ارسال سفارشاتی که از تاریخ 25 اسفند به بعد ثبت شده‌اند، پس از تاریخ 15 فروردین به صورت پیاپی ارسال خواهد شد
وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع گلگیر دوچرخه | لیست بهترین گلگیر های دوچرخه

بازدید: 3,029 بازدید
انواع گلگیر دوچرخه

یکی از مهمترین قطعات دوچرخه گلگیر آن است که علاوه بر زیبا تر کردن ظاهر دوچرخه موجب جلوگیری از پرتاب شدن گل و یا سنگریزه به دوچرخه سوار میشود به خصوص اگر در مکان هایی دوچرخه سواری میکنید که جاده آن خاکی است و یا بر اثر بارندگی امکان پاشیدن گل زیاد است، بیشتر به اهمیت گلگیر دوچرخه پی خواهید برد، اکثر دوچرخه های موجود در بازار دارای گلگیر های فابریک هستند چرا که این قطعه یکی از اصلی ترین قطعات دوچرخه می باشد اما ممکن است به هر دلیلی گلگیر دوچرخه تا آسیب دیده باشد یا تمایل داشته باشید گلگیر های حرفه ای و جدید را جایگزین گلگیر های قدیمی و یا خراب دوچرخه تان کنید، که در این صورت میتوانید انواع گلیگر های موجود در بازار را خریداری کرده و بر روی دوچرخه تان نصب نمایید. در این مقاله ضمن بررسی مزایای استفاده از گلگیر دوچرخه شما را با انواع گلگیر دوچرخه آشنا خواهیم کرد و لیستی از بهترین گلگیر های دوچرخه را که به صورت تکی و عمده در فروشگاه رووبایک موجود می باشد را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

انواع گلگیر هایی که برای دوچرخه مناسب میباشند با توجه به محل نصبشان، جنس، سایز دوچرخه و همچنین برند تولید کننده شان متفاوت می باشند، برخی دیگر از گلگیر ها فانتزی تر بوده و به صورت چراغ دار طراحی شده اند که در مورد تمامی مدل های گلگیر دوچرخه اعم از گلگیر های ساده و گلگیر های دوچرخه چراغ دار در ادامه توضیحاتی خواهیم داد.

آشنایی با انواع گلگیر دوچرخه | لیست بهترین گلگیر های دوچرخه
آشنایی با انواع گلگیر دوچرخه | لیست بهترین گلگیر های دوچرخه

محل نصب انواع گلگیر دوچرخه 

گفتیم که گلگیر ها برای جلوگیری از پاشش و یا پرتاب گل، آب و سنگریزه به دوچرخه سوار، بر روی دوچرخه نصب میشوند، و احتمال پاشیده شدن موارد بالا در قسمت هایی عقب و جلو دوچرخه که چرخ ها قرار گرفته اند بیشتر است و به همین دلیل محل نصب انواع مختلف گلگیر ها در بالای چرخ های دوچرخه و نواحی نزدیک به آن است ، گلگیر ها بر اساس محل نصبشان بر روی دوچرخه به 3 دسته گلی تقسیم میشوند.

گلگیر بالای چرخ 

گلگیر های بالای چرخ از رایج ترین گلگیر های موجود در بازار هستند که به صورت یک تیکه، 2 تیکه و سه تیکه هستند و جهت قرارگیری روی چرخ های جلو و عقب طراحی شده اند.

گل گیر های بالای چرخ معمولا به صورت بست دار و یا پیچ و مهره دار هستند که نصبشان را بسیار راحت کرده و به سادگی، بدون نیاز به هیچ ابزاری بر روی دوچرخه قرار میگیرند.

این نوع گلگیر ها برای دوچرخه سواری در شهر و یا افرادی که به صورت روزانه از دوچرخه استفاده میکنند مناسب می باشد و به خوبی میتواند جلوی کثیف شدن لباس دوچرخه سوار را در حین رکاب زدن بگیرد.

گلگیر بالای چرخ 
گلگیر بالای چرخ

گلگیر زیر زین

گلگیر های زیر زین به صورت اختصاصی برای دوچرخه سواران کوهستان که در مسیر های ناهموار و با شیب های تند رکاب میزنند طراحی شده است و به صورت یک تیکه بوده که در قسمت عقب دوچرخه و بر روی لوله زین دوچرخه به کمک بست متصل میگردد.

گلگیر های زیر زین با توجه به محل قرار گیری شان که در زیر زین است امکان اینکه در اثر ضربه آسیب ببینند کمتر است و ابعادشان نسبت که گلگیر های بالای چرخ کوچک تر می باشد.

گلگیر زیر زین
گلگیر زیر زین

گلگیر بدنه

گلگیر بدنه و یا گلگیر تنه دوچرخه بر خلاف دو مدل بالا که در نزدیکی چرخ های دوچرخه نصب میشدند، بر روی تنه دوچرخه قرار میگیرد و برای جلوگیری از پاشیدن گل به تنه دوچرخه مناسب هستند.

گلگیر تنه دوچرخه به همراه سایر مدل های گلگیر زیر زین و بالای چرخ بر روی دوچرخه های کوهستان و دانهیل نصب میشود.

گلگیر بدنه
گلگیر بدنه

جنس انواع گلگیر دوچرخه

جنس گلگیر دوچرخه معمولا از مواد پلاستیکی ساخته شده است و به ندرت میتوان گلگیر های فلزی که استیل یا آلومینیوم هستند را پیدا کرد .

گلگیر های پلاستیکی نسبت به فلزی وزن کمتری دارند و انواع ضد ضربه و نشکن آنها جزو بهترین جنس گلگیر های موجود در بازار می باشند و همچنین قیمت گلگیر های پلاستیکی نسبت به فلزی ارزان تر است.

انواع گلگیر ها بر اساس سایز دوچرخه 

سایز دوچرخه یکی از مهمترین مواردیست که برای خرید یک گلگیر خوب باید به آن توجه داشته باشید، معمولا گلگیر ها بر اساس سایز دوچرخه به دو دسته گلگیر برای دوچرخه های بچه گانه و گلگیر برای دوچرخه های بزرگسال تقسیم بندی میشوند اما برای اطمینان بیشتر از فیت بودن گلگیر روی دوچرخه باید به سایز گلیگر توجه داشته باشید ، رووبایک انواع گلگیر دوچرخه 12، گلگیر دوچرخه 16، گلگیر دوچرخه 20 ، گلگیر دوچرخه 24، گلگیر دوچرخه و گلگیر دوچرخه 28 را به بازار عرضه کرده است تا بتوانید خرید راحت تری داشته باشید.

انواع گلگیر ها بر اساس سایز دوچرخه 
انواع گلگیر ها بر اساس سایز دوچرخه

برند های گلگیر دوچرخه 

برند های مختلفی هستند که در زمینه تولید انواع گلگیر ها برای دوچرخه فعالیت دارند و گلگیر های تولید شده توسط آنها از  نظر قیمت و کیفیت با هم دیگر تفاوت دارند، از محبوب ترین برند ها که در زمینه تولید و طراحی گلگیر برای دوچرخه فعالیت دارند میتوان به گلگیر دوچرخه شیمانو، گلگیر دوچرخه وایب، گلگیر دوچرخه BMX و گلگیر دوچرخه ویوا اشاره نمود ، البته در کنار برند های مطرح گلگیر های دوچرخه از برند های متفرقه هم در بازار موجود هستند که قیمت ارزان تری دارند و کیفیتشان به نسبت قیمتی که دارند مناسب است.

گلگیر های دوچرخه چراغ دار

یکی از جدید ترین مدل های گلگیر دوچرخه ،گلگیر های چراغ دار هستند که بر روی قیمت عقبی دوچرخه نصب میشوند و جلوه ی زیبایی به دوچرخه در تاریکی هوا میدهد و علاوه بر آن امنیت دوچرخه سوار را برای رکاب زدن در شب بیشتر میکند چرا که سایر وسایل نقلیه متوجه حضور آن شده و امکان برخورد از پشت به دوچرخه تا حد زیادی کاهش می یابد.

گلگیر های دوچرخه چراغ دار
گلگیر های دوچرخه چراغ دار

لیست بهترین گلگیر های دوچرخه سواری

در زیر 7 مدل از بهترین گلگیر دوچرخه آورده شده است که برای مشاهده مدل های بیشتر میتوانید به صفحه گلگیر دوچرخه مراجعه نمایید و تمامی مدل های گلگیر دوچرخه را با جزییات و قیمت مشاهده نمایید، لازم به ذکر است که تمامی مدل های گلگیر دوچرخه موجود در فروشگاه رووبایک به صورت تکی و عمده موجود هستند و برای خرید به صورت تکی میتوانید سفارش خود را در وب سایت ثبت نمایید و جهت خرید گلگیر دوچرخه به صورت عمده میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا قیمت گلگیر دوچرخه به صورت عمده را به شما بگویند.

گلگیر عقب جلو دوچرخه 16 مدل BMX 

گلگیر جلو دوچرخه طرح شیمانو 

گلگیر عقب جلو دوچرخه 20 مدل BMX

گلگیر جلو و عقب دوچرخه مدل FX12 

گلگیر جلو و عقب دوچرخه مدل 04

گلگیر عقب جلو دوچرخه مدل 1080

گلگیر دوچرخه چراغدار مدل vibe

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی انواع گلگیر هایی که برای دوچرخه های مختلف مناسب می باشد پرداختیم و گفتیم که گلگیر ها بر اساس جنس، محل نصب، سایز  و برندشان به انواع مختلفی تقسیم بندی میشوند که امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید بوده باشد و اگر سوال یا ابهامی در زمینه خرید گلگیر دوچرخه به صورت تکی و یا عمده دارید میتوانید با کارشناسان فروش رووبایک از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “آشنایی با انواع گلگیر دوچرخه | لیست بهترین گلگیر های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت