در حال حاضر فروش دوچرخه و ماشین شارژی فقط به صورت عمده می باشد
ورود | ثبت‌نام

راهنما خرید دوچرخه | چه دوچرخه ای بخرم ؟

بازدید: 2,131 بازدید
راهنما خرید دوچرخه

خرید دوچرخه همانند هر کالا دیگری نیاز به تحقیق و بررسی دقیق دارد زیرا تنوع بالایی از آن را در بازار خواهید یافت که در صورت نداشتن اطلاعات در هنگام  خرید دوچرخه دچار سردرگمی میشوید و ممکن است نتوانید دوچرخه مناسب خود را خریداری کنید بر همین اساس ما قصد داریم در راهنما خرید دوچرخه هر آنچه را که برای خرید دوچرخه لازم است بدانید را به شما بگوییم و به تمامی سوالات مشتریان خود یکبار برای همیشه پاسخ خواهیم داد، پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که چه دوچرخه ای بخرم؟ که هم قیمت مناسبی داشته باشه و هم مناسب باشه، با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

راهنما خرید دوچرخه | چه دوچرخه ای بخرم ؟

بررسی انواع دوچرخه

برای بررسی انواع دوچرخه باید بدانید که معیار های مختلفی وجود دارد، نوع طراحی فریم دوچرخه، سایز دوچرخه ، کاربری دوچرخه و جنس دوچرخه که از این میان باید به سایز و نوع کاربری دوچرخه توجه بیشتری داشته باشید.

کاربرد انواع دوچرخه

نوع کاربری دوچرخه ها ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • دوچرخه‌های شهری : این مدل دوچرخه های پرفروش ترین مدل های دوچرخه هستند که برای استفاده عموم و روزمره مناسب میباشند و قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل های دوچرخه دارند.فریم دوچرخه های شهری فلزی و سبک از جنس آلومینیوم است و تایرهایی نازک و بدون آج دارند و معمولا دنده یا کمک‌فنر ندارند. زاویه‌ی فرمان نسبت به زین و همچنین فاصله‌ی رکاب تا زین در این دوچرخه‌ها معمولا بیشتر از دوچرخه‌های کوهستان است که باعث میشود کنترل دسته‌ی فرمان به شکلی راحت انجام شود.
  • دوچرخه‌های کوهستان : برای دوچرخه سواری در سطوح ناهموار مورد استفاده قرار میگیرند و تایرهای پهن‌تری به نسبت دوچرخه های شهری دارند که معمولا تایر های عاج دار طراحی میشوند و با زمین اصطحلاک بالایی ایجاد میکند، دوشاخ این دوچرخه‌ها باید از فلزات مستحکمی ساخته شده باشد تا در صورت فراز و فرود‌های زیاد در زمان حرکت، از صدمه‌دیدن چرخ‌ها و قطعات متصل به آن جلوگیری کند، این دوچرخه ها دارای سیستم دنده هستند که به دوچرخه سوار کمک میکند به راحتی از میسر های صعب العبور، عبور کند.
  • دوچرخه‌های هیبرید: این مدل دوچرخه ها ترکیبی از دوچرخه های شهری و کوهستان هستند و برای رفت و آمد در شهر مورد استفاده قرار مییگرند و احساس راحتی بیشتری برای دوچرخه سوار فراهم میکنند.
  • دوچرخه‌های جاده‌ای : همانطور که از نامشان پیداست برای سبک های جاده ای مناسب هستند.
  • دوچرخه‌های کورسی : مخصوص مسابقه های دوچرخه سواری هستند.
  • دوچرخه‌های Time Trial: این دوچرخه ها در بین سایر دوچرخه ها کمترین وزن را داشته و برای داشتن بیشترین سرعت در مسابقات دوچرخه سواری مورد استفاده قرار میگیرند
  • دوچرخه‌های BMX : این مدل دوچرخه ها تخصصی بوده و برای حرکات نمایشی مورد استفاده قرار میگیرند.
  • دوچرخه های ساحلی : این دوچرخه ها تحت عنوان دوچرخه های فت بایک هم شناخته میشوند و با توجه به لاستیک های پهنی که دارند برای دوچرخه سواری در زمین های شن و ماسه ای مناسب می باشند.

کاربرد انواع دوچرخه

طراحی انواع دوچرخه

دوچرخه ها بر اساس نوع طراحی فریم یا همان تنه خود در یکی از 2 دسته بندی قرار میگرند :

Hard Tail : معمولا تنه شان فاقد کمک فنر است یا نهایتا 1 فنر دارند.

Full Suspension : دارای حداقل 2 کمک فنر هستد که میتواند تعلیق خوبی برای دوچرخه سوار ایجاد کند.

خرید دوچرخه‌ی Full Suspension با توجه به اینکه دارای یک کمک‌فنر دیگر در چرخ عقب است، تنها برایتان هزینه‌ای اضافه ایجاد می‌کند. در چنین شرایطی، استفاده از دوچرخه‌های Hard Tail به‌صرفه است. دوچرخه‌های Full Suspension بیشتر برای حرکت فرود در مسیرهای کوهستانی استفاده می‌شوند تا به واسطه‌ی کمک‌فنر دومی که در چرخ عقب قرار دارند، فشار بسیار کمتری به دسته و چرخ‌ها منتقل شود

مهم‌ترین نکاتی که برای خرید دوچرخه باید بدانید

برای این که بتوانید دوچرخه‌ی مناسبی برای خود تهیه کنید، دانستن این که به چه دوچرخه‌ای و برای چه محیطی نیاز دارید، یکی از موارد بسیار ضروری است. اما تنها دانستن این نکته نمی‌تواند به شما در انتخاب دوچرخه کمک کند و مواردی همچون وزن، سایز، قیمت و قطعات به کار رفته تاثیر زیادی بر کیفیت و بازدهی دوچرخه‌ی مورد نظر شما خواهند گذاشت.

طراحی انواع دوچرخه

نکات مهم برای خرید دوچرخه

نکته اول : وزن دوچرخه

هر چه وزن دوچرخه کمتر باشد، برای دوچرخه سوار ایده آل تر است زیرا میتواند با سرعت و شتاب بیشتری رکاب بزند و امروزه ازآلومینیوم و کربن برای ساخت دوچرخه ها استفاده میشود که وزن کمتری دارند و به سبک تر شدن دوچرخه کمک میکند، جالب است بدانید که مدل های آلومینیومی از قمیت کمتری به نسبت مدل های کربنی برخوردار بوده و پرفروش تر هستند.

نکته دوم : سایز دوچرخه

دوچرخه با سایز های مختلف بچه گانه و بزرگسال در بازار موجود هستند که میتوانید آن را بر اساس قد خود انتخاب کنید و در این زمینه پیشنهاد میشود از فروشنده مشاوره بگیرید ، دوچرخه های سایز 12 تا 20 برای بچه ها و 24 تا 29 برای بزرگسال مورد استفاده قرار میگیرد و معمولا رایج ترین و پرفروش ترین سایز دوچرخه در ایران دوچرخه 26 است زیرا با آناتومی بدن ایرانی ها سازگاری بیشتری دارد.

نکته سوم: در هنگام خرید دوچرخه مهم است به جنسیت خود که خانم یا آقا هستید توجه کنید و بر اساس آن خرید کنید، امروزه نوع فریم دوچرخه ها برای آناتومی بدن خانم ها و آقایون به صورت اختصاصی طراحی میشود تا راحتی بیشتری برای دوچرخه سوار فراهم شود.

نکات مهم برای خرید دوچرخه

دوچرخه از کجا بخرم ؟

دوچرخه از کجا بخرم ؟

دوچرخه چی بخرم ؟

دوچرخه چه رنگی بخرم ؟

دوچرخه چه رنگی بخرم ؟

مارک دوچرخه خوب

دسته‌بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت