وارد شوید ثبت نام

انواع کیلومترشمار دوچرخه | لیست بهترین کیلومترشمار های دوچرخه

بازدید: 2,425 بازدید
انواع کیلومترشمار دوچرخه

برای افرادی که دوچرخه سواری را به صورت حرفه ای دنبال میکنند و یا حتی به صورت تفریحی دوچرخه سواری میکنند و به این وسیله نقلیه کاربردی و بدون آلایندگی علاقه مند هستند، استفاده از لوازم جانبی دوچرخه میتواند بسیار هیجان انگیز باشد که انواع کیلومترشمار دوچرخه یکی از جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات الکترونیکی دوچرخه است که برای دوچرخه سواران حرفه ای و تازه کار مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از کیلومتر شما میتواند برای هر دوچرخه سواری مفید باشد به کمک این وسیله کاربردی شما میتوانید در هنگام دوچرخه سواری مسافت طی شده را به همراه سرعتتان مشاهده نماید که این بسیار لذت بخش خواهد بود و میتواند به عنوان مشوق شما برای طی کردن مسافت بیشتر و با سرعت بالا تر باشد.

برای افرادی که به صورت حرفه ای دوچرخه سواری میکنند و به دنبال ثبت رکورد هستند، استفاده از کیلومترشمار دوچرخه لازم و ضروری است تا بتوانند با ثبت و مشاهده رکورد روزانه ی خود برای تمریناتشان برنامه ریزی بهتری داشته باشند و همچنین روند تمرینی خود را مشاهده نمایند.

کیلومترشمار های حرفه ای تر امکانات بیشتری را دراختیارتان قرار میدهد که میتوانید ضمن مشاهده ی سرعت و مسافت، میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلب، دمای هوا ، شیب و ارتفاع و فاکتور های دیگر را هم مشاهده نمایید که در ادامه بیشتر درمورد انواع کیلومترشمار های موجود دربازار و نحوه ی کارکرد آنها با شما صحبت خواهیم کرد.

فروشگاه رووبایک به عنوان برترین فروشگاه اینترنتی لوازم دوچرخه در ایران است که جدید ترین و به روزترین مدل های کیلومتر شمار دوچرخه را به بازار عرضه کرده است و میتوانید تمامی مدل های کیلومتر شمار دوچرخه را به صورت تک و عمده از رووبایک خریداری نمایید.

انواع کیلومترشمار دوچرخه | لیست بهترین کیلومترشمار های دوچرخه
انواع کیلومترشمار دوچرخه | لیست بهترین کیلومترشمار های دوچرخه

انواع کیلومترشمار دوچرخه

مدل های مختلفی از کیلومتر شمارهای آنالوگ و دیجیتال در بازار موجود هستند و هر کدام از یک روش مختلف مسافت طی شده را محاسبه می کنند و برای دوچرخه سوار به نمایش میگذارند که معمولا به کمک یک سنسور چرخ این اندازه گیری صورت میگیرد.

طرز کار سنسور های چرخ به این صورت است که آهنربای کوچکی در داخل لبه چرخ دوچرخه گذاشته می شود و سپس یک سنسور مغناطیسی مطابق آهن‌ربا به دسته فرمان دوچرخه بسته می‌شود، هربار که بار که چرخ، چرخش کامل کند آهن ربا از کنار سنسور عبور می‌کند و از این طریق با اندازه گیری زمان بین چرخش چرخ میزان مسافت و سرعت سنجیده می‌شود.

لازم است بدانید که برای اندازی گیری مسافت طی شده شما باید اطلاعاتی را نیز به کیلومترشمار بدهید و آن را کالیبره کنید.

سازوکار انواع کیلومتر شمار های دوچرخه به همین صورت است ما برخی از آنها دارای امکانات پیشرفته تری هستند که از جمله آنها میتوان به چراغ، حافظه داخلی و سایر سنسور ها برای اندازه گیری ضربان قلب و میزان کالری و … اشاره نمود، همچنین کیلومتر شمار ها در نوع نمایش میزان مسافت و سرعت هم با هم دیگر تفاوت دارند و ممکن است به صورت آنالوگ یا دیجیتال باشند که مدل های دیجیتال پیشرفته هستند.

انواع کیلومترشمار دوچرخه
انواع کیلومترشمار دوچرخه

کیلومترشمار آنالوگ

ساده ترین و قدیمی ترین نوع کیلومتر شمار ها مدل های آنالوگ هستند که امروزه به عنوان کیلومتر شمار های نوستالژیک مورد استفاده قرار میگیرند .

کیلومتر شمار های آنالوگ بودن نیاز به باتری کار میکنند و میزان مسافت طی شده و سرعت را به کمک عقربه های آنالوگ نشان میدهند و تنها قادر به نمایش سرعت لحظه ای هستند، لازم به ذکر است که این کیلومتر شمارها فاقد هرگونه برد و حافظه داخلی می باشند و به همین دلیل ارزان ترین نوع کیلومترشمار های موجود دربازار هستند.

کیلومترشمار آنالوگ
کیلومترشمار آنالوگ

کیلومترشمار دیجیتال 

کیلومترشمارهای دیجیتال جدید ترین نوع کیلومتر شمار های موجود در بازار هستند که روز به روز بر امکاناتشان افزوده میشود و میتوانند ضمن نشان دادن سرعت و مسافت موارد دیگری هم نمایش دهند و همچنین دارای حافظه داخلی بوده و میتوانند اطلاعات را برای مدت زمان محدود ذخیره کنند.

برخی از کیلومتر شمار های دیجیتال دارای سیستمی هستند که زمان سرویس دوچرخه را بر اساس مسافت طی شده محاسبه کرده و به دوچرخه سوار یادآوری میکند.

کیلومتر شمار های دیجیتال بر خلاف مدل های آنالوگ نیازمند باتری هستند و به گونه ای ساخته شده اند که ضد آب باشند تا بتوان در تمامی شرایط جوی از آنها استفاده نمود.

کیلومترشمار دیجیتال 
کیلومترشمار دیجیتال

لیست پر فروش ترین کیلومترشمار ‌های ‌دوچرخه

کیلومترشمارها به به عنوان یکی از کاربردی ترین لوازم الکترونیکی دوچرخه دارای انواع مختلفی هستند که از نظر شکل ظاهری، تکنولوژی ساخت، برند و کیفیت با یک دیگر متفاوت هستند، با ورود به بخش کیلومترشمار دوچرخه میتوانید انواع مختلف آن را مشاهده نمایید، همچنین لیستی از بهترین و پرفروش ترین کیلومترشمار های موجود در فروشگاه رووبایک آورده شده است که برای مشاهده ویژگی ها و قیمت کیلومترشمار دوچرخه میتوانید بر روی آن کلیک کنید:

کیلومتر آنالوگ دوچرخه سواری

کیلومتر شمار دوچرخه سیگما مدل BC 7.16

کیلومتر شمار دوچرخه سیگما مدل BC 5.16

کیلومتر شمار دوچرخه مدل AS818

کیلومتر شمار دوچرخه مدل AS888

چراغ جلو دوچرخه کیلومتر دار بوقدار مدل PRO

لیست پر فروش ترین کیلومترشمار ‌های ‌دوچرخه
لیست پر فروش ترین کیلومترشمار ‌های ‌دوچرخه

خلاصه مطلب

در این مقاله به معرفی انواع کیلومترشمار دوچرخه و کاربرد آنها پرداختیم و لیستی از بهترین کیلومترشمار دوچرخه را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید این وسیله ی کاربردی برای دوچرخه تان را دارید راحتر تصمیم بگیرید، همچنین اگر قصد دارید از موجودی مدل های مختلف کیلومتر شمار دوچرخه در فروشگاه رووبایک باخبر شوید، تنها کافیست با ما از طریق شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “انواع کیلومترشمار دوچرخه | لیست بهترین کیلومترشمار های دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت