وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع کلاه دوچرخه سواری | لیست قیمت بهترین کلاه های ایمنی دوچرخه

بازدید: 3,533 بازدید
آشنایی با انواع کلاه دوچرخه سواری

کلاه دوچرخه سواری یکی از جمله مهمترین و ضروری ترین تجهیزات ایمنی دوچرخه است که لازم است هر دوچرخه سواری از آن استفاده کند.

اهمیت استفاده از کلاه دوچرخه سواری به حدی زیاد است که برخی از کشور ها استفاده از آن را در حین دوچرخه سواری اجباری کرده اند.

سر، صورت و جمجمه از مهمترین قسمت های بدن هستتند که در صورت بروز حادثه و یا تصادف با دوچرخه بیشترین آسیب را خواهند دید، بنابراین داشتن یک کلاه ایمنی استاندارد می تواند نقش بسزایی در جلوگیری از خسارت های جبران ناپذیر داشته باشد.

از گذشته تا به امروز کلاه های ایمنی که مورد استفاده قرار میگیرد تغییرات زیادی داشته و روزه به روز مدرن تر و ایمن تر شده و آپشن های گوناگونی به آنها اضافه شده است، به گونه ای که کلاه های ایمنی که امروزه در بازار وجود دارند برای کاربری های خاص طراحی شده و مجهز به لنز، عینک، نقاب و چراغ هستند. همچنین طراحی برخی از کلاه های ایمنی دوچرخه به صورت تاشو است تا فضای کمتری را اشغال کنند و راحت تر بتوان آن ها را حمل نمود.

آشنایی با انواع کلاه دوچرخه سواری | لیست قیمت بهترین کلاه های ایمنی دوچرخه

کلاه دوچرخه سواری ساده

کلاه های ایمنی دوچرخه ساده از نظر طراحی ظاهری بسیار ساده بوده به گونه ای که هیچگونه حفره یا کانال هوایی بر روی آن قرار ندارد و همچنین فاقد عینک یا نقاب است.

در قسمت درونی این کلاه ها از پدهایی استفاده شده که نرم هستند و برخی نیز قابلیت جدا شدن و شستوشو دارند، این پد ها تا مانع از وارد آمدن ضربه به سر دوچرخه سوار میشوند.

کلاه های ساده دوچرخه بیشتر مورد استفاده افراد مبتدی که به صورت حرفه ای دوچرخه سواری نمیکنند قرار میگیرد.

افرادی که به صورت تفریحی دوچرخه سواری میکنند و با برای رفت و آمد های روزانه به محل کار و یا مدرسه از دوچرخه استفاده میکنند، میتوانند از این کلاه های ایمنی ساده استفاده نمایند.

از ویژگی های کلاه های ایمنی دوچرخه ساده میتوان به سبک بودن آنها و همچنین عدم پیچیدگی در طراحی و همچنین قیمت پایین اشاره کرد .

این مدل کلاه ها برای تمامی افراد از جمله زن و مرد و کودک مناسب است و هیچ محدودیتی ندارد، تنها نکته ای که باید در هنگام خرید کلاه های ایمنی ساده به آنها توجه داشته باشید، سایز کلاه است که متناسب با دور سر شما باشد.

کلاه دوچرخه سواری جاده

طراحی کلاه های ایمنی دوچرخه جاده ای بسیار خاص و ارگونومیک است و علاوه بر این  دارای چندین کانال گردش هوا است، نقاب و عینک نیز دارد تا از چشم های دوچرخه سوار در حین رکاب زدن در برابر آقتاب و اشیایی که به سمت چشم پرتاب میشود،حفاظت کند.

برای افرادی که مسیر های جاده ای را برای دوچرخه سواری انتخاب میکنند و یا در مسابقه های دوچرخه سواری شرکت میکنند بهتر است که از کلاه های دوچرخه سواری جاده استفاده کنند.

از ویژگی های کلاه های ایمنی دوچرخه جاده میتوان به حفره های هوای آیرودینامیک و همچنین نقاب ها و لنز های آفتاب گیر آنها اشاره کرد.

این مدل کلاه ها برای تمامی افراد از جمله زن و مرد و کودک مناسب است و هیچ محدودیتی ندارد، تنها نکته ای که باید در هنگام خرید کلاه های ایمنی جاده به آنها توجه داشته باشید، سایز کلاه است که متناسب با دور سر شما باشد.

کلاه دوچرخه سواری جاده

کلاه دوچرخه سواری کوهستان

طراحی کلاه های ایمنی دوچرخه کوهستان بسیار خاص و مقاوم است به گونه ای که تمامی قسمت سر ، صورت و جمجمه را تحت پوشش و حفاظت قرار میدهد، سایر کلاه های ایمنی فقط برای حفاظت از سر و چشم دوچرخه سوار طراحی شده اند ولی قسمت های دیگر صورت مانند بینی و چانه را محافظت نمیکنند.

این مدل کلاه های ایمنی با توجه به به شکل ظاهری شان به کلاه های تمام صورت نیز معروفند و برای تهویه هوا و جلوگیری از تعرق در طراحی آنها از حفره ها و کانال های هوا به طور ماهرانه ای استفاده شده است به طوری که علارغم پوشش 100 درصدی، دوچرخه سوار احساس خفگی نمیکند.

برای افرادی که دوچرخه سواری کوهستان را به صورت حرفه ای دنبال میکند و علاقه مند به رکاب زدن بر روی پستی و بلندی ها هستند،خطر همیشه درکمین است و دوچرخه سواری بدون کلاه میتواند خطر مرگ را برایشان به همراه داشته باشد.

از ویژگی های کلاه های ایمنی دوچرخه کوهستان میتوان به حفره های هوای آیرودینامیک، بدنه بسیار مقاوم و همچنین چانه گیر و نقاب های آنها اشاره کرد.

این مدل کلاه ها برای تمامی افراد از جمله زن و مرد و کودک مناسب است و هیچ محدودیتی ندارد اما معمولا مورد استفاده بزرگسالان قرار میگیرد و کودکان از آنها استفاده نمیکنند،  نکته ای که باید در هنگام خرید کلاه های ایمنی کوهستان به آنها توجه داشته باشید، سایز کلاه است که متناسب با دور سر شما باشد.

کلاه های دوچرخه سواری خاص

کلاه های دوچرخه جدید دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که علاوه بر زیبایی باعث افزایش ایمنی آنها نیز شده است. همچنین بهره گیری از اصول مهندسی برخی از کلاه ها موجب شده تا حمل آنها به ساده ترین شکل ممکن باشد که در ادامه با برخی از این کلاه ها آشنا خواهیم شد .

 کلاه ایمنی دوچرخه چراغ دار

چراغ ها یکی از عالی ترین ویژگی هایی هستند که یک کلاه میتواند داشته باشد چرا که علاوه بر زیبایی میتواند مسیر شما را روشن کرده و به سایرین حضور شما را اعلام نماید تا از این طریق مانع از برخورد و تصادف شود.

چراغ هایی که بر روی کلاه ها نصب میشود ممکن است بر روی قسمت عقبی و یا جلویی و یا هر دو طرف کلاه قرار گیرند و معمولا به واسطه باتری ها روشن میشوند.

حالت روشنایی این چراغ ها میتواند به صورت ثابت یا چشمک زن و یا چند حالته باشد که به دل خواه میتوانید هرکدام را انتخاب نمایید.

خرید کلاه دوچرخه چراغ دار میتواند یک انتخاب هوشمندانه باشد چراکه شما با یک تیر دو نشان زده اید، هم از سر و صورت خود محافظت کرده اید و هم از خرید چراغ دوچرخه معاف شده اید.

این مدل کلاه ها برای افرادی که در شب و یا تاریکی هوا دوچرخه سواری میکنند بسیار مناسب است و رنج قیمتی گسترده ای دارد، بنابراین هر کس با هر بدوجه ای میتواند یکی از این کلاه های دوچرخه چراغ دار را خریداری نماید.

 کلاه ایمنی دوچرخه چراغ دار
کلاه ایمنی دوچرخه چراغ دار

کلاه ایمنی دوچرخه لنز دار

لنز ها با هدف محافظت از چشم بر روی کلاه های ایمنی قرار داده میشنود که این لنز ها میتوانند انواع مختلفی داشته باشند که هرکدام برای استفاده در شرایط آب و هوایی خاص مناسب هستند.

دو نمونه از کاربردی ترین لنز ها، لنز های دید در شب و لنز های uv400 آفتابی هستند.

نحوه اتصال لنز ها به کلاه ایمنی دوچرخه معمولا به صورت مگنتی است که باعث شده دوچرخه سوار بتواند به راحتی لنز را نصب کرده و یا بردارد،بدون این که رکاب زدن را متوقف کند.

همچنین طراحی این لنز ها به گونه ایست که افرادی که از عینک های طبی استفاده میکنند هم میتوانند از آنها استفاده کنند و هیچ تداخلی با هم دیگر ندارد.

کلاه ایمنی دوچرخه تاشو

شاید یکی ار دغدغه های هر دوچرخه سواری این باشد که نمیتواند کلاه ایمنی دوچرخه را با خود حمل کند و به همین بهانه از آن استفاده نکند.

نسل جدید کلاه های ایمنی دوچرخه به این بهانه ها پایان داده است چرا این قابلیت را دارند که جمع میشوند و فضای کمی را اشغال میکنند بنابراین میتوانید آنها را به راحتی درون کیف خود قرار دهید.

این مدل کلاه ها معمولا به صورت ساده طراحی شده اند و  برای افرادی که در شهر و برای رفت و آمد های روزانه از دوچرخه استفاده میکنند، مناسب است.

یکی ار برترین برند های تولید کننده کلاه های ایمنی تاشو کربول است که برای خرید از آن میتوانید با نمایندگی کربول در ایران یعنی فروشگاه رووبایک تماس بگیرید.

کلاه های دوچرخه سواری خاص
کلاه های دوچرخه سواری خاص

سایز مناسب کلاه دوچرخه سواری چگونه محاسبه میشود؟

همان اندازه که خرید کفش نامناسب آزاردهنده و مشکل ساز است، خرید کلاه ایمنی دوچرخه با سایز نامناسب هم آزار دهنده است.

بنابراین یکی از مواردی که در انتخاب و خرید بهترین کلاه دوچرخه سواری باید به آن توجه داشت، سایز آن است.

برای محاسبه سایز مناسب کلاه ایمنی تنها کافیست دور سرتان را با متر اندازه گیری کنید، در قسمت مربوط به ویژگی ها تمامی کلاه های موجود در فروشگاه رووبایک سایز کلاه ها بر حسب اندازه دور سر مشخص شده است تا بتوانید به راحتی برای خرید تصمیم گیری نمایید.

سایز مناسب کلاه دوچرخه سواری چگونه محاسبه میشود؟
سایز مناسب کلاه دوچرخه سواری چگونه محاسبه میشود؟

لیست 10 مدل از پر فروش ترین کلاه های ایمنی دوچرخه

کلاه های ایمنی دوچرخه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و میتوانید با مراجعه به صفحه کلاه دوچرخه سواری تمامی مدل های آن را همراه با قیمت مشاهده کنید، اما اگر به دنبال بهترین و پرفروش ترین مدل های کلاه دوچرخه هستید، ما مدل های زیر را به شما معرفی میکنیم:

  1. کلاه ایمنی دوچرخه cairbull مدل CB 29

  2. کلاه ایمنی دوچرخه مدل GM2

  3. کلاه ایمنی دوچرخه cairbull مدل CB11

  4. کلاه ایمنی دوچرخه سواری کویر مدل K1

  5. کلاه ایمنی دوچرخه cairbull مدل CB18

  6. کلاه ایمنی دوچرخه cairbull مدل CB18

  7. کلاه ایمنی دوچرخه cairbull مدل CB40

  8. کلاه ایمنی دوچرخه cairbull مدل CB35

  9. کلاه ایمنی دوچرخه cairbull مدل CB43

  10. کلاه ایمنی دوچرخه cairbull مدل CB 31

تمامی مدل های معرفی شده در فروشگاه رووبایک موجود هستند و میتوانید برای مشاهده قیمت کلاه دوچرخه سواری و جزییات و خرید، نام آن ها را در سایت جستوجو کنید.

لیست 10 مدل از پر فروش ترین کلاه های ایمنی دوچرخه
لیست 10 مدل از پر فروش ترین کلاه های ایمنی دوچرخه

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی انواع کلاه های دوچرخه سواری پرداختیم و لیستی از بهترین آنها را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید کلاه ایمنی دوچرخه دارید راحتر تصمیم بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “آشنایی با انواع کلاه دوچرخه سواری | لیست قیمت بهترین کلاه های ایمنی دوچرخه”

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت