شرایط و قوانین
ثبت سفارش و خرید شما از فروشگاه اینترنتی رووبایک به منزله قبول کلیه شرایط مندرج در این صفحه می باشد. محتویات این صفحه در هر زمانی قابل تغییر است و این حق برای فروشگاه اینترنتی رووبایک محفوظ بوده که بدون اطلاع و هماهنگی قبلی، اقدام به، به روزرسانی و یا تغییر در محتوای این صفحه کند. کاربران موظف هستند که به صورت دوره ای به این صفحه مراجعه کرده تا از تغییرات احتمالی در قوانین آگاه شوند.
- ۱- خدمات و محتویات وب سایت، تنها برای سایت فروشگاه اینترنتی رووبایک محفوظ است. هر گونه سوء استفاده از این اطلاعات پیگرد قانونی دارد.
- ۲- کاربران می بایست هنگام ثبت نام و سفارش کالای مورد نظر خود، فرم مربوطه را با اطلاعات صحیح و به صورت کامل پر کنند. درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است.
- ۳- هر کاربر حقیقی یا حقوقی حق دارد صرفا یک حساب کاربری در سایت ایجاد نماید. بدیهی است ایجاد بیش از یک حساب کاربری به عنوان تخلف محسوب خواهد شد و این حق برای سایت فروشگاه اینترنتی آکالند محفوظ است که در هر زمان و بدون اطلاع قبلی اقدام به مسدود کردن حساب های کاربری جعلی یا تکراری نماید.
سایت جهت ارائه خدماتی مشخص به کاربران در محیطی پرنشاط و پرمحتوا و با احترام گذاشتن به حقوق همدیگر جهت پیشرفت کشور ایجاد گردیده و سعی می نماییم تا حد امکان رضایت کاربران را فراهم نماییم. این قوانین به معنی کم کاری در ارائه خدمات مطلوب نیست. ثبت نام در سایت ما به معنی قبول تمام قوانین سایت می باشد.
قبل از استفاده از امکانات سایت شما باید این توافقنامه را مطالعه، قبول و رعایت فرمایید و درصورت عدم رعایت قوانین کلیه مسئولیت های تخلف مربوط به کاربر می باشد و سایت هیچ تعهد و مسئولیتی در این قبال متعهد نمی گردد.
ضوابط کلی کالاها
۱. کاربر موظف میباشد تا در هنگام ثبتنام و درخواست، کلیه مشخصات خود را منطبق با کارت ملی وارد نماید و کلیه فیلدهای مربوط به مشخصات واطلاعات تحویل گیرنده از جمله نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس، کدپستی و شماره موبایل میبایست کامل و صحیح وارد شوند.
۲. موجودی و یا عدم موجودی کالا در انبار فروشگاه اینترنتی رووبایک با توجه به نوسانات قیمت و امتناع برخی تامین کنندگان از فروش کالا متغیر بوده و ممکن است موجودی انبار، پیش از خرید مشتری در سایت به پایان رسیده باشد و اطلاعات مربوط به موجودی و یا قیمت های محصول، بروز رسانی نشده باشند. در نتیجه، مشتری حق هرگونه اعتراض درباره این موضوع را از خود سلب نموده و در صورت عدم موجودی کالا، مبلغ پرداختی، به حساب مبدا سفارش دهنده پس از احراز هویت، عودت می گردد.
۳. حداقل مدت زمان اقدام جهت ارسال کالای درخواستی، حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر ۳ روز کاری پس از ثبت سفارش و تاییدیه مالی میباشد. به طبع، تعطیلات رسمی و تعطیلات پایان هفته به عنوان روز کاری محاسبه نخواهد شد.
شرایط عودت کالای خریداری شده و استفاده از مهلت تست ۷ روزه رووبایک
وجود ایراد یا اشکال فنی در کالای خریداری شده:
– اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۷ روز پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش رووبایک (شماره تلفن55361999 – ۰2۱) اطلاع داده شود.
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان 7 روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
– استفاده از این خدمات تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود عودت داده شود.
– برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
– این خدمات، اشکالهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمیشود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا، مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راهاندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفادهی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل میشود.
آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری کالای ارسالی:
– آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش رووبایک (شماره تلفن55361999 – ۰2۱) اطلاع داده شود.
– لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آنها جداً خودداری گردد. استفاده از این خدمات تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود. برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
آسیب دیدگی در اثر حمل و نقل کالای ارسالی:
– آسیب دیدگی باید حداکثر ظرف ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش رووبایک (شماره تلفن55361999 – ۰2۱) اطلاع داده شود.
– با توجه به بستهبندی استاندارد کلیه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله، بدان معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل، به عهده شرکت حمل و نقل می باشد.
– کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش آکالند ارسال شود.
– در صورتی که آسیب، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری میتواند از تحویلگرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به رووبایک بازگردانده شود. پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت، مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال میگردد. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد آکالند در واحد خدمات پس از فروش باقی میماند و با انقضای این مهلت، فروشگاه اینترنتی آکالند در قبال کالا و زیانهای وارده بر آن یا مفقود شدن آن، هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
مغایرت مشخصات یا ظاهر فیزیکی کالای خریداری شده با اطلاعات وب سایت:
– وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه کالا ، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش رووبایک (شماره تلفن 5536199 – ۰2۱) اطلاع داده شود.
– اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
– عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری در سایت موجود است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد، به استناد آنها نمیتوان اعلام مغایرت نمود. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وبسایت است.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بستهبندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
– در صورتی که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بستهبندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آنها جداً خودداری گردد. استفاده از این خدمات تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود عودت شود. برچسبزدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوشکردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
نظرات کاربران
بخش نظرات، محلی برای بیان کیفیت و کاربری کالاهایی هستن که توسط مشتریان خریداری شده اند. مشتریان با داشتن تعاملی سازنده با نظرات خریداران قلبی، تجربه واقعی استفاده از کالا را می توانند برای خود متصور باشند. بدین صورت نظرات خریداران قلبی می تواند در امر خرید برای مشتریان جدید راهگشا باشد. ولی از آنجا که هرکسی نظرات خود را بنا به تجربه کاری خود با کالای خریداری شده در قالب نظر شخی بیان خواهد کرد ملاک صد در صد برای خرید کالا محسوب نخواهد شد. پس نظرات نمایش داده شده کاربران به معنی مهر تایید فنی بر محتوای نظر تلقی نخواهد نشد؛ لذا مشتریان جدید باید تمام جوانب را جز اصول تصمیم گیری و خرید خود قرار بدهند. با این تفاسیر، بخش نظرات کالا مختص بیان نظرات در مورد همان کالا است پس از بیان موضوعاتی که حول کالا نباشد خودداری. چنانچه نظرات ارسالی در چارچوب قوانین سایت نباشد تایید نخواهد شد و در نتیجه به نمایش در نخواهد آمد.
شرایطی که در بخش نظرات کاربران لحاظ می شود بدیت قرار است:
- ۱- از زبان فارسی برای اشتراک نظرات استفاده کنید. از نوشتن جملات و کلمات نامفهوم خودداری کنید.
- ۲- از آنجا که تمام مشتریان آکالند فهیم و قابل احترام هستن استقاده از ادبیات توهین آمیز و نامحترمانه، مورد تایید واقع نخواهد شد.
- ۳- لازم است در بیان نظرات، به نقاط قوت و ضعف محصول به صورت تیتروار اشاره شود. به بیان تجربه واقعی استفاده از کالای مورد نظر بپردازید و از بزرگنمایی در نقاط قوت و ضعف بپرهیزید.
- ۴- همانطور که مستحضرید تمام نظرات متناسب با قابلیت، قیمت و کیفیت کالا به صورت نسبی و متفاوت خواهد بود. از بیان نظرات مطق بپرهیزید.
- ۵- بخش نظرات برای درخواست پشتیبانی و آموزش استفاده از کالای مورد نظر نیست. از بیان این چنین موضوعاتی خودداری فرمایید. برای دریافت پشتیبانی از بخش کاربری خود افدام کنید.
- ۶- از درج لینک و ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکههای اجتماعی در بخش نظرات بپرهیزید.