شانژمان و طبق عوض کن دوچرخه است که با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت انواع طبق عوض کن ها را در اختیارتان قرار میدهد و میتوانید به صورت تک و عمده از آن خرید کنید.

آشنایی با انواع طبق عوض کن دوچرخه | لیست قیمت بهترین شانژمان جلو دوچرخه
آشنایی با انواع طبق عوض کن دوچرخه | لیست قیمت بهترین شانژمان جلو دوچرخه

انواع طبق عوض کن بر اساس نحوه اتصال سیم 

همانطور که پیش تر به آن اشاره کریدم برای تعویض دنده و کنترل طبق عوض کن باید از طریق دسته دنده آن را مدیریت و کنترل کنیم که این دست دنده ها از طریق یک سیم یا کابل به طبق عوض کن متصل میگردند .

با توجه به نوع تنه دوچرخه ها این سیم ممکن است از قسمت بالایی و یا پایینی به طبق عوض کن متصل گردد که این دو تفاوت زیادی با هم دیگر ندارند و نوع تنه دوچرخه است که مشخص میکند طبق عوض کن ها سیم از بالا باشند و یا سیم از پایین.

طبق عوض کن سیم از بالا

در طبق عوض کن های سیم از بالا سیم دنده به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای به طبق عوض کن وصل میشود .

طبق عوض کن سیم از پایین 

در طبق عوض کن های سیم از پایین سیم دنده به واسطه ریل تنه به طبق عوض کن وصل میشود.

طبق عوض کن دومنظوره 

برخی از انواع طبق عوض کن ها به گونه ای طراحی شده اند که میتوان به صورت سیم از بالا و یا سیم از پایین از آنها استفاده نمود و بر خلاف دو مدل بالا اختصاصا به صورت سیم از بالا و یا سیم از پایین طراحی نشده اند که با توجه به این که انعطاف بیشتری دارند با اکثر دوچرخه ها و سیستم های دنده سازگار میشوند.

انواع طبق عوض کن بر اساس نحوه اتصال سیم 
انواع طبق عوض کن بر اساس نحوه اتصال سیم

طبق عوض کن های الکترونیک 

طبق عوض کن های الکترونیک جدید ترین نوع طبق عوض کن های موجود در بازار هستند، در این مدل از طبق‌ عوض‌کن‌ ها نیروی مورد نیاز برای تعویض دنده از طریق باتری تامین میشود و ارتباط بین طبق عوض کن های الکترونیکی و دسته دنده به وسیله سیم های برق برقرار میشود.

فرآیند تعویض دنده در طبق عوض کن های الکترونیکی به این صورت است به جای فشار آوردن روی اهرم دست دنده تنها کافیست بر روی دکمه ای که برای آن تعبیه شده است کلیک کنید و آن را به آرامی بفشارید.

تعویض دنده با کمک طبق عوض کن های الکترونیکی بسیار ساده تر است بنابراین برای افرادی که دستان ضعیفی دارند و یا به هر دلیل محدودیتی در کار کردن با دست دارند، استفاده از این مدل طبق عوض کن ها بهتر خواهد بود و تنها ایراد آنها این است که نیاز به شارژ دارند و نسبت به طبق عوض کن های معمولی گران قیمت تر می باشند.

طبق عوض کن های الکترونیک 
طبق عوض کن های الکترونیک

طبق عوض کن های اورسایز

گفتیم که برای خرید طبق عوض کن باید به تنه دوچرخه دقت داشته باشید چرا که معمولا طبق عوض کن ها بر روی تنه وصل میشوند و به همین دلیل لازم است که با آن از نظر اندازه ای هماهنگ باشند.

طبق عوض کن های اور سایز به گونه ای طراحی شده اند که بر روی تمامی تنه ها وصل میشوند زیرا قابلیت ریگلاژ و تغییر اندازه دارند.

طبق عوض کن های اورسایز

بهترین طبق شانژمان های جلو دوچرخه 

در اینجا لیست 5 مدل از بهترین و پرفروش ترین طبق عوض کن های موجود در فروشگاه رووبایک آورده شده است که برای مشاهده جزییات و خرید هرکدام کافیست بر روی آن کلیک کنید و امکان سفارش آنها به صورت تک و عمده فراهم است.

طبق عوض کن شیمانو سیم از بالا TZ500

طبق عوض کن دوچرخه سیم از بالا مدل 01

طبق عوض کن دوچرخه سیم از پایین مدل 01

طبق عوض کن شیمانو سیم از پایین TZ500

طبق عوض کن دوچرخه مدل QLD 

بهترین طبق عوض کن های دوچرخه 
بهترین طبق عوض کن های دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله به صورت تخصصی به معرفی و بررسی انواع طبق عوض کن ها مانند سیم از بالا ، سیم از پایین، اورسایز و الکترونیکی پرداختیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد، اگر برای خرید طبق عوض کن دوچرخه نیاز به مشاوره دارید و یا قصد خرید عمده طبق عوض کن با قیمت همکاری را دارید میتوانید از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان فروش رووبایک در ارتباط باشید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت