وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع قطعات دوچرخه | خرید قطعات دوچرخه از گمرگ

بازدید: 5,667 بازدید
انواع قطعات دوچرخه

دوچرخه یکی از محبوب ترین وسایل نقلیه است که از دیرباز تا به امروز مورد استفاده افراد قرار دارد. این وسیله نقلیه پرطرفدار از کنار هم قرار گرفتن انواع قطعات دوچرخه در کنار یک دیگر تشکیل شده است و یکی از مفید ترین فعالیت ها و ورزش هایست که هر کس میتواند انجام دهد، از جمله فواید دوچرخه سواری که برای بدن انسان دارد میتوان به تناسب اندام و تقویت عضلات پا اشاره نمود علاوه بر آن دوچرخه سواری به صورت منظم و روزانه میتواند اثرات مثبتی بر مغز انسان داشته باشد که از جمله فواید دوچرخه سواری برای مغز انسان میتوان به تقویت حافظه و بهبود عملکرد نیمکره های مغز اشاره نمود.

تعداد قطعات دوچرخه در ساده ترین حالت ممکن بیش از 50 قطعه ریز و درشت را شامل میشود که هر کدام از قطعات وظیفه انجام کاری را به عهده دارند و حضور آنها در جایگاه تعریف شده شان برای دوچرخه لازم و ضروریست.

شناخت قطعات مختلف دوچرخه برای تمامی افرادی که از دوچرخه استفاده میکنند میتواند مفید باشد بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به معرفی تمامی قطعات دوچرخه بپردازیم ،پس اگر شما هم علاقه مند به آشنایی با انواع قطعات دوچرخه هستید، ما را تا انتها این مقاله همراهی کنید.

همچنین خوب است بدانید که فروشگاه رووبایک به عنوان برترین فروشگاهی اینترنتی خرید انواع قطعات دوچرخه شناخته شده است و میتوانید هر کدام از قطعات دوچرخه مورد نیازتان را تنها با چند کلیک از رووبایک خریداری کرده و درب منزل تحویل بگیرید.

آشنایی با انواع قطعات دوچرخه خرید قطعات دوچرخه از گمرگ
آشنایی با انواع قطعات دوچرخه خرید قطعات دوچرخه از گمرگ

دسته بندی کلی قطعات دوچرخه

در یک نگاه کلی میتوان قطعات مختلف دوچرخه را در 6 دسته ، طبقه بندی کرد:

  1. چرخ دوچرخه
  2. تنه دوچرخه
  3. سیستم ترمز دوچرخه
  4. سیستم حرکتی دوچرخه
  5. سیستم دنده دوچرخه
  6. فرمان دوچرخه

خرید قطعات دوچرخه از بورس دوچرخه تهران(گمرک)

که هر کدام از این دسته بندی ها قطعات مختلفی را شامل میشوند ،ما در فروشگاه رووبایک به منظور دسترس بهتر مشتریان به تمامی قطعات، آنها را دسته بندی و طبقه بندی کرده ایم که میتوانید با مراجعه به صفحه قطعات دوچرخه تمامی آنها را مشاهده نمایید.

تنوع محصولات و قطعات فروشگاه ما بیش از 1000 محصول است که این امکان را به شما میدهد تا با آزادی عمل بیشتری خرید کنید، همچنین برای افرادی که به دنبال خرید عمده لوازم دوچرخه از بورس دوچرخه تهران هستند این امکان فراهم است تا به صورت عمده و با قیمت بازار انواع قطعات دوچرخه را خریداری نمایند.

خرید قطعات دوچرخه از بورس دوچرخه تهران(گمرک)
خرید قطعات دوچرخه از بورس دوچرخه تهران(گمرک)

قطعات مربوط به چرخ دوچرخه

از مهمترین و اساسی ترین قسمت های دوچرخه میتوان به چرخ های آن اشاره نمود که نقش اول را در حرکت کردن دوچرخه ایفا میکنند.

از مهمترین قطعات چرخ دوچرخه ، تایرها ، تیوپ ها و توپی ، پره و طوقه دوچرخه است .

لاستیک دوچرخه

تایر ها یا همان لاستیک های دوچرخه از تنوع بالایی برخوردارند که تفاوت انواع مختلف آنها در ساختار و نوع عاج آنهاست همچنین سایز بندی تایر ها نیز آنها را از یک دیگر متمایز میکند .

برند های مختلفی هستند که در زمینه تولید انواع لاستیک برای دوچرخه فعالیت میکنند که از بهترین آنها میتوان به یاسا، یزدتایر و وایب اشاره نمود، تمامی محصولات این برند ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و فروشگاه رووبایک به عنوان نمایندگی فروش آنها ارائه دهنده انواع تایریاسا، تایر یزد و تایر وایب در کشور است.

اگر به دنبال خرید انواع تایر برای دوچرخه هستید میتوانید از صفحه تایر دوچرخه این فروشگاه دیدن نمایید و ضمن مشاهده و مقایسه انواع مختلف تایر ها ، هرکدام را خریداری نمایید.

تیوب دوچرخه

تیوپ ها نیز از دیگر قطعات مربوط به چرخ دوچرخه هستند که در طراحی ظاهری همگی شبیه به یک دیگر هستند اما برند های مختلفی هستند که انواع تایر ها را تولید و به بازار عرضه میکنند، همچنین سایز تیوپ ها برای انواع دوچرخه ها متفاوت است که برای خرید باید به آن توجه داشته باشید.

یزد تایر، وایب، شهاب و یاسا از بهترین برند های تولید کننده تیوپ هستند که رووبایک محصولات آن را در فروشگاه خود عرضه کرده است برای مشاهده ، مقایسه و خرید انواع تیوپ دوچرخه میتوانید به صفحه مربوط به آن مراجعه نمایید.

توپی، پره و طوقه دوچرخه

سایر قسمت های چرخ دوچرخه شامل قطعاتی مانند ، توپی،طوقه و پره های چرخ هستند که توپی ها برای چرخ عقب و جلو به صورت اختصاصی طراحی شده اند و در مرکز چرخ قرار دارند و تنه دوچرخه از طریق توپی به چرخ متصل میشوند که دارای انواع بلبرینگی و ضامن دار است که میله ها و بلبرینگ های آن هر کدام قطعه هایی مجزا هستند که درصورت خراب شدن میتوانید آنها را به صورت جداگانه خریداری کرده و تعویض نمایید.

طوقه همان رینگ فلزی است که لاستیک و تیوپ روی آن سوار میشود و پره ها میله های نازک و فلزی هستند که به صورت منظم در دور تا دور قسمت میانی چرخ قرار گرفته اند و نقش موثری در حفظ تعادل چرخ دارد، تمامی قطعات مربوط به این دسته بندی را میتوانید در صفحه مربوط به توپی ،پره و طوقه دوچرخه مشاهده کنید.

قطعات مربوط به چرخ دوچرخه
قطعات مربوط به چرخ دوچرخه

قطعات مربوط به تنه دوچرخه

بدنه یا همان تنه دوچرخه دارای قطعات مختلفی مانند تنه اصلی دوچرخه ، میل تنه و کاسه تنه دوچرخه ، دوشاخه جلو ، زین و لوله زین و جک دوچرخه است که دارای انواع مختلفی از لحاظ طراحی ظاهری و جنس و برند هستند.

تنه اصلی دوچرخه

این قطعه بزرگترین قطعه دوچرخه است و به آن فریم دوچرخه نیز می گویند که معمولا یک سازه فلزی ست که در میانه دوچرخه قرار میگیرد و قسمت عقبی و جلویی دوچرخه به واسطه همین تنه است که به هم دیگر وصل میشود.

سایر قطعات دوچرخه از جمله زین و لوله زین، چرخ ها ، دوشاخه ، فرمان ، طبق قامه و …. بر روی تنه دوچرخه سوار میشوند و فشار زیادی در هنگام دوچرخه سواری به این قطعه وارد میشود بنابراین باید از استحکام بالایی برخوردار باشد تا بتواند در شرایط مختلف مقاوم باشد.

سایزبندی تنه های دوچرخه به صورت S ، M ، L و XL است ، معمولا افرادی که به دنبال خرید عمده دوچرخه هستند تنه دوچرخه را به صورت جداگانه خریداری میکنند و با اتصال سایر قطعات آن به دوچرخه را میسازند.

برای خرید تنه دوچرخه به صورت تک و عمده میتوانید به صفحه مربوط به تنه دوچرخه مراجعه نمایید و مدل های مختلف آن را مشاهده و خریداری نمایید.

میل تنه و کاسه تنه دوچرخه   

میل تنه و کاسه تنه و همچنین توپی تنه از اجزا مهم هر دوچرخه ای هستند که درست در مرکز تنه دوچرخه یعنی همان جایی که رکاب ها به دوچرخه متصل میشوند قرار میگیرند، این قطعات نقش موثری در روان تر رکاب زدن دارند و امروزه انواع ساچمه دار و یا بلبرینگی آنها در بازار موجود است که نسبت به مدل های قدیمی از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

این قطعات مربوط به تنه دوچرخه همواره در حال دوران و حرکت هستند بنابراین به عنوان قطعات مصرفی محسوب میشوند و بهتر است که به صورت دوره ای تعویض و یا تعمیر شوند مخصوصا مدل های بلبرینگ دار آنها امکان خراب شدنشان بیشتر است ، البته شما میتوانید هر کدام از اجزا ریز آن مانند بلبرینگ ها و یا ساچمه ها را به صورت جداگانه خریداری نمایید و  با هزینه کمتر آنها را تعمیر کنید، انواع مختلف میل تنه و کاسه تنه دوچرخه در فروشگاه رووبایک موجوذ است که میتوانید با مراجعه به صفحه میل تنه و کاسه تنه دوچرخه تمامی مدل های مربوط به آن را مشاهده و خرید کنید.

دوشاخه دوچرخه

دوشاخه دوچرخه در قسمت جلویی دوچرخه قرار دارد و به عنوان واسطه ای برای اتصال چرخ به تنه دوچرخه است یعنی چرخ جلو دوچرخه به وسیله همین دوشاخه به تنه دوچرخه وصل میشود.

دوشاخ ها معمولا فلزی هستند و لازم است تا مقاومت و استحکام بالایی داشته باشند و دارای انواع گوناگونی مثل دوشاخه های اورسایز و دوشاخه های کمک فنر دار، دوشاخه های قفل دار و دوشاخه های تعلیق دار هستند.

برند های گوناگونی هستند که انواه دوشاخه دوچرخه را در طرح های مختلف به بازار عرضه کرده اند، برای مشاهده تمامی دوشاخه های موجود در فروشگاه به صفحه مربوط به دوشاخه دوچرخه مراجعه نمایید.

قطعات مربوط به تنه دوچرخه

زین و لوله زین دوچرخه 

زین و لوله زین دوچرخه همان نشیمنگاه دوچرخه را تشکیل میدهند که باید برای خرید آن به آناتومی بدن خود توجه داشته باشید به عنوان مثال زین های دوچرخه دارای تنوع بسیار زیادی هستند و برای بانوان و آقایان به صورت اختصاصی طراحی میشوند، همچنین علاوه بر زین و لوله زین لوازم دیگری از جمله روکش زین و کاور زین هم در فروشگاه رووبایک عرضه میشود که میتوانید همراه با زین آنها را خریداری نمایید.

استفاده از روکش زین موجب میشود تا رویه زین شما دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد . برای مشاهده تمامی مدل های زین و لوله زین دوچرخه بر روی آن کلیک کنید، فروشگاه رووبایک ارائه دهنده انواع قطعات دوچرخه در ایران است که تمامی لوازم دوچرخه را به قیمت بازار برای مشتریان خود عرضه میکند.

جک دوچرخه 

جک دوچرخه معمولا از جمله قطعات مربوط به تنه دوچرخه است که تولید کننده ها آن را به صورت فابریک روی آن قرار نمیدهند اما برای نصب آن روی تنه جایگاه مشخصی در نظر گرفته شده است.

برای آن که بتوانید در هر شرایطی دوچرخه تان را پارک نمایید لازم است تا برای آن یک جک تهیه نمایید. جک ها نیز مانند سایر قطعات دوچرخه از تنوع بالایی برخوردار هستند که از جمله آنها میتوان به جک های ضامن دار، جک هایی با سایز متغیر و …. اشاره نمود ، تمامی مدل های مربوط به جک دوچرخه را میتوانید در صفحه مربوط به آن همراه با قیمت مشاهده نمایید.

قطعات مربوط به سیستم ترمز دوچرخه

برای تامین امنیت دوچرخه سوار وجود سیستم ترمز خوب و با کیفیت لازم و ضروریست به طوری که بدون اطمینان از سلامت هر یک از قطعات ترمزبندی دوچرخه تان نباید سوار آن شوید چراکه ممکن است عواقب جبران ناپذیری برایتان داشته باشد.

سیستم ترمز دوچرخه یک سیستم ساده است که از اجزای مختلفی از جمله لقمه ترمز، سیم ترمز ، کت ترمز ،لوله خم ترمز، کالیپر ترمز تشکیل شده اند.

ترمزبندی های ساده و ویبریک از جمله رایج ترین سیستم های ترمز موجود در بازار هستند که برای خرید آنها و یا هر کدام از اجزا آن میتوانید به صفحه مربوط به ترمزبندی و متعلقات دوچرخه مراجعه نموده و ضمن مشاهده تنوع بالایی از قطعات ترمز دوچرخه ؛ آنها را باید دیگر مقایسه و خرید کنید.

قطعات مربوط به سیستم ترمز دوچرخه
قطعات مربوط به سیستم ترمز دوچرخه

قطعات مربوط به سیستم حرکتی دوچرخه

سیستم حرکتی دوچرخه در دوچرخه های ساده و دنده ای کمی با هم تفاوت دارد اما در هر دوی آنها طبق قامه و رکاب دوچرخه به عنوان اصلی ترین قطعات سیستم حرکتی دوچرخه هستند که با توجه سایز دوچرخه و برند تولید کننده شان انواع مختلفی دارند ،برای مشاهده تمامی مدل های طبق قامه دوچرخه و رکاب دوچرخه میتوانید بر روی آن کلیک کنید، فروشگاه رووبایک تنوع بالایی از تمامی طبق قامه ها و رکاب ها را برای انواع دوچرخه دارد که میتواند پاسخگوی نیاز تمامی مشتریان خود باشد.

قطعات مربوط به سیستم دنده دوچرخه

همانطور که گفته شد سیستم حرکتی دوچرخه های دنده ای کمی متفاوت تر از دوچرخه های معمولی است و علاوه بر طبق قامه و رکاب ، قطعات دیگری مانند دست دنده، شانژمان و طبق عوض کن و زنجیر و خودرو را دارد ، دست دنده دوچرخه یک اهرم کنترلی است که بر روی فرمان دوچرخه نصب میشود و به کمک سیم دده با شانژمان و طبق عوض کن در ارتباط است، به کمک دست دنده میتوانید به سادگی دنده دوچرخه را از سبک به سنگین و بالعکس تغییر دهید.

شانژمان و طبق عوض کن دوچرخه دو قطعه نسبتا پیچیده در سیستم دنده دوچرخه هستند که بر روی خودرو و طبق های دوچرخه قرار میگیرند تا با تغییر جایگاه زنجیر روی هر کدام از چرخ دنده ها، موجب تعویض دنده دوچرخه شوند، علاوه بر آن قطعات دیگری مثل محافظ شانژمان ، زنجیر و خودرو دوچرخه ، گوشواره و قرقره برای سیستم دنده دوچرخه وجود دارد که تمامی آنها در فروشگاه رووبایک موجود است و میتوانید آنها را خریداری نمایید، برای مشاهده آنها تنها کافیست بر روی نام آنها کلیک کنید.

قطعات مربوط به سیستم حرکتی دوچرخه
قطعات مربوط به سیستم حرکتی دوچرخه

قطعات مربوط به فرمان دوچرخه

فرمان دوچرخه که یک میله ساده است یکی از مهمترین قطعات دوچرخه محسوب میشود که برای حرکت در مسیر صحیح مورد استفاده قرار میگیرد است میله به ظاهر ساده دارای اجزا مختلفی مانند کرپی و کاسه دوشاخ دوچرخه ، گریپ فرمان، شاخ گاوی و…. است که میتوانید برای مشاهده تمامی آنها به صفحه فرمان و متعلقات دوچرخه مراجعه نمایید.

قطعات مربوط به فرمان دوچرخه
قطعات مربوط به فرمان دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی تمامی قطعات دوچرخه در 6 دسته بندی کلی: چرخ، تنه، ترمز، سیستم حرکتی، دنده و فرمان دوچرخه پرداخته شد و درباره کارکرد هرکدام و جایگاهش بر روی دوچرخه توضیحاتی دادیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

فروشگاه رووبایک برترین فروشگاه اینترنتی قطعات دوچرخه در تهران است ، اگر قصد خرید قطعات دوچرخه از گمرک تهران را دارید، میتوانید به صورت اینترنتی و از طریق فروشگاه اینترنتی رووبایک این کار را انجام دهید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت