وارد شوید ثبت نام

آشنایی با انواع جک دوچرخه | لیست قیمت بهترین جک های دوچرخه

بازدید: 4,679 بازدید
انواع جک دوچرخه

انواع جک دوچرخه یکی از قطعات دوچرخه هستند که شاید کمتر از سایر قطعات مورد توجه باشند چرا که نبود آنها خللی در حرکت دوچرخه ایجاد نمیکند اما با وجود جک بر روی دوچرخه میتوانید راحتر از آن استفاده کنید و با خیال آسوده آن را پارک کنید.

معمولا قطعات دوچرخه برای حرکت کردن دوچرخه هستند اما جک بر خلاف آنها برای ایستایی دوچرخه است ، درواقع جک حکم تکیه گاه برای دوچرخه را دارد.

جک ها یک میله فلزی ساده هستند که معمولا بر روی تنه دوچرخه قرار میگرند که ممکن است بر روی قسمت انتهایی تنه باشد و یا قسمت میانی و در زمانی که دوچرخه در حال حرکت است به صورت بسته شده و در راستای تنه دوچرخه هستند و هر گاه دوچرخه سوار بخواهد دوچرخه اش را پارک کند میتواند با یک اشاره آن را باز کند تا دوچرخه روی آن قرار گیرد و تکیه دهد.

رنگ جک های دوچرخه معمولا مشکی است که به راحتی با تمامی دوچرخه ها ست میشود البته برخی از جک ها رنگشان استیل یا همان نقره ای است که آنها هم جلوه زیبایی دارند.

برای باز و بسته کردن جک دوچرخه نیاز نیست کار خاصی انجام دهید تنها با یک اشاره پا میتوانید این کار را انجام دهید، فقط باید دقت داشته باشید که سایز جک با  سایز دوچرخه  و همچنین تنه آن سازگار باشد تا بتوانید به راحتی آن را نصب و از آن استفاده نمایید .

آشنایی با انواع جک دوچرخه | لیست قیمت بهترین جک های دوچرخه
آشنایی با انواع جک دوچرخه | لیست قیمت بهترین جک های دوچرخه

انواع جک دوچرخه 

اگر چه جک ها در ظاهر یک میله فلزی ساده به نظر میرسند اما با توجه به نحوه نصب آنها بر روی تنه دوچرخه ، سایز و سایر آپشن هایی که ممکن است داشته باشند، دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به بررسی آنها  خواهیم پرداخت. 

جک تنه دو پیچ و تنه سه پیچ 

این مدل جک ها از جمله ساده ترین مدل جک ها هستند که بر روی دوچرخه هایی با تنه های خاص نصب میشوند، منظور از خاص بودن تنه این است که از قبل سوراخ هایی برای نصب جک روی تنه در نظر گرفته شده باشد تا بتوان به راحتی این جک ها را بر روی تنه قرار داد که معمولا این گونه تنه ها به صورت 2 سواخه یا 3 سوراخه هستند.

برای نصب جک های تنه دوپیچ و جک های تنه سه پیچ بر روی دوچرخ تنها کافیست که جک را روی تنه قرار داده و محل پیچ ها را فیکس کرده و پیچ ها را ببندید.

این نوع جک ها معمولا بر روی قسمت عقبی دوچرخه قرار میگیرند.

جک وسط 

جک وسط همانطور که از نامشان پیداست بر روی قسمت میانی تنه دوچرخه وصل میشوند و از نظر ویژگی های ظاهری مشابه جک های تنه دو پیچ و تنه سه پیچ هستند.

 جک های وسط نصب بسیار ساده ای دارند و مانند جک های دیگر میتوان به سادگی و با پا آنها را باز و بسته کرد ، این جک ها حالت ایستایی خوب دارند و با توجه به این که در قسمت وسطی دوچرخه نصب میشوند به راحتی میتوانند وزن دوچرخه را تحمل کنند.

جک وسط 
جک وسط

توجه داشته باشید که جک وسط باید متناسب با سایز دوچرخه خریداری شود ، البته برخی از جک های وسط هستند که سایزشان متغیر است و قابلیت تنظیم شدن دارند.

جک وسط دو پایه

نوع خاصی از جک های دوچرخه هستند که بر روی قسمت میانی تنه وصل میشوند و دارای دو پایه برای نگه داشتن دوچرخه هستند که باعث شده بهتر و با دقت بیشتری تعادل دوچرخه را حفظ کنند.

جک وسط های دوپایه بیشتر برای دوچرخه های برقی مورد استفاده قرار میگیرند.

جک وسط دو پایه
جک وسط دو پایه

جک ضامن دار 

جک های ضامن دار نوع خاصی از جک ها هستند که منظور از ضامن دار بودن این است که دارای یک قفل هستند که در هنگام باز بودن جک عمل میکند و مانع از افتادن دوچرخه در هنگام ضربه و فشار میشود.

جک های ضامن دار از ایستایی فوق العاده های برخوردار هستند به گونه ای که میتوان در زمانی که جک باز است بر روی دوچرخه نشست بدون این که نگران افتادن دوچرخه باشید.

شکل ظاهری جک های ضامن دار کمی متفاوت تر از جک های معمولی است و یک قطعه فنر مانند بر روی آن قرار دارد ، جک های ضامن دار معمولا دارای طول های ثابتی هستند که البته میتوانید با برش دادن آن ها را تنظیم کنید.

نحوه نصب جک های ضامن دار بسیار ساده است و برای محل نصب آنها محدودیتی وجود ندارد و میتوانید آنها را بر روی قسمت عقبی و یا میانی تنه دوچرخه نصب نمایید.

جک های ضامن دار را ممکن است تحت عنوان جک های قفل دار نیز بشناسید.

جک با طول متغیر

برخی از جک ها که تحت عنوان جک های تنظیمی هستند ، میتوان طول آنها را تغییر داد و متناسب با سایز دوچرخه تنظیم نمود.

بر روی جک های تنظیمی یک دکمه تعبیه شده است که در حالت عادی قفل است و با فشردن آن قفل داخلی آزاد میشود و میتوانید طول جک را کم و زیاد کنید و مجددا با آزاد کردن دکمه ، قفل داخلی جک بسته بر روی طول دلخواه شما تنظیم میشود.

جک هایی که طول متغیر دارند را میتوان بر روی تمامی دوچرخه ها از سایز 12 تا 29 نصب کرده و از آن استفاده نمایید.

لیست 10 مدل از پر فروش ترین جک های دوچرخه

همانطور که گفته شد جک دوچرخه مدل های گوناگونی دارد ، شما میتوانید با مراجعه به صفحه جک دوچرخه تمامی مدل های آن را همراه با قیمت مشاهده کنید، اما اگر به دنبال بهترین و پرفروش ترین مدل های جک برای دوچرخه تان هستید، ما مدل های زیر را به شما معرفی میکنیم:

  1. جک وسط دوچرخه مدل U1

  2. جک دو پیچ دوچرخه مدل GS

  3. جک ضامندار دوچرخه سایز 20

  4. جک ضامندار دوچرخه سایز 16

  5. جک ضامندار دوچرخه سایز 12

  6. جک وسط دوچرخه اوکی مدل A1

  7. جک دوچرخه تنظیمی مدل FX60

  8. جک ضامندار دوچرخه سایز 26

  9. جک دوچرخه مدل F2

  10. جک سه پیچ دوچرخه مدل GM

تمامی مدل های معرفی شده در فروشگاه رووبایک موجود هستند و میتوانید برای مشاهده قیمت و جزییات و خرید، نام آن ها را در سایت جستوجو کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی انواع جک ها برای دوچرخه پرداختیم و لیستی از بهترین آنها را برایتان آوردیم تا اگر قصد خرید جک برای دوچرخه تان دارید راحتر تصمیم بگیرید.

دسته‌بندی وبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

×
پشتیبانی در واتساپ
پشتیبانی در ایتا
سبد خرید

هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

بازگشت به فروشگاه
ورود به سایت